Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Bara man är konsekvent så lär sig folk i stor utsträckning. Visst finns det situationer där det är önskvärt att man direkt sätter in "tvåmeterspoliser" men det är inte säkert att det bästa är att det bara åker runt sådana i samhället.
Att tänka sig att respekten för polisen primärt skall bestå i att de alltid har den största fysiska styrkan i alla akuta situationer är en omöjlighet ändå. Två stycken "tvåmeterspoliser" kan inte brotta ner åtta man i alla fall. Det måste bygga på att de flesta inte ens överväger att ta till våld mot enstaka poliser även om de råkar vara i numerärt överläge just där och då.
Visst är det en avvägning och har man kvinnliga poliser så kommer det att uppstå situationer som de inte kan lösa akut. Å andra sidan så tror jag att det finns fördelar att inte ha ett grabbvälde i polisen.
Länder där enskilt fysiskt våldskapital är det som styr hirearkin tenderar att vara kaosländer.
Jag säger inte att de behöver vara 2 meter, men de behöver ha verktygen för att kunna hantera våldsmonopolet och en vilja att göra detta. Det är främst det sista som saknas nu som konstapeln även skrev.
Respekten för polisen och även där respekten för samhället är noll hos dessa raketforskare. Vilket i slutändan även gör att jag inte känner någon respekt för raketforskarna, polisen och samhället. "Samhällskontraktet".
Problemet är att de idag inte har något att förlora för att de är raketforskare utan några direkta produktiva alternativ och allt att vinna eftersom de får/tar/snor en massa saker från folk som sköter sig. Hur länge den ekvationen håller kan man ju fundera på.
"Fördelar med att inte ha ett grabbvälde" jag hör att någon köpt den feministiska värdegrunden med hull och hår. Polisens uppgift är först och främst att bevara våldsmonopolet. Detta kan man inte längre mycket på grund av för mycket kvinnliga poliser och kvinnligt tänk inom poliskåren.
Sminka upp hundarna och gör blomkransar, fota på instagram samtidigt som horderna kastar sten och bränner bilar. Är detta manligt beteende?
Urgh...