Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Vi har inga som helst problem med att påvisa jordens kurvatur. Problemet är snarare att ni plattisar är så hjärntvättade att era hjärnor går i baklås och totalförnekar sådana bevis eftersom de skulle rasera hela er världsbild.
Några "miljontals" bevis för att jorden är platt är nonsens, det finns inga bevis alls. Eller era bevis gäller bara i er alternativa fysik.
Länka till bevis och inget under 60 miles räknas ens längre, våra bevis är såpass mycket bättre än det nu. Så snacka mindre och länka till beviset.
Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Du respekterar din överstepräst i plattjordssekten så mycket att du inte ens bryr dig om att översätta amerikanska mått till det måttsystem resten av världen använder. Du påstår att "ögonen fungerar så" och "converging point", exakt de pseudovetenskapliga dogmer era överstepräster bankar in i era annars helt tomma skallar. Det är ren bullshit så galen att det inte ens behöver motbevisas.
Är du så korkad att du inte räkna om det själv i huvudet bara så har du nog inte i denna diskussion att göra. Ingen förnekar hur våra ögon fungerar, converging point osv och hur vi ser och uppfattar saker är tämligen solid vetenskap. Så du får nog läsa på först och prata mindre, du vet uppenbarligen ingenting om fenomen som diskuteras här.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Jag påstår inte att man direkt kan se kurvan (även om jag är rättså säker på att man kan det i en blick stilla, hyfsat stor, sjö. Med pupillen någon mm över vattenytan är horisonten så nära att man ser kurvan).
Alla kan dock se att nedre delen av solen skyms av horisonten. Det visar att kurvan finns. Med en kikare går det också att se att nedre delen av båtar skyms av horisonten.
Nej du ser ingen kurva på vatten någonsin och ni har aldrig någonsin bevisat att vatten ens kan fastna på en boll så du ser givetvis ingenting av vad du påstår och våra superzoom kameror ser ofantligt mycket bättre än dina ögon och det hoppas jag du åtminstone kan förstå. Kurvan har aldrig någonsin bevisats i verkligheten, den är en matematisk formel.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Förklara hur "converging point" fungerar när halva solen, med oförändrad storlek skyms av horisonten.
Du och jag har redan pratat om bottom first effekten guldfisken och det är inte heller särskilt svårt att förstå, våra ögon fungerar helt enkelt så, punkt.
https://www.youtube.com/watch?v=U7ud3QCTbwI
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Oavsett var solen är, så länge den är ovanför molnen, kan den inte lysa på undersidan.
Hur kan ett berg kasta skugga på molnen?
Upplyst på enbart undersidan nej men det ser vi ju aldrig heller så varför diskutera myter.
Hur kan en sol som står
under berget vid tillfället kasta en skugga som sträcker sig vågrätt på andra sidan berget i motsatt riktning mot solen? Ja på en rund gjord kan den givetvis inte det. Din bild debunkar heliocentrismen totalt så du skall nog ta det lugnt med att strössla den i bevishögen.