2017-06-21, 10:09
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article25127588.ab

Citat:
Rikspolischef Dan Eliasson vill ha mer stöd från övriga samhället för att bryta utvecklingen där.
– Antalet utsatta områden har blivit fler. Det beror delvis på att vi redovisar på annat sätt. På något område har det kanske blivit sämre, på något bättre även fast det inte syns i statistiken, säger rikspolischefen Dan Eliasson.
Han säger att polisen behöver kraftsamla och vänder sig också till övriga samhället.
– Andra samhällsaktörer, hjälp oss, hjälp oss, säger han.

Är det inte dags att sparka denna inkompetenta rövhål?
Citera
2017-06-21, 10:16
Medlem
Jaha... kan han inte dölja mer nu - "stöd från övriga samhället", pyttsan säger jag, ähh han blir väl omförflyttad till annat departement såsmåningom när det sjunker ännu mer eller så blir han ambassadör.

Så går det till i vårt egna lilla deep-state, hålla om ryggen mentalitet - som man bäddar får man ligga!
Citera
2017-06-21, 10:20
Medlem
Flaskhalsats avatar
Jävla amatör, tredje myndigheten han kör totalt i botten.
Citera
2017-06-21, 10:24
Medlem
Först gick inrikesminister Anders Ygeman ut och anklagade medborgarna för att vara delaktiga i den organiserade brottsligheten när man åker svarttaxi eller klipper sig för en 50 lapp (http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xBxEV/ygeman-om-valdsvagen-i-malmo-alla-har-ett-ansvar), nu går högste ansvarig för landets polismyndighet ut och vill ha medborgarnas stöd att bekämpa brottslighet. Så jävla löjligt!
Citera
2017-06-21, 10:36
Medlem
Atrocituss avatar
Det är nästan att jag börjar tycka synd om honom. Han är nog inte särskilt omtyckt. Jag undrar ifall en annan polischef skulle göra någon större skillnad dock. Sverige är för mesigt och politiskt korrekt för att det ska bli ordning och reda. Det finns för många i landet som vill krama och gosa med brottslingarna för att få dem på rätt bana i livet.
Citera
2017-06-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Det är nästan att jag börjar tycka synd om honom. Han är nog inte särskilt omtyckt. Jag undrar ifall en annan polischef skulle göra någon större skillnad dock. Sverige är för mesigt och politiskt korrekt för att det ska bli ordning och reda. Det finns för många i landet som vill krama och gosa med brottslingarna för att få dem på rätt bana i livet.

Undra om han själv vet om hur illa omtyckt han är?

I dagens läge om Sverige skulle få en ny polischef så kommer det ta tid innan man kan få om man ens kan få polisen på rätt bana igen och det kommer kosta mycket.
Citera
2017-06-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Undra om han själv vet om hur illa omtyckt han är?

I dagens läge om Sverige skulle få en ny polischef så kommer det ta tid innan man kan få om man ens kan få polisen på rätt bana igen och det kommer kosta mycket.

Medborgarnas förtroende skulle stärkas något om nye rikspolischefen hade en polisutbildning och hade tidigare arbetat som polis. Och inte heter Dan Eliasson.
Citera
2017-06-21, 11:00
Medlem
kodsnickrarns avatar
Citat:
– Det är ett akut läge. Det måste vändas, säger Dan Eliasson.
Den nya rapporten om utsatta områden presenteras vid en pressträff i Göteborg. Totalt klassar nu polisen 61 bostadsområden som utsatta. I de områdena verkar omkring 5 000 kriminella uppdelade på 200 kriminella nätverk, enligt polisen.
– Antalet utsatta områden har blivit fler. Det beror delvis på att vi redovisar på annat sätt. På något område har det kanske blivit sämre, på något bättre även fast det inte syns i statistiken, säger rikspolischefen Dan Eliasson.

Alltså va f-n svamlar han om??
Läget har blivit akut för att de nu "redovisar på annat sätt"??

Och hur f-n kan det ha blivit bättre utan att "det inte syns i statistiken"??

Pajas!
Pajasregering som låter honom hållas!

/K
Citera
2017-06-21, 11:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Ska tomten Dan Eliasson köra fler myndigheter i botten nu eller? Hela samhället. Det är märkligt hur han skyller på att man nu redovisar annorlunda eller att benägenheten att anmäla gör att det på pappren bara ser värre ut än vad det riktigt är. Jo så är det nog bara i hans huvud.
Citera
2017-06-21, 11:14
Bannlyst
...En ditsatt politruck utan polisutbildning sätts på en hög position inom polisen, under honom så rasar förtroendet för polisen, fler slutar än någonsin, och nu vill han ha hjälp av övriga samhället?

Av mig kan han få hjälp... Men inte på det sätt han menar...
Citera
2017-06-21, 11:19
Medlem
Artikeln borttagen.

Här är en annan:
https://www.svd.se/930-polisens-presstraff-om-utsatta-omraden/i/tv

Jag hade gärna hjälpt. Men jag har ingen aning om hur.
Citera
2017-06-21, 11:36
Medlem
Ferhs avatar
Det effektivaste sättet att hjälpa honom vore ju att skapa små civila dödspatruller som gick in i de utsatta områdena och hade med sej en lista med namn/bild på kriminella personer som de kunde söka upp och skjuta till döds. Bara att ta fram en komplett lista på folk som någon gång antingen dömts eller misstänkts för brott. Muslimer som på minsta vis uttryckt stöd för IS bör självklart utrotas de med.

Om Eliasson stod för vapen och ammuntion och straffrihet så tror jag många skulle vara intresserade av att hjälpa till med det.

Fast han kanske inte skulle uppskatta den hjälpen? Han kanske mer menar att allmänheten ska hjälpa till genom att köpa saft och kakor som de kan bjuda alla kriminella avskum och terrorister på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in