2017-06-22, 15:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Där hans tåg stannar är det bara några meter till hissen eller rulltrappan som går upp till bron som går över järnvägen. Där brukar det vara i det närmaste folktomt förutom dom som skall byta spår. Och då har de flesta även bagage med sig. D.v.s. ingen sticker ut. Många som bor borta i Regnbågen eller däromkring som kommer med tåget har ju också ofta bagage med sig, vilket ingen reagerar på.

Såg att du i ett tidigare inlägg nämnt några dammar? Var ligger de i förhållande till väskornas placering?
Citera
2017-06-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Tycker det är uppenbart att han tagit livet av sig.
Har man sökt i vattnet i närheten? Mest troligt är väl att han finns där.
Lider med de anhöriga.

Bra fråga! Om han har drunknat så kommer det ta väldigt lång tid att hitta honom om inte polisen hjälper till att leta honom med hjälp av deras dykare. Det är kanske ingen har hittat något fynd efter flera veckor?

Jag tror också att det är den mest troliga slutsatsen man kan dra även om det finns många i gruppen som spekulerar massor av skit. Efter att ha läst mammans inlägg på vad de pratade om i sista samtalet med Patrik så känns det som han tänkte "fuck it, jag vill inte läggas in på psykkliniken". Han var ju jätte deprimerad och förmodligen ville han hellre spendera sommaren med sina vänner.
Citera
2017-06-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Såg att du i ett tidigare inlägg nämnt några dammar? Var ligger de i förhållande till väskornas placering?
Öster om Rejmes (bilfirma), den har han troligen gått förbi.
Väster om Dollarstore finns 2 dammar. Vid avfallsanläggningen och vid koloniområdet.
Citera
2017-06-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Hur vanligt är det att man drar runt på en rullväska en bit från stationen? Är det något som väcker uppmärksamhet i Hallsberg? Det är en liten ort. De som byter tåg håller sig förmodligen på stationen. Väntar man lite längre tid på ett tåg så kanske man går till någon butik, troligen inte Woody, men Dollarstore kanske är ett vanligt tidsfördriv för folk med resväskor?
Tänker mest på om folk ens reagerar på en kille med rullväska eller om det är något man ser flera gånger dagligen i Hallsberg och bara låter passera.

Jag tycker Patrik ser ganska alldaglig ut. Såg själv en kille häromdagen som jag tänkte att ungefär sådär ser nog killar ut som blivit misstagna för Patrik när folket i gruppen var som mest hetsiga.

Ingen reagerar om något kommer med bagage. Det bor folk i Hallsberg som kommer dit med tåg.
Citera
2017-06-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Efter att ha läst mammans inlägg på vad de pratade om i sista samtalet med Patrik så känns det som han tänkte "fuck it, jag vill inte läggas in på psykkliniken". Han var ju jätte deprimerad och förmodligen ville han hellre spendera sommaren med sina vänner.

Föga troligt, är man jättedeprimerad vill man ligga i sängen och stirra i taket/ha en snara runt halsen, inte umgås, festa och semestra med jämnåriga.
Citera
2017-06-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Det är bara spekulationer att batteriet laddade ur. Vill man inte kunna bli nådd så är det mer vanligt att stänga av telefonen, men vad som helst kan ha hänt som gjort att den slutar sända signaler.
Jag tror att de allra flesta förstår att en telefon utan pengar på kontantkortet fortfarande är sökbar, förutsatt att den är påslagen. Mamman laddade kontantkortet, så oavsett är just det inget att diskutera.
Skilj på fakta och spekulationer. Det finns flera möjliga scenario, men ingen utom Patrik själv vet varför telefonen slagits av i Hallsberg.

Nu var det inga spekulationer från min sida.
Eftersom jag jobbat med denna typ av signalspaning i några decennier, ville jag bara bidra lite av den erfarenhet man samlat på sig.
Kanske är det mer spännande att mystiken kvarstår. Då ber jag om ursäkt att jag lagt mig i diskussionen.
Citera
2017-06-22, 19:06
Medlem
Nu när det här börjar bli allt för mycket likt Pierres försvinnande för fem år sen så undrar jag ju hur länge tog det för en kropp att flyta upp nu när det är varmare grader än vad det var då?
Citera
2017-06-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Föga troligt, är man jättedeprimerad vill man ligga i sängen och stirra i taket/ha en snara runt halsen, inte umgås, festa och semestra med jämnåriga.

Ja men han kanske kände sig så nere och tänkte på sina vänner som skulle ha roligt tillsammans medan han skulle ligga i sängen eller bli inlagd till psyket i värsta fall. Det finns nog en viss skam i det hela eftersom han inte hade varit med något liknande innan (tror jag).
Citera
2017-06-22, 20:20
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Tycker det är uppenbart att han tagit livet av sig.
Har man sökt i vattnet i närheten? Mest troligt är väl att han finns där.
Lider med de anhöriga.
Vilket även jag tror, och skrev om för nära på en vecka sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag skulle sätta mina pengar på att han dränkt sig själv på något vis. Knutit fast någonting tungt på kroppen och sedan bara hoppat i ett vattendrag där han inte bottnar. Om så är fallet så lär det ta ett tag innan han hittas.
Citera
2017-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Nu när det här börjar bli allt för mycket likt Pierres försvinnande för fem år sen så undrar jag ju hur länge tog det för en kropp att flyta upp nu när det är varmare grader än vad det var då?

Brukar ta 3-4 dagar för en kropp att flyta upp. Den borde iofs sjunka igen efter ett tag
Citera
2017-06-22, 23:12
Medlem
Man borde väl kolla vattendragen flera gånger. Det är väl ganska klart att han finns i vattnet.
Citera
2017-06-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Ingen reagerar om något kommer med bagage. Det bor folk i Hallsberg som kommer dit med tåg.

Är det ändå lite konstigt att ingen har observerat honom. När någon kommer släpande på dessa rullväskor med plasthjul brukar det höras. För de är ju allt annat än tystgående och det kan inte vara speciellt många som lallar runt i ett industriområde i Hallsberg med en dylik väska i släptåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in