2017-06-22, 17:15
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Väg 73 har hastighetsgräns 110 km jag kör den varje dag.
Alltid någon som tror att det är Autobahn.
Mycket tung trafik där från färjorna och oljan i Nynäshamn.
Personerna kappkörde och ena föraren tappade kontrollen på sin bil i omkörningsfilen, oklart varför, kan ha varit inbromsning el punktering och sen farit ut och smällt in i en bil i högra filen, alltså har kvinnan som blev påkörd inte gjort något fel eller legat i vänster körfält.
Dessutom har de sicksackat mellan bilarna.
Unga dumma pojkspolingar i för motorstarka bilar helt enkelt.
Punktering tror jag inte ett dugg på, dessutom kan man klara en punktering utan att sladda ut på 9ånde hålet.
Citera
2017-06-22, 17:19
Medlem
irishrages avatar
Vad hade hänt om han kört in i framförvarande utan att bromsa? Nu verkar det som han bromsade och touchade framförvarande.
Citera
2017-06-22, 17:19
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Precis och som du skrev innan 200 är ju inte ljusets hastighet kan dem inte se det bör dem ju inte byta fil

Dinosaurierna i tråden kör säkert bilar i klass med kia picanto så man får väl ta dom med en nypa salt.

Har två bilar i mitt garage och bägge går nästan bättre på vägen i 200 än 100 på rak och fin motorväg. Att det skulle vara mitt fel ifall nått stolpskott kör ut i min fil när jag ligger på omkörning köper jag inte!! Man lär kolla backspegeln såpass att man ser att det inte kommer en bil och kör in i sin bil!

Skulle säga att kvinnan som körde ut framför audin är vållande till olyckan och ska dömas för grov vårdslöshet i trafik. Bara för att nån kör fort får man väl inte kasta sig ut framför och orsaka en olycka?!
Citera
2017-06-22, 17:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Ni kan testa att läsa lite i tråden innan ni kommenterar.

Edit: (FB) Man i 20-årsåldern död i bilolycka efter kappkörning. Nynäsvägen 2017-06-22

Vaa var Robin Kovacs ute och körde?
Citera
2017-06-22, 17:24
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Den här tråden gör att jag förstår de som tycker att män inte ska få ta körkort förrän de är 25.

Undrar hur kompisen känner sig - kommer han att fortsätta med den här hobbyn tro eller kommer han att inse att alla är dödliga?

Nu kör inte tjejer heller alltid bra bil i 20 års ålder heller. Men man borde kunna precis som man gjort med MC att man inte får framföra vilken bil som helst i vissa åldrar, nu menar jag effektmässigt. Har själv varit med om nästan precis samma händelse på nästan samma ställe för 25 år sen när jag va i tjugo års ålder i närmare 300km med en bil som gick ut för omkörning nåt 100 tal meter framför, nu hann den som körde väja in i höger filen och det hände inget som tur va. Men inte fan tänkte man sunt då och i den ålder mer än att det va jävligt ballt att åka/köra en trimmad 911 turbo.

Men rent krasst så är nog varken tjejer eller killar mogna idag att framföra bilar med dom effekterna som exempelvis den Rs5:an som han som dog körde som ligger på runt 500 hk när man är 18 till 25.
Citera
2017-06-22, 17:29
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Nu kör inte tjejer heller alltid bra bil i 20 års ålder heller. Men man borde kunna precis som man gjort med MC att man inte får framföra vilken bil som helst i vissa åldrar, nu menar jag effektmässigt. Har själv varit med om nästan precis samma händelse på nästan samma ställe för 25 år sen när jag va i tjugo års ålder i närmare 300km med en bil som gick ut för omkörning nåt 100 tal meter framför, nu hann den som körde väja in i höger filen och det hände inget som tur va. Men inte fan tänkte man sunt då och i den ålder mer än att det va jävligt ballt att åka/köra en trimmad 911 turbo.

Men rent krasst så är nog varken tjejer eller killar mogna idag att framföra bilar med dom effekterna som exempelvis den Rs5:an som han som dog körde som ligger på runt 500 hk när man är 18 till 25.

https://www.sydsvenskan.se/2008-06-2...sch-i-tradgard

Kvinna yeas
bil vanlig svensson bil
smitande bilen också kvinna
Så nä spelar ingen roll man gasar med det man har och vanliga svensson bilar kan ju med röra sig min 9-5 Aero går ju fin fint i 200 km/h och lite till
Citera
2017-06-22, 17:30
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Dinosaurierna i tråden kör säkert bilar i klass med kia picanto så man får väl ta dom med en nypa salt.

Har två bilar i mitt garage och bägge går nästan bättre på vägen i 200 än 100 på rak och fin motorväg. Att det skulle vara mitt fel ifall nått stolpskott kör ut i min fil när jag ligger på omkörning köper jag inte!! Man lär kolla backspegeln såpass att man ser att det inte kommer en bil och kör in i sin bil!

Skulle säga att kvinnan som körde ut framför audin är vållande till olyckan och ska dömas för grov vårdslöshet i trafik. Bara för att nån kör fort får man väl inte kasta sig ut framför och orsaka en olycka?!
Lycka till och få henne vållande till olyckan
Citera
2017-06-22, 17:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Låter mer som nyrika ortenväktare.

Kovve tjänar mer i månaden än vad du gör på ett år🙂

Och nej han är hockeyspelare, ingen babbe😘
Citera
2017-06-22, 17:42
Medlem
smoerreboms avatar
Fors har ju bra läge att döpa banan lite, man kan kalla sjuan-åttan-nian till Darwin corner

Jag har noll empati för sånt här, i trafiken tar man sig från A till B inom ramen för gällande trafikregler punkt slut. Vill man köra fortare får man ta sig till en bana eller spela iracing eller nåt sånt.
Citera
2017-06-22, 17:43
Medlem
Browngreeneyess avatar
Bilar är inga leksaker och trafiken ingen lek.
Citera
2017-06-22, 18:05
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass

Du får gärna köra 200 på en rak och fin motorväg så länge du är ensam. Men när det kommer till att väja och bromsa så kommer din bil vara betydligt trevligare i 100 än i 200.

Tror du att kvinnan kommer dömas som vållande?
Citera
2017-06-22, 18:06
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Hur stor marginal bakåt tycker du man ska ha innan man byter fil? Räcker 200 m? Hur väl kan man bedöma hastigheten på en bil 200 m bakom?

Det är väl klart man kan bedöma om man HINNER eller inte på en bil som är 200 meter bakom? Någon sa att om man färdas i 200km/h gör man ca 60 meter i sekunden.

Ligger en bil 200 meter bort kommer han på två sekunder ha färdats 120 meter. Nu är han bara 80 meter ifrån dig. På två sekunder. Hade du VÄNTAT 2 sekunder hade du insett hur snabbt han närmar sig och dragit slutsatsen att på tredje sekunden är han ikapp dig och då kör du INTE UT. Snälla!

Har man tänkt göra ett filbyte på motorvägen kan man först kolla hur det ser ut. Ser du en bil långt bort, vänta 3-4 sekunder och har han fortfarande inte kommit nära dig så kommer du hinna. Kör man i 200 kommer man på 3 sekunder komma ikapp dig! Väntar man inte 3 sekunder innan ett filbyte är man ju helt jävla efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in