2017-06-23, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Är det nån som försöker bortförklara att de som kört i 200 på Nynäsvägen är ansvariga?
RK borde synas ordentligt. CE är ju död redan. Jävla idioter som utsätter andra för direkt livsfara.
Vad är RK och CE för något?
Citera
2017-06-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs

RK: https://www.instagram.com/robiinkovacs/
CE: https://www.instagram.com/charlieekvall/
Citera
2017-06-23, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Vållande och vållande/offer.
Citera
2017-06-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du är HELT dum i huvudet, precis som de övriga här i tråden som bortförklarar idioternas körning och skyller på en oskyldig medtrafikant.
LÄS det fetade ordentligt. Det är felet som idioterna gjorde, de körde om utan att det kunde ske utan fara. Hur vet jag det? Jo, för att det uppstod fara när de körde om, eftersom de smällde.
HUR svårt ska det vara att fatta? Kör gärna fort som fan som en idiot, på natten, när vägen är tom, men FATTA att resten av trafikanterna INTE behöver räkna med en superidiot, så kör för heleve så de slipper bry sig om din omdömeslösa körning. Åk ned till Tyskland om du vill köra fort, och inse är där är du inte längre snabbast, eller bäst på at köra.
Patetiska idiot, vilket sopinlägg som #1

Du har inte läst vad jag skrev.

Vi kan ha åsikter om "idioterna" som kappkörde, men poängen är att kvinnan inte visste varför de körde för fort. Hon missade helt enkelt att kika i backspegeln. Att vi sitter på facit (?) nu angående "idioterna" spelar liksom ingen roll. Det kunde ha varit någon som hade bättre anledning, eller laglig rätt, att hålla den höga hastigheten som "idioterna" höll.
Citera
2017-06-23, 00:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Precis och som du skrev innan 200 är ju inte ljusets hastighet kan dem inte se det bör dem ju inte byta fil
Kör du lika illa som du skriver, och inte kan skilja på de och dem så är du en idiot. Hint: det skall vara de i din text ovan, tänk de=hon, dem=henne, fast du kanske säger 'jag gav hon snuset' när det egentligen heter 'jag gav henne snuset', vilket i så fall bevisar att du är en idiot. Men du kanske också snart kör ihjäl dig ...

Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det är ju bara 7 millar per år så en rolig bil har nån Kovacs råd med iallfall
Mattesnille
Citat:
Ursprungligen postat av meanMrMustard

Vi kan ha åsikter om "idioterna" som kappkörde, men poängen är att kvinnan inte visste varför de körde för fort. Hon missade helt enkelt att kika i backspegeln. Att vi sitter på facit (?) nu angående "idioterna" spelar liksom ingen roll. Det kunde ha varit någon som hade bättre anledning, eller laglig rätt, att hålla den höga hastigheten som "idioterna" höll.
Det spelar ingen roll varför de körde fort, och det spelar ingen roll hur noga hon kollade i backspegeln, om de kom som idioter får de för fan hålla en fot på bromsen för att vara redo, det behöver ju inte vara ett filbyte, det kan ju vara en älg.
Du tycker inte upphinnande väjer? Särskilt om man kör drygt dubbla tillåtna hastigheten?
Cheezus ...

Fascinerande hur många utsocknes dårar som dras till denna typ av trådar, kör de/ni alla EPA-traktor (typ A heter det numera antar jag)? Finns det överhuvudtaget någon slags fortkörning ni inte accepterar? Om jag kör som en dåre utanför ert hus och kör ihjäl ert barn som inte respekterar att det inte var övergångsställe, är det OK också?
Citera
2017-06-23, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Vållande och vållande/offer.
Hur menar du vållande och vållande? Offret är Ju Charlie som jag har förstått, men RK är det hans om vållat till hans död menar du? Det kan det väl ej vara med tanke på det han lägger upp på insta?
Citera
2017-06-23, 00:46
Medlem
Citat:

Håller med helt. Helt otroligt vad mycket korkade människor det finns som helt plötsligt svänger ut mot vänsterfilen för att sedan inse att det ligger någon strax bakom och vips flänga tillbaka till höger igen. Och dom senaste gångerna jag sett en ambulans närma sig flera hundra meter bak så aktar jag mig i god tid medan andra verkar vara helt uppe i sin iphone.....

Helt ärligt så är kvinnor livsfarliga i trafiken och väldigt impulsiva, dålig kontroll på när dom bör köra och allmänt trögtänkta när det gäller köer, rondeller och att byta fil. Kör varje dag i trafiken och brukar slå ett öga över till föraren i andra bilar jag tycker kör som puckon och brukar vanligtvis vara en äldre tant 50+ eller en ung kvinna i 20-30 års åldern.

R.I.P
Citera
2017-06-23, 00:47
Medlem
Tillssons avatar
Citat:

Hur skulle hon eller någon annan avgöra att de höll denna höga hastighet?

Ansvaret faller alltid med automatik ut på den som företar en medveten riskabel handling , s k Culpa.

Det förstår de flesta över 25. Om inte läs på ...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Culpa
Citera
2017-06-23, 00:52
Medlem
Så fruktansvärt att förlora livet på det här sättet
Citera
2017-06-23, 00:54
Medlem
Snabb bilar och oerfarna chauförer så kan det tyvärr sluta såhär tragiskt
Citera
2017-06-23, 00:59
Medlem
BlueGazellas avatar
[quote=paddingtonbear|61051138]Håller med helt. Helt otroligt vad mycket korkade människor det finns som helt plötsligt svänger ut mot vänsterfilen för att sedan inse att det ligger någon strax bakom och vips flänga tillbaka till höger igen. Och dom senaste gångerna jag sett en ambulans närma sig flera hundra meter bak så aktar jag mig i god tid medan andra verkar vara helt uppe i sin iphone.....

Helt ärligt så är kvinnor livsfarliga i trafiken och väldigt impulsiva, dålig kontroll på när dom bör köra och allmänt trögtänkta när det gäller köer, rondeller och att byta fil. Kör varje dag i trafiken och brukar slå ett öga över till föraren i andra bilar jag tycker kör som puckon och brukar vanligtvis vara en äldre tant 50+ eller en ung kvinna i 20-30 års åldern.

R.I.P[/QUOTE

Lustigt att du har mage att kommentera att kvinnor kör illa, i en tråd som handlar om... wait for it... en MAN som kört som en idiot till dem grad att han (och sin race-kompanjon) riskerade livet på andra och dessutom körde ihjäl sig själv... Vilka orsakar flest olyckor? Vad gissar du på?
Jag kör ofta långt och de som jag oftast stör mig på (T.ex mååååste ut köra ut före mig och sedan segkör) är MÄN i åldern 40+. Och pensionärer...
Citera
2017-06-23, 01:10
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddingtonbear

Statistiken talar sitt tydliga språk; 80 procent av de som dödar sig i trafiken är män. Män som har haft körkort mindre än tio år dödar sig i en förskräckande omfattning och utgör tre av tio dödade förare. Det finns en anledning att min försäkring är nästan gratis trots 4k om året...

https://www.motormannen.se/nyheter/nyheter-2014/de-kor-och-dor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in