2017-06-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Jag kan lova dig till 110 % att JM döms för mord. Om hon döms för mordet på sitt ex låter jag vara osagt, men hon kommer att dömas för mord. =)

Ja det kan vi nog vara rätt säkra på. Enda sättet för henne att klara sig undan att bli dömd är väl att ta livet av sig.
Citera
2017-06-21, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nu behövs det inga tekniska bevis för att fälla JM för anstiftan och medhjälp i föräldramordet, så mycket är klart. Hon har inget alibi. Det finns indicier och motiv så att det räcker och blir över. Hennes "milda" och "lugna" personlighet har hon själv visat upp för rätten. Och det ska vi vara tacksamma för.

För jag gillar inte alls MRs svammel om tröjor och inspelning på väg genom europa med en efterlyst knarksmugglare (allt enligt en kusin i ett annat land).

Johanna högg ju på detta direkt, vilket inte är konstigt då hon vet att historien är påhittad, och att det inte finns någon inspelning. Inte bra alls.
Jähresten verkar faktiskt mer än lovligt dum som går på MRs rövarhistoria. I hovrätten, där den slutgiltiga domen kommer att avkunnas, kan denna lögn få en helt annan betydelse. Mycket av åtalet har byggts på att MR, efter erkännandet, har hållt sig till samma story, nämligen att JM körde bilen till och från brottsplatsen, gett honom mordvapnet och hade länge tjatat på MR att utföra dådet. Mycket annat backar ju upp denna version av hur det gick till, JMs brist på alibi inte minst.

Men i Hovrätten (iofs även i TR, men jag tvivlar) kan de pga denna lögn välja att helt och hållet förbise alla MRs vittnesmål om JMs roll under kvällen, och detta kan teoretiskt leda till rimligt tvivel, hur otroligt det än verkar. Nu tror jag inte det blir så, men hur Jähresten resonerar övergår mitt förstånd.

(Och nej, jag har inte anslutit mig till trollen i tråden, som även de klankar på Jähresten och skrattar åt MRs osannolika historia.)
Så du hakar på så här lite kvart i tolv och låtsas ansluta dig? Du får ingen high5 av mig

Nu när du håller med vilket är bra..så:

hur skall åkl kunna backa upp historien om att JM "tjatat" MR till mordet? Det kan vara lika mycket påhitt som den knarksmugglande afghanen.

Visst hon har inget alibi, men frånvaro av alibi räcker inte. Tider måste gå ihop. Alla alternativ måste vara uteslutna.

Motivet smulade åkl sönder de första 2,5 dagarna så att självaste GW gjorde "ridå"

Detta har varit en rättegång med enbart en inriktning karaktärsdrag. Det var länge sedan rättssytemet ägnade sig åt karaktärsbevittning.
Senast redigerad av stativera 2017-06-21 kl. 19:16.
Citera
2017-06-21, 19:14
Medlem
Citat:
Nu behövs det inga tekniska bevis för att fälla JM för anstiftan och medhjälp i föräldramordet, så mycket är klart. Hon har inget alibi. Det finns indicier och motiv så att det räcker och blir över. Hennes "milda" och "lugna" personlighet har hon själv visat upp för rätten. Och det ska vi vara tacksamma för.

För jag gillar inte alls MRs svammel om tröjor och inspelning på väg genom europa med en efterlyst knarksmugglare (allt enligt en kusin i ett annat land).

Johanna högg ju på detta direkt, vilket inte är konstigt då hon vet att historien är påhittad, och att det inte finns någon inspelning. Inte bra alls.
Jähresten verkar faktiskt mer än lovligt dum som går på MRs rövarhistoria. I hovrätten, där den slutgiltiga domen kommer att avkunnas, kan denna lögn få en helt annan betydelse. Mycket av åtalet har byggts på att MR, efter erkännandet, har hållt sig till samma story, nämligen att JM körde bilen till och från brottsplatsen, gett honom mordvapnet och hade länge tjatat på MR att utföra dådet. Mycket annat backar ju upp denna version av hur det gick till, JMs brist på alibi inte minst.

Men i Hovrätten (iofs även i TR, men jag tvivlar) kan de pga denna lögn välja att helt och hållet förbise alla MRs vittnesmål om JMs roll under kvällen, och detta kan teoretiskt leda till rimligt tvivel, hur otroligt det än verkar. Nu tror jag inte det blir så, men hur Jähresten resonerar övergår mitt förstånd.

(Och nej, jag har inte anslutit mig till trollen i tråden, som även de klankar på Jähresten och skrattar åt MRs osannolika historia.)

Exakt så som jag ser det också, förstår inte alls varför detta ens dras upp innan man har några bevis framför sig.
Jag tror dock att JM har satt sig själv tillräckligt i trubbel själv med 6-7 olika historier om mordkvällen, hennes märkliga beteende i förhör och rätten och inte minst hennes alla lappar och avlyssningarna. Hon beter sig definitivt inte som en sörjande, oskyldig dotter.
Citera
2017-06-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Tror du på historien?

Du blev helt i extas då du flaggade för Hikes tidslinje vad beträffar bilåkandet. Vad blev det av det?Trodde du på den historien?

Du blev helt i extas då du menade att Colaburken skulle bli Hikes avgörande bevis. Vad blev det av det? Trodde du på den historien?
Citera
2017-06-21, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Ja stuga skulle det också kunna vara. Jag tror inte det är naturlig död då dom gripit henne för det gör dom nog inte bara sådär men vem vet.
Såg ut som det från början. Men nu står det ju helt annat?
Citera
2017-06-21, 19:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ För jag gillar inte alls MRs svammel om tröjor och inspelning på väg genom europa med en efterlyst knarksmugglare (allt enligt en kusin i ett annat land).
Den historien gillar jag skarpt och har t.o.m. gottskrivit MR ytterligare straffrabatt.
Citat:
Hon högg - men hon högg i sten, och hon hade ingenting annat att tillföra än ytterligare ett antal bevisbara lögner.
Citera
2017-06-21, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du blev helt i extas då du flaggade för Hikes tidslinje vad beträffar bilåkandet. Vad blev det av det?Trodde du på den historien?

Du blev helt i extas då du menade att Colaburken skulle bli Hikes avgörande bevis. Vad blev det av det? Trodde du på den historien?

Försvaret gör sina slutsatser i plädderingen. Jag kan lova dig att både tider och burk kommer tas upp. Tro mig. En bensintank och Ghasem blir intressanta också. Därtill lite matematik i kubik.
<3
Citera
2017-06-21, 19:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
/.../ hur skall åkl kunna backa upp historien om att JM "tjatat" MR till mordet? Det kan vara lika mycket påhitt som den knarksmugglande afghanen.
De hemliga avlyssningarna säger allt härvidlag. - De små lapparna resten...

Hon kommer att fällas till ansvar för mordet på AP också (räknade nyss antalet kiselalger i 1 l badvatten) - men där kan det kanske bara bli fråga om anstiftan till mord.
Citera
2017-06-21, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Så du hakar på så här lite kvart i tolv och låtsas ansluta dig? Du får ingen high5 av mig

Nu när du håller med vilket är bra..så:

hur skall åkl kunna backa upp historien om att JM "tjatat" MR till mordet? Det kan vara lika mycket påhitt som den knarksmugglande afghanen.

Visst hon har inget alibi, men frånvaro av alibi räcker inte. Tider måste gå ihop. Alla alternativ måste vara uteslutna.

Motivet smulade åkl sönder de första 2,5 dagarna så att självaste GW gjorde "ridå"

Detta har varit en rättegång med enbart en inriktning karaktärsdrag. Det var länge sedan rättssytemet ägnade sig åt karaktärsbevittning.
Jag svarar för ynkryggen som du besvarade kommer inte svara dig han har fullt upp med att få tillhöra "gänget" och ännu mer patetiskt han sitter och ber om ursäkt för att han vågar uttrycka det självklara som vi redan såg komma igår. #jagäringettrollfastänjaggliderpåtrollensomärsnabb aränjag.
Nu kan dom inte backa MR han levererade en helt ny historia idag där det mest patetiska var att han hittade JMs SVARTA t-shirt på sovrumsgolvet och inte nog med det han såg blodiga finger/handmärken på axeln. Jag påminner igen om färgen. SVART! Sen gömmer han den under sängen och tar den med till stockholm och ger den till en afghan i en lobby. SVART var färgen, hörde du det?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-21 kl. 19:29.
Citera
2017-06-21, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson

Tänkte du att allt är över, hört talas om slutplädering?
Citera
2017-06-21, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...och det här är ju ännu en sak som åk borde krävt svart på vitt på. Ett intyg från sjukhuset, journalkopia, lätt som en plätt. Varför fanns inte det på bordet idag? När det handlar om en rättegång mot JM tror jag inte det finns någon ände på hur många bevis, alibin, vittnesmål och kompletteringar som kan komma att krävas. Ju längre de håller på, desto mer arbete får de. Hon får det bättre om hon erkänner de delar hon gjort och slipper häktet. Så blir det ju snart ändå.
¨

Ja,fast det där om Johannas påstådda stroke finns i fupen,och det finns inget som helst som styrker hennes påstående.Har naturligtvis gjorts efterforskningar på sjukhuset av åklagarsidan.Fupen är omfattande och det tar sin tid att läsa igenom,men där kan du läsa om alla hennes påståenden och lögner som åklagarna följt upp,och som inte går att verifiera.
Citera
2017-06-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Han har idag med en lögn visat att han är den föslagna typen tyvärr vart det bara tomt prat men han visar vad han är för en idiot som just idag dödat anstiftan.

Nja.. Om det inte dyker upp någon T-skirt och bandinspelning betyder inte att dessa bevis aldrig funnits. Det blir lite ord mot ord i den saken och just svårigheten att få kontakt med en efterlyst knarklangare, som befinner sig i ett annat land, kan varken göra utsagan till en lögn, eller en sanning för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in