2017-06-21, 18:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
DRAMATIKEN!
Dramatiken i jakten på plastpåsen med två blodiga t-shirts och inspelningsutrustningen skulle inte Hitchcock kunnat göra bättre! Visst vore det fint om föremålen och inspelningen dyker upp, men håll med om att intrigen, kompisen som är efterlyst och på olaglig väg just nu är i färd med att ta sig genom Europa är lysande!

Ska man bli tvungen att sitta och bita på naglarna en vecka till?

Undrar hur många deckarförfattare i stugorna som redan börjat knåpa på den boken.
Citera
2017-06-21, 18:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, åtminstone delar av den. Sedan vad jag förstår så kastade JM mobilen i golvet men ingen åklagare har brytt sig om att fråga huruvida mobilen fungerade efteråt. Om den inte gjorde det så kan ju inte ljudfilen manuellt ha raderats - men även om den fungerade så kan polisen tämligen enkelt återskapa raderade filer. Och man undrar även varför MR skulle radera den?
Nej, jag tror inte på MRs historia alls. Ren bluff, och detta kan gynna JM och Hikes.
Det är ju helt omöjligt att komma på en sådan historia så den måste vara sann.
Citera
2017-06-21, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför är du så arg på MR? Han gjorde ju bara som JM ville. Att JM är åtalad för att ha mördat sina barns pappa är inte hans fel..Han var inte i Sverige då. Inte heller det andra jag räknade upp
försäkringsbedrägeri, hot mot tjänsteman och försök till mutbrott. Det var dessutom JM som hade sex med unga asylsökande killar som gjorde att kommunen avbröt sina placeringar på hennes företag och därmed även satte hennes kompanjon i skiten.
Det är Johanna som har pekat ut sin egen som som mördare. Hon gav t o m förhörsledarna motiv till varför sonen skulle mörda sin morfar. Hennes minderårige son satt barnvakt när hon var ute och mördade hans morfar, sedan som lök på laxen ville hon att han skulle ge henne alibi.

Sedan skäller du som en bandhund på MR, du fattar inte, det gör du verkligen inte. Det är egentligen dumt av mig att skriva det, för du förstår verkligen inte. Jag tror faktiskt inte att du kan hjälpa det. Du ser inte helheten som vi andra gör. Vi ser hennes mamma, syster och alla hennes barn. Lägg märke till det, alla hennes barn har blivit fruktansvärt drabbade på olika sätt.
Han har idag med en lögn visat att han är den föslagna typen tyvärr vart det bara tomt prat men han visar vad han är för en idiot som just idag dödat anstiftan.
Citera
2017-06-21, 18:26
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jo, hon har i alla fall bjudit på några minnesvärda citat och muntra stunder.
På tal om citat. Det här begriper inte jag. Det var någon här i tråden som tog uppe det innan, men jag fick ingen klarhet. Vad menar hon (utöver att femåringarna är treåringar)? Att hon ska betala polisen/ombesörja att inspelningen, och blodiga kläder får man väl anta, som inte finns ska komma till Sverige? Har hon redan erbjudit polisen pengar?
(Citat från SVTs direktsändning)

Wenna: Vem älskade du mest - din pappa eller ex-pojkvännen?
- Min pappa.

Vem älskade du mest - din äldre son eller ex-pojkvännen?
- Min son.

Wenna: Då förstår jag inte varför du skyddar ex-pojkvännen?

- Inte jag heller. Men jag erbjuder polisen pengar att hämta den här inspelningen - det finns ingen inspelningen. jag har försökt tolka det här till ex-pojkvännens fördel, jag har tolkat att det är drogernas fel. Men om man skyller ifrån sig på en mamma, som har två treåringar, för att rädda sitt eget skinn. Lägre kan man inte sjunka!
Citera
2017-06-21, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Snälla rara du, så här uttrycker man sig väl inte om man vill bli tagen på allvar och vill vara med i ett resonemang, en diskussion. Eller tror du det? Förmodligen.

Det är riktigt att colakvittot inte är av vikt längre efter MRs fadäs.
Åkl däremot påstod att det inte går att få fram men det är inte "sanning".

Bokföringslagen är tydlig och alla verifikat skall sparas i 10år. Ett kvitto på en Cola är ett verifikat. Däremot om den förljugna och lata polisen har åkt till macken och köpt korv och bröd och frågat om det gick att få fram där, så får de ett nekande svar beroende på årsbokslut.

Det tar en revisor 2h att hitta. Åkl spelar ett pissluffarspel de inte kan vinna.
Citera
2017-06-21, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är ju helt omöjligt att komma på en sådan historia så den måste vara sann.
Nej den är inte sann och det vet han sj därav kommer han med en så pass otrolig historia som inte ens är möjlig att bevisa då han drar in en efterlyst afghan som han träffat i turkiet, hans kran så att säga. Kan inte ens peka ut butiken runt plattan där kranen och han köpt "bandspelaren".
Citera
2017-06-21, 18:30
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Brotten du tar upp ger inga nämnvärda fängelsestraff.
Att ha sex med asylsökande är inte olagligt.

Vi ser fram mot plädderingar, speciellt Hikes för hon är en klurig person som bara tänt till EN gång under rättegången idag. Det tog "skruv" hos rådmannen. Tro mig.

OM jag var en fluga på väggen..

Jag ser att du mycket lägligt har undvikit mordet på Aki, som hon målade ut som hin håle själv. Varför ville hon vara gift med honom om han var ett sådant odjur. Hon förnekar ju bestämt att han ville skiljas trots att hans syskon visste det och även hans nya tjej. Han var rädd för henne och vem kan förebrå honom.

Den där colaburken som ni gjorde ett sådant väsen av, var tog den vägen? Vart tog Johannas alibi vägen? Jag väntar på det, när kommer det?

Du pratar om nämnvärda straff! Men du nämner inte med ett ord hur hon har skadat sin familj.. Jaha, är Hikes en klurig person får hon nog f*n ta och visa det nu! Hon har inte många dagar på sig och visa sin klurighet. Hon lyckas ju inte ens hålla ordning på sin klient!

Sitt ni och gör high five till varandra, vi andra skäms när vi ser det. Pinsamt!
Citera
2017-06-21, 18:33
Medlem
Ganska lustigt att MR är en ljugande jävla gris i vissa personers ögon medans JM väl är uppe i 7 olika historier om vad hon gjorde på kvällen vid mordet men ändå är en oskyldig liten flicka.
Citera
2017-06-21, 18:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Så har det sagts och det var tappert av henne om det är sant.
Dagens version, om jag minns rätt, är att hon blev hemskickad av den som undersökte henne. Han lär ha sagt att det skulle bara bli värre om de påbörjade en behandling.
Det är mig en gåta att hon inte stämt både akut och läkare med tanke på att hon uppenbarligen fått bestående men.
...och det här är ju ännu en sak som åk borde krävt svart på vitt på. Ett intyg från sjukhuset, journalkopia, lätt som en plätt. Varför fanns inte det på bordet idag? När det handlar om en rättegång mot JM tror jag inte det finns någon ände på hur många bevis, alibin, vittnesmål och kompletteringar som kan komma att krävas. Ju längre de håller på, desto mer arbete får de. Hon får det bättre om hon erkänner de delar hon gjort och slipper häktet. Så blir det ju snart ändå.
Citera
2017-06-21, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag ser att du mycket lägligt har undvikit mordet på Aki, som hon målade ut som hin håle själv. Varför ville hon vara gift med honom om han var ett sådant odjur. Hon förnekar ju bestämt att han ville skiljas trots att hans syskon visste det och även hans nya tjej. Han var rädd för henne och vem kan förebrå honom.

Den där colaburken som ni gjorde ett sådant väsen av, var tog den vägen? Vart tog Johannas alibi vägen? Jag väntar på det, när kommer det?

Du pratar om nämnvärda straff! Men du nämner inte med ett ord hur hon har skadat sin familj.. Jaha, är Hikes en klurig person får hon nog f*n ta och visa det nu! Hon har inte många dagar på sig och visa sin klurighet. Hon lyckas ju inte ens hålla ordning på sin klient!

Sitt ni och gör high five till varandra, vi andra skäms när vi ser det. Pinsamt!
gällande fallet aki har åk begärt deldom, fattar du ens vad det betyder.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-21 kl. 18:37.
Citera
2017-06-21, 18:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, visst är hon väl en fantastisk varelse.

I denna tragedi är det hon vi nu ska ömka. Hon som ska vara den beklagansvärda. Som hon fått utstå. Fy fan.

Nä, vedervärdig är hon. Och livstid blir domen. Till Hinseberg bär det.

Idag gjorde nådde hon sitt asboluta bottenmärke!

Sen har väl statisten och den förkylda snart gjort sitt. Dom idiotförklarar och dömer ut advokater och åklagare, kallar dom puckon och annat som vore det JM själv som skrev. Dom väntade förgäves på Hikes trumfkort. Det dom var så övertygade om skulle komma. Dom två är som hon som ska till Hinsan. Obehagliga. kanske är nån av dem släkt med henne, den kommande Häxan på Hinsan
Håller med.
I dag nådde hon sitt absoluta bottenmärke.
Helvetet bröt ut när hon kände sig pressad, avslöjad och förrådd.
Intressant att se hennes tvära kast från "världens snällaste bullmamma" till när hon blir högljudd, svär och är galet arg. Otroligt osmakligt när hon försöker flytta fokus till sig själv och sitt mående när man tar upp mammans skador och systerns dåliga mående. Hon som är orsaken till allt surnar då till och undrar varför ingen frågar hur hon mår. Man blir mållös.
Genomrutten, vedervärdig människa.

Ett litet axplock av JM:s ord i rätten i dag. Började ju lite "fint".

-Jag är världens lugnaste person.

-Jag var snäll som vanligt

-Jag älskade min pappa över allt annat på jorden

Sen övergår det till galen ilska, hon tappar kontrollen.

-Och så sitter han här och ljuger om en jävla ipod

-Så åker han, idioten, ut till landet med någon kompis och gör det här!

Lars Jähresten pratar om det försvårande läget att utvisa folk till Afghanistan.
- Han kommer ju från Iran, det är väl bara att skicka honom dit, säger 42-åringen

Cleve: Du har under den här rättegången hört om vilket trauma din mamma och din syster utvecklat. Din mamma är fortsatt skadad, hon kan inte äta och har en ansiktsförlamning, hon har svårt att prata, hon har nervsmärtor. Vad tänker du på när du hör det här?
-Jag tänker att det är fruktansvärt.
-Fast det är ingen som frågar hur jag mår.

Jo du, Johanna, din arma stackare, mördare, manipulatör och lögnare, det finns åtminstone tre personer här som verkligen månar om din hälsa och vill att du ska få må så bra som möjligt. Alldeles oavsett allt elände och ond bråd död du iscensatt.
DET spelar ingen som helst roll för DU är den viktiga här, den det ska ömmas för.
Tycker 6nysningar, stativera och nopomil.
Citera
2017-06-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
På tal om citat. Det här begriper inte jag. Det var någon här i tråden som tog uppe det innan, men jag fick ingen klarhet. Vad menar hon (utöver att femåringarna är treåringar)? Att hon ska betala polisen/ombesörja att inspelningen, och blodiga kläder får man väl anta, som inte finns ska komma till Sverige? Har hon redan erbjudit polisen pengar?
(Citat från SVTs direktsändning)

Wenna: Vem älskade du mest - din pappa eller ex-pojkvännen?
- Min pappa.

Vem älskade du mest - din äldre son eller ex-pojkvännen?
- Min son.

Wenna: Då förstår jag inte varför du skyddar ex-pojkvännen?

- Inte jag heller. Men jag erbjuder polisen pengar att hämta den här inspelningen - det finns ingen inspelningen. jag har försökt tolka det här till ex-pojkvännens fördel, jag har tolkat att det är drogernas fel. Men om man skyller ifrån sig på en mamma, som har två treåringar, för att rädda sitt eget skinn. Lägre kan man inte sjunka!

Men de där tvillingarna borde väl, om jag tänker rätt, vara närmare 5 idag!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in