2017-06-21, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Du skämtar va? Klart du gör! Du fattar att JM är åtalad för två mord, eller hur? Du skriver att MR:s advokat gör bort sig? Är du säker på att du inte blandar ihop JM och RM med varandra. Alltså JM är åtalad för mord i två fall, mordförsök i ett, försäkringsbedrägeri, hot mot mot tjänsteman och så var det något mer.. Ja, hon som är lugnet själv fick minsann ett litet utbrott i dag också, jajamensan!

Förresten varför skulle inte det materialet behövas, ni var ju några (eller okej två) som var helt överens att hela rättegången skulle vända med det materialet..

Jag måste tillägga att det är för skojigt när man läser hur JM höjer rösten för att tysta andra. Hon vill berätta och förresten ljuger alla andra inklusive hennes egna barn. Dessutom inte ett av hennes barn, utan alla hennes barn ljuger, enligt henne!
Juridiskt spelar inte JMs irritation varken bu eller bä. Jävligt bra att hon reagerade på skiten MR idag gav rätten idag på Jährestens pådrivning. En efterlyst knarksmugglar skall ta sig till sverige genom hela europa med blodiga kläder och en inspelning till jähresten looovar MR. Men kom också ihåg att den efterlyste innan något erkännande kommit på göran lämnade sverige med skiten i bakfickan. Vilken modig afghan. Tycker du inte men tyvärr finns denne dåre endast i MR sönderknarkade skalle och tyvärr också Jähresten fahlander och wenna. Tror du på historien?
Citera
2017-06-21, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om nu MR hittar på, vad är hans vinning? Tror du det påverkar hans straffpåföljd för mord?
Utföra en hämd på JM. Hade detta varit sanning hade han klämt detta innan den 5 maj. Finns inget som kommer kunna bekräfta detta allra minst en efterlyst afghan.
Citera
2017-06-21, 18:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Utföra en hämd på JM. Hade detta varit sanning hade han klämt detta innan den 5 maj. Finns inget som kommer kunna bekräfta detta allra minst en efterlyst afghan.
Men det blir ju ingen hämd om nu inget dyker upp. Jag har svårt att förstå din argumentation.
Citera
2017-06-21, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goafton
Jag anser och tror på 100% att idag avgjordes det JM själv satte spiken i kistan. Alltså en mer spännande rättegång har jag nog aldrig varit med om. Är det måndag den här (utomordentliga deckare värdig Morden i midsommer avsnitt) hehe fortsätter?

Ja de kommer säkert hoppa över slutplädderingarna. (*not*)
Spik-i-kistan säger du?

Idag har MR (be)visat att han slirar på "sanning" eller för att tala klarspråk. Han ljuger. Och han ljuger inte om vad som helst. Han ljuger för att sätta dit JM.

Precis samtliga historier som inte går att backa upp med teknisk bevisning är körda och lämnas helt utan avseende. Och det är här åkl nog kommer får torka sina tårar. Det blir ingen anstiftan för det är bara den ljugande afghanen som påstår anstiftan.

Vad binder JM tekniskt till att vara med i bilen? Inget. Indicier finnes, mycket svaga sådana.
Ghasem-kom-i-kläm
Citera
2017-06-21, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men det blir ju ingen hämd om nu inget dyker upp. Jag har svårt att förstå din argumentation.
Han är van att få tala fritt och alla tror på honom så han levererade en ny historia idag som helt dödar han sista historia som han kallade sanningen allt för att få sina minuter i båset och bli sedd. Han är sönderpundad klart att man inte kan förstå hur han funderar fokusera ist på vad jährestens orsaker till denna vurpa var? ÅK dito?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-21 kl. 18:07.
Citera
2017-06-21, 18:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
"Utföra en hämnd"?
Han ljuger alltså ihop en hämnd där inget kan bekräftas så att han själv ska framstå som en lögnare?
Det låter inte som en bra hämnd.

Har du förberett någon argsint, kränkande och lång bortförklaring i förväg om ljudfilen och den blodiga tröjan kommer in? Det är nog bäst för dig att göra det, för säkerhets skull.
Citera
2017-06-21, 18:12
Medlem
why123s avatar
Citat:
Juridiskt spelar inte JMs irritation varken bu eller bä. Jävligt bra att hon reagerade på skiten MR idag gav rätten idag på Jährestens pådrivning. En efterlyst knarksmugglar skall ta sig till sverige genom hela europa med blodiga kläder och en inspelning till jähresten looovar MR. Men kom också ihåg att den efterlyste innan något erkännande kommit på göran lämnade sverige med skiten i bakfickan. Vilken modig afghan. Tycker du inte men tyvärr finns denne dåre endast i MR sönderknarkade skalle och tyvärr också Jähresten fahlander och wenna. Tror du på historien?

Varför är du så arg på MR? Han gjorde ju bara som JM ville. Att JM är åtalad för att ha mördat sina barns pappa är inte hans fel..Han var inte i Sverige då. Inte heller det andra jag räknade upp
försäkringsbedrägeri, hot mot tjänsteman och försök till mutbrott. Det var dessutom JM som hade sex med unga asylsökande killar som gjorde att kommunen avbröt sina placeringar på hennes företag och därmed även satte hennes kompanjon i skiten.
Det är Johanna som har pekat ut sin egen som som mördare. Hon gav t o m förhörsledarna motiv till varför sonen skulle mörda sin morfar. Hennes minderårige son satt barnvakt när hon var ute och mördade hans morfar, sedan som lök på laxen ville hon att han skulle ge henne alibi.

Sedan skäller du som en bandhund på MR, du fattar inte, det gör du verkligen inte. Det är egentligen dumt av mig att skriva det, för du förstår verkligen inte. Jag tror faktiskt inte att du kan hjälpa det. Du ser inte helheten som vi andra gör. Vi ser hennes mamma, syster och alla hennes barn. Lägg märke till det, alla hennes barn har blivit fruktansvärt drabbade på olika sätt.
Citera
2017-06-21, 18:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Precis som jag skrev inte pipit ett ljud om sin ekonomi. Inte flashat så med pengar hit och dit. De delade ut pengar till höger och vänster mest hela tiden. Inte ens tänkt pengar.

Tror Johanna var mer än insatt i deras ekonomi. Även företaget som såldes borde de knipit om. Även o uppgifterna gåt ev att få tag på. Det känns som att de bjöd ut sin ekonomi offentligt.

Nu vet jag inte om du säger det här för att provocera eller om du bara är ung & dum, dvs vet inte hur världen fungerar. Jag tror på det första, men bevarar det senare. Så här kommer en förklaring:

När ett i modebranschen välkänt företag av deras storlek som har återförsäljare i flera länder säljs/byter ägare, så står det i tidningar över hela landet. Även i deras hemstad. Så trots om man inte vet hur mycket företaget sålts för, förstår man ju att det handlar om många miljoner. Inget som kunde undgå JM eller någon annan som var släkt med ägarna.

Citat:
Pearls for Girls bildades 2005 och idag finns vi hos 300 återförsäljare; på butiker, ledande varuhus och e-handel runt om i Sverige, Norge, Finland, Irland, Kanada och Tyskland.
Citera
2017-06-21, 18:15
Medlem
Smhfs avatar
Ann-Sofie Sannemalm svt
Wenna: Hur tror du det känns för din 13-årige son - ska du inte lätta den här bördan från dina axlar och berätta om hur det är?
- Jag har ju gjort det.

Ska du inte ge dig själv chansen att vara en förälder och berätta om hur det var?
- Jag har ju gjort det.

Här försöker Wenna få fram ett erkännande, men JM kommer aldrig att erkänna, det är hon för sjuk för.

Ann-Sofie Sannemalm
Wenna: Sen berättade både du och 42-åringen att ni när pratade om det här den 4 augusti - då slog hon dig? Har du någon uppfattning om varför hon gjorde det?
- Jag visste inte exakt vad som hade hänt men jag sa att hon också var med i det här. 42-åringen upprepade att det var skitsnack. Jag vet inte hur många örfilar jag fick.

Många örfilar fick MR, JM som är den lugnaste personen enligt henne själv, AP påstod hon var en psykisk hustrumisshandlare, JM är ingen misshandlare hon är lugn som en filbunke, förutom när utbrotten kommer.

JM är både en psykisk och fysisk misshandlare.
Senast redigerad av Smhf 2017-06-21 kl. 18:29.
Citera
2017-06-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shillis
Jag vill minnas att jag läst någonstans i FUP att hon var på akuten, men inte orkade vänta på en läkare.
Så har det sagts och det var tappert av henne om det är sant.
Dagens version, om jag minns rätt, är att hon blev hemskickad av den som undersökte henne. Han lär ha sagt att det skulle bara bli värre om de påbörjade en behandling.
Det är mig en gåta att hon inte stämt både akut och läkare med tanke på att hon uppenbarligen fått bestående men.
Citera
2017-06-21, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
"Utföra en hämnd"?
Han ljuger alltså ihop en hämnd där inget kan bekräftas så att han själv ska framstå som en lögnare?
Det låter inte som en bra hämnd.

Har du förberett någon argsint, kränkande och lång bortförklaring i förväg om ljudfilen och den blodiga tröjan kommer in? Det är nog bäst för dig att göra det, för säkerhets skull.
Nej det har jag inte och du, är det inte åk uppgift att förbereda sitt försvar så som dom smulat sönder sitt eget "kronvittne" idag med hjälp av jähresten?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-21 kl. 18:22.
Citera
2017-06-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Varför är du så arg på MR? Han gjorde ju bara som JM ville. Att JM är åtalad för att ha mördat sina barns pappa är inte hans fel..Han var inte i Sverige då. Inte heller det andra jag räknade upp
försäkringsbedrägeri, hot mot tjänsteman och försök till mutbrott. Det var dessutom JM som hade sex med unga asylsökande killar som gjorde att kommunen avbröt sina placeringar på hennes företag och därmed även satte hennes kompanjon i skiten.
Det är Johanna som har pekat ut sin egen som som mördare. Hon gav t o m förhörsledarna motiv till varför sonen skulle mörda sin morfar. Hennes minderårige son satt barnvakt när hon var ute och mördade hans morfar, sedan som lök på laxen ville hon att han skulle ge henne alibi.

Sedan skäller du som en bandhund på MR, du fattar inte, det gör du verkligen inte. Det är egentligen dumt av mig att skriva det, för du förstår verkligen inte. Jag tror faktiskt inte att du kan hjälpa det. Du ser inte helheten som vi andra gör. Vi ser hennes mamma, syster och alla hennes barn. Lägg märke till det, alla hennes barn har blivit fruktansvärt drabbade på olika sätt.

Brotten du tar upp ger inga nämnvärda fängelsestraff.
Att ha sex med asylsökande är inte olagligt.

Vi ser fram mot plädderingar, speciellt Hikes för hon är en klurig person som bara tänt till EN gång under rättegången idag. Det tog "skruv" hos rådmannen. Tro mig.

OM jag var en fluga på väggen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in