Citat:
Ursprungligen postat av
WarWarren
Jag vore intresserad av din definition på landslide. Jag skulle säga att Mitt Romney vann något av en landslide i detta distrikt 2012, då han slog Obama med 23 procentenheter. Använd huvudet, det här distriktet ska inte ens vara i spel för demsen. Single digits är en strategisk motgång för GOP, men en fin liten Potemkinkuliss man kan visa upp för Dompan, så han och hans ja-sägare får vatten på sin knaskvarn.
I förhållande till opinionsundersökningarna (som ju är oerhört pålitliga när de förklarar att demokrater leder) segrade Handel med c:a 8 procentenheter (förtydligande för trådens trattskallar: Undersökningarna visade att Handel låg back med c:a 4 procent. Hon vann med c:a 4 procent. De förutspådde en förlust. Det blev en LAND SLIDE victory, precis som väntat. Och detta TROTS att utsocknes Hollywoodpatrask och annat skräp pumpade in över 20 miljoner dollar i förlorarens kampanj.
Att det dessutom omnämts otaliga gånger, av självgoda demokrater, som en "testing ground" för Trump, medan det nu låter som att valet var självklart och utgången given på förhand, säger oss alla att era tårar rinner, såren ännu slickas och att det givetvis måste varit RYSSEN som HACKADE de amerikanska väljarnas MEDVETANDEN. Jag förväntar mig nu en grundlig utredning.
Som jag tidigare förutspått kommer kongressvalen 2018 bli ytterligare en LAND SLIDE victory för Trumps kärntrupper. Ska bli så roligt att följa alla diskussioner om hur opinionsmätningarna visar på storslam för dems, som vanligt. Men verkligheten är MAGA och röda kepsar för hela slanten.
LAND SLIDE VICTORY all over!!!