2017-06-22, 11:40
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Utan att veta naturligtvis, skulle jag gissa på att damen ifråga väljer rättspsyk.
Där kan hon nämligen "plötsligt tillfriska" och med manipulation och övertalning - kanske - lyckas snacka sig till permissioner, fördelar och längre fram en utskrivning. På Hinsan är hon nog mer "en av alla de andra" kvinnorna som ska hållas i tukt.

Hon har en grandios självbild, hon tror att hon kan överlista många. I fängelset är det mer strikta regler om minst 10 år innan första diskussionen om tidsbegränsning kan komma på fråga. På Rättspsyk är det mer löpande bedömning och utvärdering, terapi. Något som JM nog tror sig vara duktig på.

Det där kommer hon likväl göra i fängelset och köra hårt med det också, jag är övertygad. Hon kommer göra sig hemma väldigt fort och cirkusen gör en omstart så jag hoppas personalen är beredda. Nu är det inte upp till henne att välja rättspsyk eller fängelse utan den frågan avgörs av domstolen på inrådan av psykiatriker.

Är rätt säker att det blir fängelse för hon uppvisar klart brist på empati och hänsyn till andra men det är inte allvarlig psykisk störning. Hon visste precis vad hon kommer orsaka, hon planerade och var beräknande. Måhända att hon överrskattade sin förmåga och underskattade rättsystemet för det ingår i hennes självbild. Det att hon verkar förvirrad i sina utsagor är nog pga nya situationen, att sitta inspärrad och ingen bugar för henne eller dansar efter lillfingret som hon är van vid.
Citera
2017-06-22, 11:40
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
MR sa väl igår att han gömt tröjan tillsammans med sina egna blodiga kläder i skogen nära JMs bostad? Gällande ljudinspelningen låter det jävligt långsökt att den ska vandra ett par veckor genom Europa. Gör som JM säger skicka privatflyg 😁

Okej,, ursäkta,, har missat det!

Ge MR och JM en veckas midsommarpermis, bara på skoj, skulle vara kul att se vad som hände
Citera
2017-06-22, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Möjligen existerar ljudinspelningen, kanske kanske även blodiga tröjan.
Men varför skulle han som påstås förfoga över dessa rekvisita släpa med sig tröjan till Turkiet?
Efterlyst och troligen bärandes på endast handbagage/ryggsäck så ter det sig i min värld ytterst osannolikt att han skulle ha tagit med en blodig tröja på resan.

Om den existerar hade det väl varit betydligt bättre att gömma den i en påse under en sten i skogen?

Tyvärr,, jag tror inte på historien, i alla fall inte den versionen.

Men jag fattar heller inte syftet med att ljuga om något sådant, och när man inte förstår varför kan resultatet bli att man tror honom. "Historien är så otroligt att den måste vara sann"
MR jobbar för hämd men jobbar också som assistent åt åk, så enkelt är svaret.

Det är fri bevisföring i svensk rätt och sällan utnyttjar rätten den allmänna avvisningsregeln utan relevansen på den åberopade bevisningen fastän den verkar cirkus så tas den oftas med ändå och avgörs i den kommande överläggning. Jag tror att åk i detta fall kommer önska att avvisningsregeln skulle väga tyngre rent generellt om inte det icke existerande bandet kommer fram t idioten jähresten som fick hjälpa åk när wenna lade fram ny bevisning i måndags. Det var alltså W som lade fram måndagens nya bevisning men jähresten fick sköta första talan i onsdags. Dessa tre, fahlander, wenna och jähresten har jobbat allt för nära och nu tar detta samarbete ut sin rätt och alla tre framställs som idioter allt pga av MR som kommer med vilket skit som helst. Dessa tre idioter är dock viktiga med att poängtera att MR själv fått jaga denna afghan kanske därför fahlander h'ävde restriktionerna för ett tag sedan. Väldigt läglig restriktionshävning ser man nu så åk-assistenten MR får ringa och jaga fritt en efterlyst krankompiz över hela europa utan att lyckats få tag i denna efterlysta men en kuzin fick han tag på. Detta gratis arbete hade såklart inte varit möjligt med restriktioner.
Citera
2017-06-22, 11:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det tac

Ja dagens utbrott kommer nog att bli minnesvärt!

Tror vi alla kommer att få en riktigt rolig stund och ett minne för livet av att lyssna på henne. Nu har det skett mord vilket såklart inte alls är roligt, så jag menar inget respektlöst utan talar endast om att lyssna på henne. Hehe. Men vad menar du med dagens utbrott? Vad har jag nu missat? =)
Citera
2017-06-22, 11:47
Medlem
Citat:
Möjligen existerar ljudinspelningen, kanske kanske även blodiga tröjan.
Men varför skulle han som påstås förfoga över dessa rekvisita släpa med sig tröjan till Turkiet?
Efterlyst och troligen bärandes på endast handbagage/ryggsäck så ter det sig i min värld ytterst osannolikt att han skulle ha tagit med en blodig tröja på resan.

Om den existerar hade det väl varit betydligt bättre att gömma den i en påse under en sten i skogen?

Tyvärr,, jag tror inte på historien, i alla fall inte den versionen.

Men jag fattar heller inte syftet med att ljuga om något sådant, och när man inte förstår varför kan resultatet bli att man tror honom. "Historien är så otroligt att den måste vara sann"

Det fetade, kan det inte vara så att den snubben var tvungen att lämna landet snabbt och han kände att det inte fanns någon att lita på här att lämna grejorna till, alt svurit till MR på att inte blanda in någon annan och i paniken och kaoset bara tagit med sig sakerna utan att tänka på att de kan behövas eller trott att han ska återvända snart.
Citera
2017-06-22, 11:49
Medlem
I protokollbilagorna vid övervakningen och telefonavlyssningarna(om jag inte minns helt fel) står det just om detta att MR går upp i skogen antagligen för att röka hash och kommer tillbaks med en kasse Det står också att han lämnar hotellet och går ut till en väntande bil och växlar några ord med någon. Så jag tror att åklagaren har rejält på benen här annars hade det nog inte tagits upp.
Citera
2017-06-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja men då så, då kan vi ju lägga ner allt snack om att Johanna inte ens vet rätt ålder på sina yngsta barn.
Jag tror att hon är över normalbegåvad rent IQ-mässigt och därtill slug. Men helt klart otillräckligt intelligent för att hantera det kaos som hon skapat. Rätt säkert tror hon att hon är mycket intelligentare och kunnigare än hon faktiskt är, vilket i sig ökar på hennes problem. Grundproblemet är förstås det övriga bagaget, så hon har nu uppgiften att lyfta sig själv i håret.
Citera
2017-06-22, 11:51
Bannlyst
Citat:
Okej,, ursäkta,, har missat det!

Ge MR och JM en veckas midsommarpermis, bara på skoj, skulle vara kul att se vad som hände
Du hade rätt från början. MR påstår att han också lämnat den blodiga t-shirten till sin kompis tillsammans med ljudupptagningen.
Citera
2017-06-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag är öppen för båda alternativen, dvs. att inspelningen finns eller inte finns, men två faktorer talar för att den finns. Den du skriver om och en till, IMO:
– Varför skulle MR hitta på en sådan här historia?
– Varför blev JM så arg när hon fick höra talas om inspelningen?

Om dom (inspelning och t-shirt) nu finns har dom ju ändå inget värde om dom inte kommer fram.

Väntar med spänning...

Själva utspelet kan ha ett taktiskt värde, genom att försätta henne i gungning: "vad kan finnas, vad kan jag komma att ställas inför, hur kan jag föregripa skadan, ... ?" Därvid kan hon komma att röja sig. Hennes reaktion har ju redan skapat undran.
Citera
2017-06-22, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
MR jobbar för hämd men jobbar också som assistent åt åk, så enkelt är svaret.

Det är fri bevisföring i svensk rätt och sällan utnyttjar rätten den allmänna avvisningsregeln utan relevansen på den åberopade bevisningen fastän den verkar cirkus så tas den oftas med ändå och avgörs i den kommande överläggning. Jag tror att åk i detta fall kommer önska att avvisningsregeln skulle väga tyngre rent generellt om inte det icke existerande bandet kommer fram t idioten jähresten som fick hjälpa åk när wenna lade fram ny bevisning i måndags. Det var alltså W som lade fram måndagens nya bevisning men jähresten fick sköta första talan i onsdags. Dessa tre, fahlander, wenna och jähresten har jobbat allt för nära och nu tar detta samarbete ut sin rätt och alla tre framställs som idioter allt pga av MR som kommer med vilket skit som helst. Dessa tre idioter är dock viktiga med att poängtera att MR själv fått jaga denna afghan kanske därför fahlander h'ävde restriktionerna för ett tag sedan. Väldigt läglig restriktionshävning ser man nu så åk-assistenten MR får ringa och jaga fritt en efterlyst krankompiz över hela europa utan att lyckats få tag i denna efterlysta men en kuzin fick han tag på. Detta gratis arbete hade såklart inte varit möjligt med restriktioner.
För att summera läget vi har alltså under pågående rättegång i ett mordfall där gärningsmannen erkänt, mördaren som alltså får kommunicera med en efterlyst knarkhandlare om avgörande bevis.

Bra där åklagarna det här går säkert hela vägen
Citera
2017-06-22, 12:56
Medlem
JM får väl snart släpa fram den av alla efterlängtade "psykologboken" och läsa lusen av rätten.

Om JM. inte varit orolig för ev inspelning och tröja så hade hon aldrig reagerat som hon gjorde.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------
Blir det små grodorna i cellen nu i midsommartider för Möller ?
Hur ska hon få tag i blommor att lägga under kudden ?

Frågorna är många.
Citera
2017-06-22, 13:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Det där kommer hon likväl göra i fängelset och köra hårt med det också, jag är övertygad. Hon kommer göra sig hemma väldigt fort och cirkusen gör en omstart så jag hoppas personalen är beredda. Nu är det inte upp till henne att välja rättspsyk eller fängelse utan den frågan avgörs av domstolen på inrådan av psykiatriker.

Är rätt säker att det blir fängelse för hon uppvisar klart brist på empati och hänsyn till andra men det är inte allvarlig psykisk störning. Hon visste precis vad hon kommer orsaka, hon planerade och var beräknande. Måhända att hon överrskattade sin förmåga och underskattade rättsystemet för det ingår i hennes självbild.
Ja, hon har ju redan försökt att muta häktespersonal som höjde ribban att inte vara ensam med henne. Vilken arena JM härjar i spelar ingen roll, hon har samma storslagna tankar om sig själv om det så är privat, i rätten eller inlåst nånstans.
Citat:
Det att hon verkar förvirrad i sina utsagor är nog pga nya situationen, att sitta inspärrad och ingen bugar för henne eller dansar efter lillfingret som hon är van vid.
Just detta att överskatta sig själv blir hennes förfall, dvs hon spelar över och framstår som helt blåst istället. Hon har väl levt länge med att få sin vilja fram, åkt runt på en räkmacka, och inbillar sig att det är fortsatt samma förutsättningar i sin egocentrerade bubbla med snedvriden självbild.
Hon upplever nog hög grad av frustration förnärvarande, därav sina utspel där hon tappar konceptet och visar sitt rätta jag emellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in