2017-06-22, 13:33
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
I detta fall så är nog problemet att det kommer två jävla galningar i 200 knyck som tävlingskör på allmän väg vilket man inte räknar med

Tror ändå hon svängt ut utan att blinka eller tittat tillräckligt i backspegeln annars hade ju han hunnit bromsa ner. Kör själv fort och ibland blir det spontan race med någon lika sinnad och jag vet man hinner få ner farten om den till höger ger tecken i tid men många väntar slår ut den samtidigt som de svänger den som förflyttar sitt fordon i sidled måste ju förvissa sig om att det är fritt innan dem påbörjar omkörning .

Sen händer olyckor det är ju tragiskt
Citera
2017-06-22, 13:38
Medlem
FiffelMonas avatar
Nynäsvägen kallades väl för "dödens väg" förut för att det ofta skedde mycket dödsolyckor där förut? Smart att köra tack där..
Citera
2017-06-22, 13:39
Medlem
Handfots avatar
Men vem är Chri*toffer *trömberg (* = s) som är taggad i den här bilden? Han verkar ju vara inblandad i gårdagens händelse på något sätt om man läser på hans FB profil.. Äger även en vit audi.

https://www.facebook.com/chri*toff3r (* = s)

EDIT: Nvm, han var väl passageraren som skadades..
Senast redigerad av Handfot 2017-06-22 kl. 13:42.
Citera
2017-06-22, 13:47
Medlem
Audi RS 5 Coupé 4.2 FSI V8 quattro S Tronic, 7 växlar, 450hk, 331kW, 2013
Källa: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YBS115
Citera
2017-06-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
sen framkommer det också att R. Kovacs kört den andra bilen?.

Det jag skrev var att Kovacs är kompis med den avlidne.
Kovacs har en MB AMG C63.
Den andra bilen som ska ha deltagit ska enligt uppgift vara en MB.
Sen om det är Kovacs MB, det vet vi inte. Det kan lika gärna vara någon annan.
Citera
2017-06-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Nynäsvägen kallades väl för "dödens väg" förut för att det ofta skedde mycket dödsolyckor där förut? Smart att köra tack där..

Den gamla vägen kallades dödens väg, det var innan det blev motorväg. Nu är det en säker väg. Ändå idiotiskt att köra i dessa hastigheter bland annan trafik.
Citera
2017-06-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Tror ändå hon svängt ut utan att blinka eller tittat tillräckligt i backspegeln annars hade ju han hunnit bromsa ner. Kör själv fort och ibland blir det spontan race med någon lika sinnad och jag vet man hinner få ner farten om den till höger ger tecken i tid men många väntar slår ut den samtidigt som de svänger den som förflyttar sitt fordon i sidled måste ju förvissa sig om att det är fritt innan dem påbörjar omkörning .

Sen händer olyckor det är ju tragiskt
Du menar att alla andra måste göra rätt så att du fritt kan göra fel!?
Citera
2017-06-22, 13:53
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du menar att alla andra måste göra rätt så att du fritt kan göra fel!?

Men nä det sa jag inte jag sa att den som svänger ut byter fil måste vara säker på det är fritt
Citera
2017-06-22, 13:55
Medlem
Citat:
Men nä det sa jag inte jag sa att den som svänger ut byter fil måste vara säker på det är fritt

Det förekommer uppgifter om att hon aldrig har svängt ut. Utan att det var RS5:an som redan tappat kontrollen och sladdade in i bilarna i höger fil, där hon befann sig.
Citera
2017-06-22, 13:57
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vauxhall
Det förekommer uppgifter om att hon aldrig har svängt ut. Utan att det var RS5:an som redan tappat kontrollen och sladdade in i bilarna i höger fil, där hon befann sig.

Aoki ja då är det ju en helt annan sak då är det ju hans fel helt och hållet
Citera
2017-06-22, 14:02
Medlem
Citat:
Det finns något annat som säger att man inte får köra fortare än att man kan stanna för varje tänkbart hinder. Jag själv, som även kör mc, tänker att varje bil kan vara en älg. Det innebär inte att jag kör långsamt men jag är väldigt observant på andra i trafiken!
Citera
2017-06-22, 14:02
Medlem
Citat:
Aoki ja då är det ju en helt annan sak då är det ju hans fel helt och hållet

Det lär nog visa sig så småningom, hur det verkligen ligger till med hela händelseförloppet.
Lär ju finnas ganska många vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in