Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 18:35
  #9337
Medlem
Lifes jävla reklam från helvetet: "Leva livet, nu ska jag leva livet..."

Ful bakgrund, vidrig låt och vidrigt glada människor som dansar. Spyr varje gång...
Citera
2017-06-07, 08:00
  #9338
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Kräks varje gång en reklam med en viss låt går. Har nog aldrig sett den, men hört den i bakgrunden när man har TV:n på i rummet intill. Sången sjungs sådär äckligt överpretentiöst och med halvt babyröst; "det är skimmer i molnen och glitter i sjön, det är ljus över strändeeer och näs"

Det är ju "Strövtåg i hembygden", en i sig bra låt (dikt egentligen) som tyvärr används för frikostigt. Sen kan jag väl tycka att man som reklammakare borde fundera ett varv extra och kanske lyssna på hela Frödings text innan man klipper och klistrar små bitar som passar för stunden.

Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Fy fan vad pampers är smaklöst första gången jag hör BAJS i en reklam!

Fullständigt vidrigt, och en av ungarna har sånt förbannat fult ansiktsuttryck. Usch.
__________________
Senast redigerad av _Streber 2017-06-07 kl. 08:04.
Citera
2017-06-07, 10:43
  #9339
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Det är ju "Strövtåg i hembygden", en i sig bra låt (dikt egentligen) som tyvärr används för frikostigt. Sen kan jag väl tycka att man som reklammakare borde fundera ett varv extra och kanske lyssna på hela Frödings text innan man klipper och klistrar små bitar som passar för stunden.



Fullständigt vidrigt, och en av ungarna har sånt förbannat fult ansiktsuttryck. Usch.
Ja, så hette ju låten! Den är riktigt mysig.
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Fy fan vad pampers är smaklöst första gången jag hör BAJS i en reklam!
Hahahaha ja fy helvete, blir äcklad varje gång.
Citera
2017-06-07, 13:13
  #9340
Medlem
calina85s avatar
Var förvånad att ingen nämnt Pampersreklamen med "löst bajs" förrän nyligen. Riktigt ofräsch reklam i mitt tycke men de ville väl bryta tabun antar jag.
För oss som följer Roland Garros på Eurosport. Samsungreklamen med en struts som kan flyga. Charmig i början men den är varje reklampaus vilket blivit säkert 100 st minst nu sen turneringen startade. Inte lika charmig då. Någon som håller med? Har inte sett den gå på någon annan kanal. "I'm a rocketman, rocketmaaaaaaaaan" *kräks*
Citera
2017-06-07, 13:22
  #9341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
För oss som följer Roland Garros på Eurosport. Samsungreklamen med en struts som kan flyga. Charmig i början men den är varje reklampaus vilket blivit säkert 100 st minst nu sen turneringen startade. Inte lika charmig då. Någon som håller med? Har inte sett den gå på någon annan kanal. "I'm a rocketman, rocketmaaaaaaaaan" *kräks*

Har vant mig vid att trycka "mute" rätt snabbt. Men annars är det rätt påfrestande att behöva se samma reklam om och om igen i varje sidbyte.

Tycker dock Longines är värre, med Steffi och Andre. Dock har de tydligen pensionerat en bit de körde i ett par år förut, både vid RG och US Open, med Plus500, med en tjej som fick kjolen uppblåst vid nån flygplats. Var dock rätt ok, men inte om man såg den 1000 gånger. Kunde nog för övrigt ha fällts för könsdiskriminerande reklam om man velat gå efter den. Men den gick nog mest på Eurosport.
Citera
2017-06-08, 23:22
  #9342
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
För oss som följer Roland Garros på Eurosport. Samsungreklamen med en struts som kan flyga. Charmig i början men den är varje reklampaus vilket blivit säkert 100 st minst nu sen turneringen startade. Inte lika charmig då. Någon som håller med? Har inte sett den gå på någon annan kanal. "I'm a rocketman, rocketmaaaaaaaaan" *kräks*

Som tennisälskare får man lida Jag kan liksom inte fatta hur de tänker när de bestämmer att samma jämrans reklamfilm ska visas i ALLA - nåja, nästan - reklampauser, vilket ju blir fullständigt outhärdligt med tanke på hur många pauser det blir under en tennismatch, och hur många matcher som visas under en turnering. Den där reklamfilmen är egentligen både snygg, rolig och tekniskt avancerad men det är liksom inte vad som går igenom ens huvud efter ett tag. Nu trycker jag bort ljudet, byter kanal eller går ut ur rummet bara för att få sinnesro. Vad har de vunnit då, kan man fråga sig. Dessutom sabbar de Elton Johns låt på det här sättet, vilket är oförsvarligt bara det.
Citera
2017-06-09, 14:37
  #9343
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Fy fan vad pampers är smaklöst första gången jag hör BAJS i en reklam!
Nejdå Laxido sade att "det handlar om bajs" i sin reklam redan för 8 år sedan, se mitt gamla inlägg.
www.flashback.org/sp16700801

Numera är youtube-länken i inlägget död, men videon kan fortfarande avnjutas(?) på denna adress.
vimeo.com/5181187
Citera
2017-06-11, 21:59
  #9344
Medlem
49450s avatar
Sia glass känns som en reklam för tjocka människor som totalt gett upp. Eller kanske som reklam som uppmanar till slöhet och ohälsosamt beteende.
Citera
2017-06-12, 21:40
  #9345
Medlem
HälsingeBockens avatar
De 2 senaste Shell-reklamfilmerna är helt obegripliga.
I den första "duellerar" på något sätt två likadant klädda män.
I den andra kör en dam in på macken och ur bagageluckan flyr en halvnaken bunden man.
Båda avslutas med texten "Med frihet i tanken"
Här kan båda ses:
www.youtube.com/watch?v=b0eUzeCubXs
Citera
2017-06-12, 21:50
  #9346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
De 2 senaste Shell-reklamfilmerna är helt obegripliga.

Haha, det har du fan rätt i. Jag har sett båda två nog nära hundra gånger, då det gått i loop på Eurosport, och jag just följt Franska Öppna på den kanalen (reklamavbrott var 5te minut, typ).

Men jag har aldrig reflekterat över vad de är tänkta att handla om. Stämmer, makes no fucking sense, ingen av dem. Tänkt att komma nån upplösning sen, eller?
Citera
2017-06-15, 21:52
  #9347
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
De 2 senaste Shell-reklamfilmerna är helt obegripliga.
I den första "duellerar" på något sätt två likadant klädda män.
I den andra kör en dam in på macken och ur bagageluckan flyr en halvnaken bunden man.
Båda avslutas med texten "Med frihet i tanken"
Här kan båda ses:
www.youtube.com/watch?v=b0eUzeCubXs
Gubben flyr ju från tanten mot friheten så an har ju "frihet i tanken/huvudet".
Den andra är ju lite märkligare men de tävlar väl i vem som är friast genom att dumpa glasögon och slips. Det är dock bara en av dom som kan släppa ut håret.
Själv tycker jag väl att man är mer fri om man har kort hår, men så är jag inget marknadsföringsgeni heller.
Citera
2017-06-15, 22:02
  #9348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Gubben flyr ju från tanten mot friheten så an har ju "frihet i tanken/huvudet".

Var väl inne på samma tankegångar själv, men det där är ändå gaaaaanska långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Den andra är ju lite märkligare men de tävlar väl i vem som är friast genom att dumpa glasögon och slips. Det är dock bara en av dom som kan släppa ut håret.

Så är det väl, men så mycket klarare blir det ändå inte. Här är vad Shell skriver:

Citat:
I över 100 år har vi på Shell gett frihet i tanken. Och vi hoppas på att kunna göra det minst 100 år till. Men vad du gör med den friheten – det är helt upp till dig. Det är det bara du som bestämmer. Och det är precis det vi vill visa i våra nya filmer.

Vi älskar bilen. Inte för att det är en bil, utan för allt den möjliggör.

Ok?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback