Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
nej inga siffror presenteras eftersom det innebär ett sämre förhandlingsläge gentemot byggarna. ganska givet om du kan grundera i en förhandling.
han kanske inte kan så mycket om solenergi, synd det inte går att fråga någon som kan något när man är president, för det hade ju gjort det lite lättare. eller så kan han tillräckligt mycket.
men du är korkad och jag tror inte jag orkar bry mig om att svara på ditt kommande trams och dina vaneföreställningar jag har bättre saker för mej som till exempel rita bokmärken.
På vilket sätt skulle det försämra förhandlingsläget jämtemot byggarna? Hur tror du att en upphandling går till egentligen? Administrationen kan uppskatta kostnaderna hur mycket de vill, det är inget som påverkar anbuden.
Trump har skitit ur sig en ny dum idé och trots att det uppenbarligen är en idé som inte fått speciellt mycket tankeverkstadstid så har du ett behov av att försvara den. Fascinerande.
Om en utredning har gjorts så borde den vara offentlig. Eller så borde Trump åtminstone ha något konkret att presentera, som återbetalningstid, till exempel. Det gör han inte utan han påstår att byggandet av solceller mitt ute i ingenstans (kom ihåg att statliga subventioner inte är gratis för staten) skulle finansiera en mur som kommer att kosta runt hundra miljarder kronor (och då är det administrationens siffror), ja, det är skrattretande.
Det här är inte ett genomtänkt förslag, det är uppenbart.