Citat:
Ursprungligen postat av
AliasAnnaBella
Tyvärr tror jag att denne unge man inte är i livet längre. Vid en psykos lever man extremt verklighetsfrånvänt och saker och ting ter sig mycket skrämmande och främmande. Jag hoppas att Patrik lever, men min övertygelse är att han har tagit sig av daga någonstans och kommer att hittas inom ett par dagar. Att leva utan mat klarar man länge, men vid en psykos behöver kroppen mycket vätska eftersom allt annat går på sparlåga. Jag hoppas, men tror ej att vi får ett lyckligt slut på detta försvinnande.
Tror som du.
Det absolut troligaste är att han tyvärr inte lever.
Om han har gömt sitt i psykosliknande tillstånd, är det ju inte troligt att han klarat sig särskilt länge. Kan ha klarat sig högst ett par veckor om han druckit i någon bäck med rent vatten. Men att han ska ha kunnat hålla sig under radarn i civilisationen utan upptäckt håller jag för osannolikt.
Vet inte hur länge polis och Missing People sökte efter honom aktivit?
Undrar om det finns ett endaste fall med liknande försvinnande, utan ett endaste säkert livstecken efter en månad där man hittat personen levande?
Det finns ju förstås människor som håller sig undan, byter identitet, flyr utomlands mm. Men i det har fallet finns ju inget som tyder på ett sådant scenario. Vore dessutom ett absolut idiotiskt sätt att försöka försvinna på. Hela Sveriges ögon på sig från dag ett.
Öppnar tidningen varje dag och känner en klump i magen, att nu har de hittat honom.
Hoppas ändå att man hittar honom snart.
Kan inte föreställa mig hur det är för hans föräldrar.