• 24 715 online
  • 1 105 905 medlemmar
  • 57 575 227 inlägg
2017-06-15, 22:18
Medlem
Den där jvla Spochreklamen där en brud verkar ha damp.
Citera
2017-06-16, 00:40
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
De 2 senaste Shell-reklamfilmerna är helt obegripliga.
I den första "duellerar" på något sätt två likadant klädda män.
I den andra kör en dam in på macken och ur bagageluckan flyr en halvnaken bunden man.
Båda avslutas med texten "Med frihet i tanken"
Här kan båda ses:
www.youtube.com/watch?v=b0eUzeCubXs
Jag undrar lite hur snacket hade gått om det var en herre som steg ur sin bil med en halvnaken bunden kvinna i bakluckan... Hur går snacket nu om den här i mitt tycke bisarra reklamfilmen?
Citera
2017-06-16, 10:59
Medlem
_Strebers avatar
Guldbrev... den syns inte så ofta men jag texten blir i mitt huvud bara "Guldbrev, vi lurar er på pengar, guldbrev".
Citera
2017-06-16, 21:02
Medlem
Voiceover-branschen måste ha ytterst lite i konkurrensväg. Kan man t.ex. boka någon som knappt kan engelska om man behöver uttala engelska ord? Kommer inte på några konkreta exempel som går just nu, men även om det inte är det värsta jag hört stör jag mig lite på "Bistro Brioche Hortopans" (hot dog buns) bland de reklamfilmer som visas för tillfället.
Senast redigerad av delpieric 2017-06-16 kl. 21:41.
Citera
2017-06-18, 14:18
Medlem
godboys avatar
Hornbach-reklamen där en fet hobbysnickare snickrat upp en husstomme som rasar under pågående arbete.

Hatar den reklamen. Även om något är billigt så innebär det ju inte att du vill köpa samma sak två ggr eller göra jobbet två ggr.
Citera
2017-06-19, 18:04
Medlem
Jag klarar verkligen verkligen inte av det där fruktansvärda psykfallet till kvinna i Coops reklamer, hon som i någon av sina första filmer lagade något vegetariskt och skulle lura ungarna att tro att det inte var vegetariskt eller vad fan det nu var. I reklamen som rullar nu ska hon låtsas vara gammal (ännu äldre än vanligt alltså) tror jag. Fy fan, det kryper av olust i hela kroppen så fort jag hör eller ser henne.

Titta bara på det här helvetet, brr: https://youtu.be/0Df7AL_ZjgU]
Och här åldras hon (Lotta heter hon visst) från 7 till 73 år på mindre än 40 sekunder:https://youtu.be/KLRmcYml7BU

Dra åt satan vad jag aldrig vill handla på Coop igen!
Citera
2017-06-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag klarar verkligen verkligen inte av det där fruktansvärda psykfallet till kvinna i Coops reklamer, hon som i någon av sina första filmer lagade något vegetariskt och skulle lura ungarna att tro att det inte var vegetariskt eller vad fan det nu var. I reklamen som rullar nu ska hon låtsas vara gammal (ännu äldre än vanligt alltså) tror jag. Fy fan, det kryper av olust i hela kroppen så fort jag hör eller ser henne.

Titta bara på det här helvetet, brr: https://youtu.be/0Df7AL_ZjgU]
Och här åldras hon (Lotta heter hon visst) från 7 till 73 år på mindre än 40 sekunder:https://youtu.be/KLRmcYml7BU

Skulle dra till med en gissning på att du aldrig har kollat på Historieätarna.
Hon kan vara lite mycket, definitivt!
Citera
2017-06-20, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delpieric
Skulle dra till med en gissning på att du aldrig har kollat på Historieätarna.
Hon kan vara lite mycket, definitivt!

Nej det stämmer. Jag har haft i backlogen att se den även om Erik Haag inte är någon större favorit. Men är hon med där så får det nog vara. :P
Citera
2017-06-20, 14:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Nej det stämmer. Jag har haft i backlogen att se den även om Erik Haag inte är någon större favorit. Men är hon med där så får det nog vara. :P

Lotta Lundgren är väl enda ursäkten för att se "Historieätarna" - fast jag gör det ändå inte eftersom det är fysiskt omöjligt för mig att se jättebebisen Erik "Jag är 50 men låtsas att jag är 14" Haag utan att bli illamående och aggressiv. Haag är ju f.d. svåger till Henrik Schyffert och är en del av Brommamaffian som smörjer varandra och har en gräddfil till diverse mediejobb, inte minst på SVT i takt med att de blivit alltmer politiskt korrekta.

Kalle och Brita Zachari Wahlström är ytterligare ett par exempel på denna pk-nepotism, Kalle är ju dessutom stöpt i samma form som Erik Haag och låtsas förtvivlat att "åldern bara är en siffra" och pratar och beter sig som han tror att tonåringar gör. Vet inte om han har Tourettes eller om han bara "kryddar" språket med lite könsord eller kiss & bajs för att "provocera" gamlingarna framför tv:n, varav de flesta troligen är yngre än han.
Citera
2017-06-20, 14:08
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Jag klarar verkligen verkligen inte av det där fruktansvärda psykfallet till kvinna i Coops reklamer, hon som i någon av sina första filmer ...

Jag är också jämmer så trött på Coops kungligt fåniga musiksnutt. Tilltalar säkert folket på Öfre Östermalm.
Citera
2017-06-21, 17:47
Medlem
Citat:

Ge det en chans. Hon är väl mer straight (wo)man-karaktären där, som motvikt till Haags fånerier. Coop-reklamerna håller jag med om är rätt dåliga (likt 99% av reklamfilmer)

Om hon redan är "förstörd" för dig och du inte finner Historieätarna värt att se så kan du väl trösta dig med att hon är ihop med Haag, med allt vad det innebär.
Senast redigerad av delpieric 2017-06-21 kl. 17:51.
Citera
Igår, 23:13
Medlem
Ok, Libresse eller Always eller vilken tillverkare av bindor det nu är som i reklamen börjar med att säga typ "det finns tre miljarder kvinnor i världen, och ingen är den andra lik" och sedan triumferande avslöjar att de nu lanserar fyra olika storlekar/former på bindor. Ok... tre miljarder olikformade womenparts sade ni nyss, och ni erbjuder FYRA storlekar?
Citera