2017-06-23, 00:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Okidoki!
https://minfil.org/86VaOeb8bd/JM_goes_bananas.wav

Tack så jättemycket, så schysst gjort av dig.
Jag är nästan stum efter att ha hört henne. Hon fick in sitt eget mående i en kort liten mening i början. Sedan när de beskrev Ankis skador och att hon troligen aldrig blir återställd så utvecklar hon sitt "hur tror ni jag mår". Hon tycker fruktansvärt synd om sig själv. Det finns en människa JM har känslor för och kan snyfta och snörvla över och det är henne själv..

Citat:
Ursprungligen postat av 3za
Varsågod. Här kommer en till.

"Det finns inget våldsamt i mig, jag är världens lugnaste person" -JM

https://minfil.org/rcW5Ocb5b8/JM_ledsen.wav

Ja, och i denna filen tar hon definitivt avstånd från MR, vilket hon inte gjort under någon av alla rättegångsdagarna. Oj, oj, oj vad den inspelningen skrämmer henne. Både i den tidigare filen och i denna märker man att åklagarna inser att det är fullständigt meningslöst att prata med henne. Så finns det människor i tråden som tror att Hikes fortfarande kan göra något. Det är lika troligt som att man skulle kunna släcka branden i höghuset i London häromdagen med hjälp av en trädgårdsslang.
Senast redigerad av why123 2017-06-23 kl. 01:07. Anledning: ..
Citera
2017-06-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jättetack för den ljudfilen!
Skrämmande att höra Johanna. Här läser vi referat med citat av vad som sagt under rättegången, men det blir något helt annat att höra henne live.

Hon kunde kanske blivit en hyffsad skådis istället, tårar på rätt ställe, inlevelse. Hon låter faktiskt som hon själv tror på det hon påstår - att hon inte hade en aning om vad MR skulle göra på Granliden och att hon slog honom på kvällen när han berättade vad han gjort. Och hur förtvivlad hon är över att ha förlorat sin älskade pappa - men hon tog ändå "nya tag" och åkte oberörd på semester till Thailand stracks efter.

Hon är mycket speciell den kvinnan!

1 Varför anmäler hon inte Mohammed som mördat hennes älskade pappa? Hon motsäger sig i varannan mening.

2. Hade det inte funnits någon inspelning skulle Johanna hånat istället för att bli arg.

3. Usel skådis, noll trovärdighet i det hon säger. Litet plus för tårarna.

4. Skulle åklagarna gå hårdare åt Johanna skulle det komma fler spännande saker ur hennes mun. Skulle gärna se att frågorna kommer snabbare så hon får mindre tid att tänka ut falska svar.
Citera
2017-06-23, 01:00
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det låter som ett lotteri: han får vid domslutet rabatt för en framtida utvisning, som eventuellt inte kommer att kunna genomföras. Betyder f ö dessa 10-14 år att han kan komma att slippa ur fängelset efter, säg, 8 år , om han uppfört sig väl ? Ute vid knappt 30 års ålder, kvar i Sverige p g a omständigheter i (ja just det, var ?) skulle kunna vara hans lyckliga lott ? Den troget väntande mön får sedan komma hit som anhörig och de lever lyckliga i alla sina dar - är det så det fungerar ? Det känns så där...urk.

Så funkar lagstiftningen. Om du blir utvisad får du lite straffrabatt.

Ja du sitter alltid av 2/3 av din tid. Så får han 12 sitter han 8.

Det handlar om hans ålder + det faktum att han presumtivt utvisas. Han hade alla gånger fått livstid om han var 21+ och inte blev utvisad.
Senast redigerad av Avalancheking 2017-06-23 kl. 01:05.
Citera
2017-06-23, 01:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tusen tack!

Den enda gångerna som JM visat känslor och gråter är när hon tycker synd om sig själv. Som här.

Exakt! Den höjda rösten och tårarna av förtvivlan kring hur synd det var om henne kändes äkta. Övriga tårar var fejk.
Citera
2017-06-23, 01:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Visst värde har nog JMs tröja om det nu är såpass mycket blod avsatt så att det var synligt på en svart tröja. Skillnad om det är små mängder.
MR kan givetvis ha satt dit avtryck i efterhand på tröjan, men mindre troligt då det måste ha varit svårt för MR att avsätta blodiga avtryck med pappans blod efter en så pass lång stund som det ändå var tills han kom hem till JM på natten.

Jag har läst all liverapportering från Expressen och fattar såklart att allt inte kommer med, men jag läste inget om att att de igår frågade eller nämnde något om hur JMs tröja togs från påsen som MR enligt egen uppgift gömt i skogen. Någon som vet? Och mitt minne sviker, har MRs kläder återfunnits?

Nej jag har inte heller hittat MRs blodiga tröja och handskar ( . Han grävde väl ner påsen någonstans efter att han syntes med påsen vid bankomaten på natten. Men var kläderna är idag har jag inte hittat någon info om. Uppeldade?
Citera
2017-06-23, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Tack så jättemycket, så schysst gjort av dig.
Jag är nästan stum efter att ha hört henne. Hon fick in sitt eget mående i en kort liten mening i början. Sedan när de beskrev Ankis skador och att hon troligen aldrig blir återställd så utvecklar hon sitt "hur tror ni jag mår". De snyftandet var enbart för henne själv.

Ja, och i denna filen tar hon definitivt avstånd från MR, vilket hon inte gjort under alla rättegångsdagarna. Oj, oj, oj vad den inspelningen skrämmer henne. Både i den tidigare filen och i denna märker man att åklagarna inser att det är fullständigt meningslöst att prata med henne. Så finns det människor i tråden som tror att Hikes fortfarande kan göra något. Det är lika troligt som att man skulle kunna släcka branden i höghuset i London häromdagen med hjälp av en trädgårdsslang.

Hon vet att Ghasem var med, varför ringde hon inte polis 4/8? Vad har han för hållhake på henne och fick inte han 5k till sin sjuka mamma?

Synd att Julia och David skrev brev, annars skulle lögnerska tagit livet av sig. Fast det tror jag nog inte stämmer, tror hon lyckades ljuga igen.
Citera
2017-06-23, 01:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det låter som ett lotteri: han får vid domslutet rabatt för en framtida utvisning, som eventuellt inte kommer att kunna genomföras. Betyder f ö dessa 10-14 år att han kan komma att slippa ur fängelset efter, säg, 8 år , om han uppfört sig väl ? Ute vid knappt 30 års ålder, kvar i Sverige p g a omständigheter i (ja just det, var ?) skulle kunna vara hans lyckliga lott ? Den troget väntande mön får sedan komma hit som anhörig och de lever lyckliga i alla sina dar - är det så det fungerar ? Det känns så där...urk.

Det är precis så det är. Straffrabatt vid utvisningsbeslut i domen - även om utvisningen inte kan genomföras av internationella politiska skäl i hemlandet. Då får man stanna. Och får man stanna får ex en framtida hustru också komma hit. Före 30 kan MR vara en fri man med hustru och barn bosatt här.

Fanns ett fall med en polis som fick straffrabatt för att han skulle förlora jobbet, hans fängelsedom omvandlades till villkorligt. Då blev han plötsligt inte av med jobbet eftersom han inte behövde krypa in, men den villkorliga domen stod fast.
Citera
2017-06-23, 01:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
1 Varför anmäler hon inte Mohammed som mördat hennes älskade pappa? Hon motsäger sig i varannan mening.

2. Hade det inte funnits någon inspelning skulle Johanna hånat istället för att bli arg.

3. Usel skådis, noll trovärdighet i det hon säger. Litet plus för tårarna.

4. [r]Skulle åklagarna gå hårdare åt Johanna skulle det komma fler spännande saker ur hennes mun. Skulle gärna se att frågorna kommer snabbare så hon får mindre tid att tänka ut falska svar.[/r]

Ja undrar lite hur långt man skulle kunna driva Johanna?
"Of cause I orded Code Blue"
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-23 kl. 01:16.
Citera
2017-06-23, 01:18
Medlem
Citat:

Skulle dom reta upp henne skulle det komma hot om trasiga knäskålar mm
Citera
2017-06-23, 01:20
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:

Cause betyder en sak. "Of course" menar du. Och sen menar du "ordered".
Citera
2017-06-23, 01:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Skulle dom reta upp henne skulle det komma hot om trasiga knäskålar mm

I en rättssal med många vittnen och inspelning är det ju inte så dumt...

Undrar om hon någonsin kastar in handduken och ger upp när slaget är förlorat? Att erkänna verkar inte riktigt ligga för henne.
Citera
2017-06-23, 01:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Cause betyder en sak. Of course menar du.
Tack-trött! Och lite för mycket autokorr på paddan.
Men du kanske minns den episka episoden i filmen med Nicholsson när han provoceras rakt in i fällan? Något sådan skulle man ju vilja kunna få JM till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in