Resultat:
0%
röster
2017-06-21, 23:15
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Men uppenbart troll borde flaggas eller ge dem bara tillgång till forum för trolltrådar.

Så du vill ha ett eget forum enbart för trolltrådar? I Think not.
Citera
2017-06-22, 06:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Men uppenbart troll borde flaggas eller ge dem bara tillgång till forum för trolltrådar eller FFF - forum för fårskallar.

Uppenbart troll för vem? Vem skulle bedöma det?

Jag tycker den här idén är helt befängd. Jag hade trollflaggat direkt. Du håller med, eller hur?
Citera
2017-06-22, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Uppenbart troll för vem? Vem skulle bedöma det?

Jag tycker den här idén är helt befängd. Jag hade trollflaggat direkt. Du håller med, eller hur?

Men det är forumets moderatorer som trollflaggar, så de inte kan framstå som trovärdiga senare om de trollat tidigare.

Tycker du det är befängt om du är ett troll och får en trollflagga? (ett litet troll som ikon under namnet)

Sen kan man i kontrollmenyn välja att ignorera alla med trollflaggan.
Senast redigerad av herrArmbandsur 2017-06-22 kl. 08:08.
Citera
2017-06-22, 10:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tycker du det är befängt om du är ett troll och får en trollflagga? (ett litet troll som ikon under namnet)

Man kan inte säga så. Troll eller inte är odefinierbart. Vad en person anser vara troll anser inte en annan.

Du är så ihärdig och oförstående till det här, så för mig skulle du definitivt få en trollikon direkt.
Citera
2017-06-22, 10:24
Medlem
Citat:
Man kan inte säga så. Troll eller inte är odefinierbart. Vad en person anser vara troll anser inte en annan.

Du är så ihärdig och oförstående till det här, så för mig skulle du definitivt få en trollikon direkt.

Då har du missat min poäng,

Troll hittar på saker, att någon inte håller med dig är inte ett troll om det inte motsäger sig självt.

Om jag tolkar dig rätt så tror du att troll är de som inte har samma åsikt som du.
Citera
2017-06-22, 10:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Troll hittar på saker...

Javisst, men vem ska kunna avgöra om det är sant eller inte? Är det uppenbart inte sant faller det under 0.03.

Att trolla, ljuga, hitta på eller vad som helst är tillåtet så länge man håller sig inom ämnet i en tråd. Gör man inte det är det OT och ljuger man uppenbart är det trams. Båda faller inom 0.03.

Det du tar upp är redan reglerat i forumets regler.
Citera
2017-06-22, 10:45
Medlem
Citat:
Javisst, men vem ska kunna avgöra om det är sant eller inte? Är det uppenbart inte sant faller det under 0.03.

Att trolla, ljuga, hitta på eller vad som helst är tillåtet så länge man håller sig inom ämnet i en tråd. Gör man inte det är det OT och ljuger man uppenbart är det trams. Båda faller inom 0.03.

Det du tar upp är redan reglerat i forumets regler.

Jag pratar om uppenbara troll tex en medlem som säger sig vara gudrun schyman och sen säger sig vara christer pettersson. Exempelvis, de skulle behöva ha en trollflagga så folk vet hur trovärdig användaren är, det syns ju inte med dagens regler när en avstängning upphör exempelvis.
Citera
2017-06-22, 11:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag pratar om uppenbara troll tex en medlem som säger sig vara gudrun schyman och sen säger sig vara christer pettersson. Exempelvis, de skulle behöva ha en trollflagga så folk vet hur trovärdig användaren är, det syns ju inte med dagens regler när en avstängning upphör exempelvis.

Fortfarande 0.03 eller helt OK beroende på vad som skrivs och var.

När en avstängning upphör har ju inte med det här att göra.
Citera
2017-06-22, 12:45
Medlem
Citat:
Fortfarande 0.03 eller helt OK beroende på vad som skrivs och var.

När en avstängning upphör har ju inte med det här att göra.

Fortfarande samma troll vid tangentbordet även efter avstängningen.
Citera
2017-06-22, 13:07
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Att från forumets sida märka upp användare med nedsättande epitet är inget som kommer att hända.

admin5
Citera
2017-06-22, 13:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Fortfarande samma troll vid tangentbordet även efter avstängningen.

Eftersom det inte är emot forumets regler att trolla, så kan man inte bli avstängd för det.
Citera
2017-06-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Att från forumets sida märka upp användare med nedsättande epitet är inget som kommer att hända.

admin5

Ok men då är det fritt att hitta på vad som helst och exempelvis jag heter gudrun schyman och representerar vänsterpartiet. Lol.

Eller hitta på falska fakta i aktuella händelser hur mycket som helst?

Bara det låter lite trovärdigt så blir det sant på det här forumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in