2017-06-23, 01:23
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Hon vet att Ghasem var med, varför ringde hon inte polis 4/8? Vad har han för hållhake på henne och fick inte han 5k till sin sjuka mamma?

Synd att Julia och David skrev brev, annars skulle lögnerska tagit livet av sig. Fast det tror jag nog inte stämmer, tror hon lyckades ljuga igen.

Nej, alltså förstår hon inte på fullt allvar hon dumt allting låter. Hon har ju haft hur mycket tid som helst att prata om MR och Ghasem. I stället har hon suttit och ritat olika konstellationer med troliga gärningsmän och vilka motiv de skulle haft. Så sitter hon nu och säger att hon vetat hur det gått till. Hon påstår att hon skyddade MR för att det var drogerna som var "skuld till mordet".
Jag är fortfarande förbluffad över denna totala genomklappning som skedde. Det går inte att bortse ifrån att det skedde samma dag som inspelningen kom på tal.
Det lustiga är (om man får uttrycka sig så) att det finns ett par i tråden som betraktar Hikes som ett unikum. De förstår naturligvis inte vad det handlar om. De har satt sitt hopp till en colaburkar och något suspekt alibi som naturligtvis inte dök upp.

Ja, det är väldigt tråkigt att de två barnen fortfarande skickar brev till henne. Att JB gör det förvånar mig inte så mycket. Däremot att DB gör det efter att Johanna pekade ut honom som mördare är mer än beklagligt.
Senast redigerad av why123 2017-06-23 kl. 02:00. Anledning: ..
Citera
2017-06-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, alltså förstår hon inte på fullt allvar hon dumt allting låter. Hon har ju haft hur mycket tid som helst att prata om MR och Ghasem. I stället har hon suttit och ritat olika konstellationer med troliga gärningsmän och vilka motiv de skulle haft. Så sitter hon nu och säger att hon vetat hur det gått till. Hon påstår att hon skyddade MR för att det var drogerna som var "skuld till mordet".
Jag är fortfarande förbluffad över denna totala genomklappning som skedde. Det går inte att bortse ifrån att det skedde samma dag som inspelningen kom på tal.
Det lustiga är (om man får uttrycka sig så) att de i tråden som betraktar Hikes som ett unikum förstår inte vad det handlar om. De har satt sitt hopp till en colaburkar och något suspekt alibi som naturligtvis inte dök upp.

Ja, det är väldigt tråkigt att de två barnen fortfarande skickar brev till henne. Att JB gör det förvånar mig inte så mycket. Däremot att DB gör det efter att Johanna pekade ut honom som mördare är mer än beklagligt.

Det är vad JM säger, ja. DB kan ha skickat brev, men innehållet vet vi inget om. Även om jag tvivlar att DB hört av sig till JM. DB tyckte mycket om sina morföräldrar.

Julia däremot är nog det säkert så.
Citera
2017-06-23, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Hennes reaktion på inspelning var oväntad, men nu förstår man varför hon smörat för Mohammed i rättegången fram till inspelningen kom på tal. Då blev det kappvändarklass i stil med Mats Wennerholm och han var en idiot som skulle skickas till Irak. Själv är jag överraskad att hon inte fått något riktigt utbrott ännu, förutom att hon tyckte Mohammed skulle skickas hem och att Wenna var den elakaste människan hon mött tycker jag hon hållit sig väldigt lugn.

Johanna har umgåtts med sina barn/familj, några kolleger och en massa ensamkommande. Inte dom skarpaste knivarna i lådan. Hon har styrt och ställt, blev ett kallt uppvaknande när hon träffade på lite smartare människor som hon inte kan manipulera. Blir kul att se rond två i HR, undrar hur många nya alibin hon hittar på fram tills dess.
Citera
2017-06-23, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt den här artikeln under rubriken "Låga kiselhalter i havet" är kiselalgernas skal svårupplösta.

http://www.havet.nu/dokument/HU20062kisel.pdf

En till artikel där det står likadant om skalet plus bilder på kiselalger:

https://savethebaltic.wordpress.com/...cean-drifters/

Och en till:

http://www.nrm.se/faktaomnaturenochr...r.9001942.html

Så uppenbarligen borde det finnas skal kvar i lungorna efter ett år.

Ja, kiselalgernas skelett bryts inte ned. Den osäkerhet som finns gäller den sköljning som gjordes av lungorna vid den första obduktionen. Kan de ha sköljts bort?
Citera
2017-06-23, 02:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den berättelsen var bra

Det är något gammaldags medeltida över hela denna, tyvärr också tragiska, cirkus Johanna.

Postaren "Honan" har skrivit en diktad sångtext närmast liknande gamla tiders Shillingtryck - som Elvira Madigan sången - utan övriga liknelser, JM går att uppfatta lite häxlik och har uppenbarligen haft en nästan övernaturlig manipulationsförmåga och ovanpå detta den här nattliga kuriren - till häst med slängkappa - som alla väntar på.
Tack! Kuriren har nog inte långt kvar nu tills han når Sergels Torg och mötet med
Mohammeds advokat. Bara nu inte Jähresten (han hette väl så?) glömmer bort
att infinna sig i allt förmodat blött midsommarfirande...
Ja, jag läste det inlägget du nämner, mycket bra skrivet. Fick med det mesta "konstiga"
kring vår huvudperson i sina snillrika rader.
Texten borde tonsättas och tänk vad en sån pillemarisk figur som Bengt Sändh kunde
göra av detta material. Fast han har kanske lagt musicerandet åt sidan för gott.
Mera intresserad av att odla chili numera - tidigare också mycket framgångsrik snusfabrikör -
än att sjunga och klinka på gitarren. Här med en visa som inte sitter helt fel i dessa dagar:
https://www.youtube.com/watch?v=uJzuSq-KJIk

Och apropå att tänka: Tänk att Johanna är så väl insatt i vad för sorts knivar man ska använda
när det ska mördas respektive hotas. Riktig expert tycks hon vara.
Och så mycket hon vet om våra olika jag. Glömde detet dock i all hast gjorde hon.
Det vet hon i samband med att hon gör det där hårresande uttalandet om pappan;
att bara hon och ingen annan, allra minst nån galen afghan, hade rätt att döda honom.

Robert Hare skulle bestämt varit där och lyssnat och sett; kanske nåt nytt även för
en garvad herre i psykopatiträsket som honom.

https://www.youtube.com/watch?v=q19W_1J9G3A
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-23 kl. 03:15.
Citera
2017-06-23, 03:04
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Glad midsommar, ta hand om dig Anki. Du fick en bit av mitt hjärta i onsdags.

https://minfil.org/feXaO9b8bc/Anki_ber_ttar.wav

Tack för inspelningar!

Försökte förstå vad det var som fick JM att tappa kontrollen i klippet "JM_goes_bananas".
– Var det att det kanske var nya bevis på väg i form av en inspelning där JM berättar vad som hänt?
– Var det efter att Jessica Wenna pressade henne att säga sanningen?
– Var det efter att hon fått höra hur dåligt barnen och mamman mår nu?
– På frågan om vad JM tänker om hur dåligt Anki mår svarar hon: "– Det är fruktansvärt, men det är ingen som tänker på hur jag mår!"

Jag tror att allt hjälpte till, men att det avgörande var när hon började tycka synd om sig själv.

Jag höjde nivån lite, komprimerade, sänkte bruset och sparade som mp3, så filerna blev lite mindre, ca 16,5 MB för alla tre.

https://minfil.org/MeY9O2beb3/court_anki_johanna.zip

Citera
2017-06-23, 04:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack för inspelningar!

Försökte förstå vad det var som fick JM att tappa kontrollen i klippet "JM_goes_bananas".
– Var det att det kanske var nya bevis på väg i form av en inspelning där JM berättar vad som hänt?
– På frågan om vad JM tänker om hur dåligt Anki mår svarar hon: "– Det är fruktansvärt, men det är ingen som tänker på hur jag mår!"

Jag tror att allt hjälpte till, men att det avgörande var när hon började tycka synd om sig själv.

Jag höjde nivån lite, komprimerade, sänkte bruset och sparade som mp3, så filerna blev lite mindre, ca 16,5 MB för alla tre.

Var verkligen intressant att lyssna på inspelningen. Hon är så körd och tycker så förbannat synd om sig själv pga det. Här är det ingen som gått på hennes lögner och försök att manipulera, det är en helt obekant situation för henne som hon inte klarar av att hantera. Och så risken att MR:s avslöjande inspelning dyker upp. Reagerar såklart med aggressivitet mot honom, nu är han plötsligt en jävla idiot som ska utvisas till Iran. Hon klarar där inte av att spela "förstående och världens snällaste som tagit hänsyn till att drogerna gjort MR till mördare". Ingen mening att smöra för honom längre!

Fenomenalt att få henne ur balans så hon visar sitt rätta jag. Är som att hon också passar på att gråta en sista skvätt över att "oskyldig" anklagas för mord av alla, inklusive anhöriga - är liksom "sista chansen" till det innan eventuellt inspelningen dyker upp, vilket jag verkligen hoppas på att den gör, men det kanske är att hoppas på för mycket med tanke på det beskrivna scenariot, vem som ska ta med den och hur. Men, man vet aldrig i denna berättelse om osmaklighet, osannolikhet, ond bråd död, galen girighet och empatistörda inblandade - där man kan förvänta sig vad som helst.

Oj, oj vad hon känner sig "drabbad" av allt nu, hennes självömkan känner inga gränser.
Och oj vad hatisk hon nu är.
Karma is a bitch
Senast redigerad av magiciadehex 2017-06-23 kl. 04:51.
Citera
2017-06-23, 07:10
Medlem
Funderar på MR advokat. Om de nu väntar på den där bandmannen och han är efterlyst. Är advokaten inte skyldig att upplysa polis när han kommer? Menar, faller inte det under skyddande av brottsling??
Eller tänker han att bandmannen ska bli klient och därmed skyddad?
Fattar nada hur detta går ihop!
Citera
2017-06-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Så funkar lagstiftningen. Om du blir utvisad får du lite straffrabatt.

Ja du sitter alltid av 2/3 av din tid. Så får han 12 sitter han 8.

Det handlar om hans ålder + det faktum att han presumtivt utvisas. Han hade alla gånger fått livstid om han var 21+ och inte blev utvisad.

Jag läste här "Utvisning på grund av brott - En handledning för åklagare" https://www.aklagare.se/.../rattspm_...grund_av_brott.

Där står följande ang påverkan på straffmätningen:
Att utvisas ur riket anses innebära ett men för den som har en anknytning till
Sverige. För den som helt saknar anknytning eller har en begränsad anknytning till
Sverige kan ett beslut om utvisning normalt sett inte anses medföra men av sådant
slag som ska beaktas vid straffmätningen.

MR är asylsökande utan anknytning i Sverige, så man kan väl hoppas att det inte blir någon straffrabatt pga av ett utvisningsbeslut, eller?
Citera
2017-06-23, 07:46
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är vad JM säger, ja. DB kan ha skickat brev, men innehållet vet vi inget om. Även om jag tvivlar att DB hört av sig till JM. DB tyckte mycket om sina morföräldrar.

Julia däremot är nog det säkert så.

Att David tyckte mycket om sina morföräldrar är jag medveten om. Jag skrev faktiskt om just det i inlägg 25968. Även hur morföräldrarna delvis tog på sig föräldrarollen till alla tre blomsterbarnen och då menar jag inte ekonomiskt.
David har själv beskrivit att Göran var att betrakta som en pappa till honom eftersom han hade så dåligt kontakt med sin egen.
Han grät så han hade svårt för att prata när han vittnade och det var äkta gråt och inget fejk.

Sedan är det svårt för JB och DB att bryta sig loss från JM. Det är inget vi ska klandra dem för även om det för deras egen skull vore det bästa. De har levt i ett osunt förhållande där Johanna har kontrollerat dem på olika sätt bl a med hjälp av pengar. Sedan kommer JM att försöka utnyttja dem igen, var så säker.

David tror jag har bättre förutsättningar än Julia, han har ny tjej, han har flyttat och han kan så småningom börja på ny kula. Julia är nog det barn som har det svårast på många olika sätt efter det inträffade. Ingen kontakt med mormor eller moster och mamma i fängelse. Hennes ekonomi är säkert inte heller den bästa, när Göran levde stack han till henne pengar emellanåt när hon skulle handla. Hon bodde i en soc-lägenhet vid tillfället för Görans död och gick på mammapeng, men skulle flytta ihop med JJ Hur det blev med det vet vi inte. De hade i alla fall fått en gemensam lägenhet. Hur hennes förhållande med JJ är vet vi inget om..
Det går bara att komma med mer eller mindre välgrundade spekulationer utifrån läsningen av FUP och att hon försvunnit från Ratsit.
Senast redigerad av why123 2017-06-23 kl. 08:31. Anledning: .
Citera
2017-06-23, 07:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Ja självklart så är en kriminell mördare som kontaktar en kriminell knarksmugglare inte ett problem för åkls avskrivning av kollusionsfara.

Du visar din juridiska och allmänna okunnighet gång på gång. (För att inte tala om dina tautologier, ett svårt ord som möjligen övergår din mentala kapacitet. Mördare och smugglare är per definition kriminella ditt nöt.) Dock så är den påstådde smugglaren ifråga inte part i målet och det finns knappast någon fara för undanröjande av bevis för någon av de gärningar som åtalats. Det som retar dig är tvärtom att denne påstådde smugglare möjligen kan framskaffa bevis som är graverande för din idol.

Citat:
Nu har du smuttat på midsommarsnapsen. 6nysningar pratade om att det är en brottsprovokation att filma någon när man har sex för att skada. Det är dessutom ett brott om man gör det i syfte att denna skall bli av med jobbet.

Att du upprepar din trådkompis osanningar som ett gökur gör dig till en patetisk imbecill.
Det finns inget som heter brottsprovokation när det gäller privatpersoner. Är bara polisen som kan ägna sig åt detta, ditt nöt.

Det är inte ens brottsligt att filma när man har sex, särskilt inte om det sker med den filmades samtycke. Det är endast om filmandet sker i hemlighet och utan samtycke som brott kan komma ifråga.
Att publicera en film som gjorts i samtycke på sociala medier är möjligen ett brott mot personuppgiftslagen, om det då sprids känsliga personuppgifter. Men inte om det sker i journalistiskt syfte, t ex för att väcka uppmärksamhet om ett missförhållande.

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/sa...g-4081701.aspx
Citera
2017-06-23, 08:20
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack för inspelningar!

Jag har inte tidigare lyssnat på några ljudinspelningar från rättegången och slås mest av hur amatörmässigt manipulativ JM framstår. Hon låter ungefär som en tonåring som försöker skylla saker på en kompis som haft dåligt inflytande över henne.

Det är rimligtvis rätt tveksamt om det verkligen kommer att dyka upp någon komprometterande inspelning, men rimligtvis behövs det inte heller för att nå en fällande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in