2017-06-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Så, du tycker alltså inte att det "ser ut som" en kontrollerad demolering. Då borde du rimligtvis kunna presentera länkat videomaterial på något som påminner om WTC 7's kollaps och som bevisligen INTE är en kontrollerad demolering.

Har du något sådant material?

Vad det ev. för en lekman, eller vid en initial snabb titt utan att haft möjlighet att studera händelsen närmare, ta in mer info etc, så kan saker tas för nåt annat än de faktiskt är. Detta sker varje gång Labero och hans kollegor uppträder, då det ser ut som de tar obegränsat med saker ur skjortärmen, eller trollar bort folk på löpande band. Men vid närmare koll så visar det sig att det hela är en illusion, så det ser ut som de trollar fram eller bort saker.

Sätt in dina fantasier om 9/11 i den saken, så kanske (men jag tvivlar...) du inser att det som du tycker ser ut som CD inte alls behöver vara det utan kan ha helt andra och naturliga förklaringar, t ex att plan kraschade och skadade byggnader och bränder som sen följde orsakade kollapserna vilka i sin tur skadade fler hus, skapade fler bränder som orsakade fler kollapser....

Detta blir då mycket mer logiskt då det skulle vara oerhört mycket mer komplicerat att framkalla dessa kollapser så som ni konspirationstroende påstår, då ni för det första har en myriad av olika och som vanlig motsägelsefulla fantasifulla teorier och galna påståenden, och för det andra att det fortfarande skulle handla om enorma mängder omärkt insmugglat och apterat sprängmedel, t ex flera hundra ton Thermite enlig er Gud Harrit själv, som sen skulle klara bränderna och vara helt osynliga och ljudlösa...

Vad som är mest sannolikt och logiskt säger sig själv, i synnerhet när den officiella förklaringen är så oerhört mer välunderbyggd av konkreta fakta och bevis av alla slag, än de konspirationstroende fabler och lögner om vart annat.
Citera
2017-06-20, 22:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad det ev. för en lekman, eller vid en initial snabb titt utan att haft möjlighet att studera händelsen närmare, ta in mer info etc, så kan saker tas för nåt annat än de faktiskt är. Detta sker varje gång Labero och hans kollegor uppträder, då det ser ut som de tar obegränsat med saker ur skjortärmen, eller trollar bort folk på löpande band. Men vid närmare koll så visar det sig att det hela är en illusion, så det ser ut som de trollar fram eller bort saker.

Sätt in dina fantasier om 9/11 i den saken, så kanske (men jag tvivlar...) du inser att det som du tycker ser ut som CD inte alls behöver vara det utan kan ha helt andra och naturliga förklaringar, t ex att plan kraschade och skadade byggnader och bränder som sen följde orsakade kollapserna vilka i sin tur skadade fler hus, skapade fler bränder som orsakade fler kollapser....
Menar du att mer noggranna studier av videomaterialet räcker för att se att det trots allt inte "ser ut som" en kontrollerad demolering?

Citat:
Detta blir då mycket mer logiskt då det skulle vara oerhört mycket mer komplicerat att framkalla dessa kollapser så som ni konspirationstroende påstår
Ja, om man inte köper det ni konspirationstroende kallar en uttömmande utrednings uttömmande slutsatser, så blir bilden mer komplex, ja.

Och?

Citat:
då ni för det första har en myriad av olika och som vanlig motsägelsefulla fantasifulla teorier och galna påståenden, och för det andra att det fortfarande skulle handla om enorma mängder omärkt insmugglat och apterat sprängmedel, t ex flera hundra ton Thermite enlig er Gud Harrit själv, som sen skulle klara bränderna och vara helt osynliga och ljudlösa...

Vad som är mest sannolikt och logiskt säger sig själv, i synnerhet när den officiella förklaringen är så oerhört mer välunderbyggd av konkreta fakta och bevis av alla slag, än de konspirationstroende fabler och lögner om vart annat.
Återigen dessa svepande hitte-på-argument utan ansats att debattera hederligt.

Det går inte att bemöta på ett vettigt sätt och det, mina vänner, är poängen.
Citera
2017-06-20, 22:20
Medlem
Citat:
Menar du att mer noggranna studier av videomaterialet räcker för att se att det trots allt inte "ser ut som" en kontrollerad demolering?

Ja, om man inte köper det ni konspirationstroende kallar en uttömmande utrednings uttömmande slutsatser, så blir bilden mer komplex, ja.

Och?

Återigen dessa svepande hitte-på-argument utan ansats att debattera hederligt.

Det går inte att bemöta på ett vettigt sätt och det, mina vänner, är poängen.

Nej, jag har inte sagt att det bara handlar om att studera videomaterialet, så lägg ner dina vilsna fantasier. Det finns en hel jäkla utredning som förklarar saken, läs den.

Nej, jag och de på min sida är inte konspirationstroende, vi håller oss till verklighet och fakta. Det är du och de på din sida som är de som är konspirationstroende och bevisligen sväljer vad skot som helst som ni hittar på konspiratipnssidorna på nätet fast det avslöjas gång efter annan att det är fullt med lögner på dessa sidor.
Citera
2017-06-20, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Har du nåt exempel på en klassisk demolering vars detonationer inte hörs? Bortsett från Verinage-tekniken så hör det till implosioner/klassisk demolering.
Om någon ska "höra" eventuella detonationer krävs det att denne står tillräckligt nära. Det gäller även de videokameror som spelade in förloppet.

Dessutom finns det förutom ett antal vittnesrapporter vad jag vet åtminstone tre ljudupptagningar som registrerar kraftiga detonations-liknande ljud direkt innan WTC 7 kollapsar.

Citat:
Så för att nånting aldrig har hänt tidigare så innebär det att det inte heller kan hända i framtiden, enligt ditt resonemang?
Va? Det har hänt många gånger tidigare att höghus tagits ner med kontrollerad demolering. Däremot har det aldrig tidigare hänt att steel framed high-rise buildings totalkollapsat som resultat av brand och/eller skador.

Ändå letar/konstruerar (datoranimationer) man bevis enkom för att bekräfta alternativ 2? Med lite vimsiga referenser till att man inte såg några skäl till att undersöka även alternativ 1. I Q&A-form.

Det känns helt tillfredsställande, tycker du?
Citera
2017-06-20, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, jag har inte sagt att det bara handlar om att studera videomaterialet, så lägg ner dina vilsna fantasier. Det finns en hel jäkla utredning som förklarar saken, läs den.
Frågan gäller fortfarande om WTC 7's fall "ser ut som" en klassisk CD i det dokumenterade videomaterialet. Inte om det "faktiskt är" så. Ponera att man nu hade sparat allt rasmaterial från WTC 7 och därpå genomfört en korrekt brandteknisk undersökning av materialet. Ponera vidare att man därmed kunde leda i bevis att det INTE var en CD.

Det förändrar fortfarande inte innehållet i videorna. Det "ser" likadant ut.

Citat:
Nej, jag och de på min sida är inte konspirationstroende, vi håller oss till verklighet och fakta.
Du/ni tror alltså inte att 9/11 utfördes av 19 araber med knivar? Är inte det en konspiration?

Citat:
Det är du och de på din sida som är de som är konspirationstroende och bevisligen sväljer vad skot som helst som ni hittar på konspiratipnssidorna på nätet fast det avslöjas gång efter annan att det är fullt med lögner på dessa sidor.
Menar du allt skrot från WTC 7? Att det är "vi" som har svalt det? På tal om konspirationstroende?

Sista gången någon anklagade mig för att enbart utgå ifrån s.k. "konspirationssidor" visade det sig att min information kom från New York Times nätupplaga.

Är det också en lögnaktig konspirationssida? Det kanske det är?
Citera
2017-06-21, 08:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Frågan gäller fortfarande om WTC 7's fall "ser ut som" en klassisk CD i det dokumenterade videomaterialet.

Och då frågar jag igen - har du exempel på någon cd som i normal uppspelningshastighet "ser ut som" wtc 7s fall? Har du exempel på någon cd med sprängmedel som på inspelning låter som wtc 7s fall? Kan du slutligen förklara ditt påstående att alla cd sker i fritt fall under en tid av förloppet?

EDIT: Slänger in den första videoträff man får på google om man söker "controlled demolition" så kan du väl förklara vad som är så likt wtc 7 i bild, hastighet, ljud osv?
https://www.youtube.com/watch?v=SaBQ3AkRetI
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-21 kl. 09:25.
Citera
2017-06-21, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och då frågar jag igen - har du exempel på någon cd som i normal uppspelningshastighet "ser ut som" wtc 7s fall? Har du exempel på någon cd med sprängmedel som på inspelning låter som wtc 7s fall? Kan du slutligen förklara ditt påstående att alla cd sker i fritt fall under en tid av förloppet?

EDIT: Slänger in den första videoträff man får på google om man söker "controlled demolition" så kan du väl förklara vad som är så likt wtc 7 i bild, hastighet, ljud osv?
Jag har redan postat två CD's som visar att det går utmärkt att detonera sprängmedel endast i byggnadens nedre region för att hela byggnaden uniformt ska falla ner i sitt eget 'footprint'.

Att du har missat den växande opinionen som tycker att WTC 7 ser ut som en klassisk kontrollerad demolering är bara att beklaga. Att du själv inte tycker att WTC 7's kollaps ser ut som en klassisk CD är däremot inte på något sätt förvånande. Krampaktigt hårt hållna förutfattade idéer har en tendens att styra percepetionen på sätt som för en utomstående kan te sig minst sagt häpnadsväckande.

Jag kan bara beklaga, som sagt.
Citera
2017-06-21, 16:16
Avstängd
Den holländske experten på kontrollerad demolering, Danny Jowenko, tycker inte bara att det "ser ut som" att WTC 7 tas ner med en klassisk CD, han är dessutom säker på att det "faktiskt är så." Han avled i en singel bilolycka 2011. Så det kan gå:
"Does the top Go first? No, the bottom. It starts from the bottom. They simply blew up columns and the rest caved in afterwards.
[....]
This is a controlled demolition… a group of experts did this. This is professional work, without any doubt."

https://m.youtube.com/watch?v=877gr6xtQIc
Senast redigerad av onopono 2017-06-21 kl. 16:49.
Citera
2017-06-21, 16:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har redan postat två CD's som visar att det går utmärkt att detonera sprängmedel endast i byggnadens nedre region för att hela byggnaden uniformt ska falla ner i sitt eget 'footprint'.

Du har länkat till två CD's som uppenbarligen är uppspelade i fel hastighet för att de skulle likna wtc - förr gången jag skrev det till dig så låtsades du inte om det precis som så ofta när du inte har svar, får se om det går bättre att få en reaktion nu:

Hus 1 (Den ljusa skrapan) Här ser vi 18 våningar som faller lika fort som 30-40 våningar på WTC 7...
Hus 2 (den mörka skrapan) Här ser vi 14 våningar som faller lika fort som 20 våningar på WTC 7...

Så OM hus 1 och hus 2 faller fritt betyder det antingen att byggnaderna har närmare dubbelt så höga våningar som wtc 7 eller att wtc 7 faller nästan dubbelt så fort som fritt fall...

Jämförelserna man klippt in i den filmen bevisar bara hur oärliga A&E-folket är. Antingen har man ökat uppspelningshastigheten på fallet för de jämförda byggnaderna, visat dem i helt fel skala i förhållande till wtc7, alternativt så visar de att wtc7 föll oerhört mycket snabbare än fritt fall, vilket jag knappast tror du skriver under på..

Varför tror du att trutherrörelsen beter sig såhär? Varför manipulerar de film för att få det att se ut som något annat än det egentligen är?

Citat:
Att du har missat den växande opinionen som tycker att WTC 7 ser ut som en klassisk kontrollerad demolering är bara att beklaga. Att du själv inte tycker att WTC 7's kollaps ser ut som en klassisk CD är däremot inte på något sätt förvånande. Krampaktigt hårt hållna förutfattade idéer har en tendens att styra percepetionen på sätt som för en utomstående kan te sig minst sagt häpnadsväckande.
Jag har inte missat någonting - det är uppenbarligen fler än du som låter sig luras av manipulerade filmer och rena lögner. Det är precis det jag hela tiden ägnar mig åt att belysa och motarbeta - förhoppningsvis är det i alla fall några som får upp ögonen för de uppenbara lögnerna som t.ex. filmsekvenserna uppspelade i fel hastighet som du länkade...

Slutligen - ännu ett försök: Har du exempel på någon cd som i normal uppspelningshastighet "ser ut som" wtc 7s fall? Har du exempel på någon cd med sprängmedel som på inspelning låter som wtc 7s fall? Kan du slutligen förklara ditt påstående att alla cd sker i fritt fall under en tid av förloppet?

Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-21 kl. 16:59.
Citera
2017-06-21, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Den holländske experten på kontrollerad demolering, Danny Jowenko, tycker inte bara att det "ser ut som" att WTC 7 tas ner med en klassisk CD, han är dessutom säker på att det "faktiskt är så." Han avled i en singel bilolycka 2011. Så det kan gå:
"Does the top Go first? No, the bottom. It starts from the bottom. They simply blew up columns and the rest caved in afterwards.
[....]
This is a controlled demolition… a group of experts did this. This is professional work, without any doubt."

https://m.youtube.com/watch?v=877gr6xtQIc

Knappast första gången han tas upp i tråden - såhär skrev jag själv i augusti 2015 angående ännu en film från A&E-folket där hans vittnesmål klippts in:
.....Efter detta klipper man till Danny Jowenko som presenteras som "Europas främsta CD-expert", det är förstås också en vit lögn eftersom han dog 2011. Och visst, han sa att han wtc 7 såg ut som en cd, han visste dock inte vilken byggnad det var han såg och han visste inte om skadorna och bränderna, dessutom hade han precis blivit matad med lögner som att byggnaden föll perfekt i sitt fotspår och "It was so clean you could walk round it".
Han sa också att han var övertygad om att wtc1 och wtc2 föll helt "naturligt" vilket A&E förstås aldrig tar med...
Citera
2017-06-21, 17:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har länkat till två CD's som uppenbarligen är uppspelade i fel hastighet för att de skulle likna wtc - förr gången jag skrev det till dig så låtsades du inte om det precis som så ofta när du inte har svar, får se om det går bättre att få en reaktion nu:

Hus 1 (Den ljusa skrapan) Här ser vi 18 våningar som faller lika fort som 30-40 våningar på WTC 7...
Hus 2 (den mörka skrapan) Här ser vi 14 våningar som faller lika fort som 20 våningar på WTC 7...

Så OM hus 1 och hus 2 faller fritt betyder det antingen att byggnaderna har närmare dubbelt så höga våningar som wtc 7 eller att wtc 7 faller nästan dubbelt så fort som fritt fall...

Jämförelserna man klippt in i den filmen bevisar bara hur oärliga A&E-folket är. Antingen har man ökat uppspelningshastigheten på fallet för de jämförda byggnaderna, visat dem i helt fel skala i förhållande till wtc7, alternativt så visar de att wtc7 föll oerhört mycket snabbare än fritt fall, vilket jag knappast tror du skriver under på..

Varför tror du att trutherrörelsen beter sig såhär? Varför manipulerar de film för att få det att se ut som något annat än det egentligen är?
Jag har inte räknat på uppspelningshastighet eller annat. Det man vill visa med filmerna är primärt att NIST's Shyam Sunder i bästa fall är vilseledande när han låter påskina att CD's kännetecknas av waves of explosions.

Menar du nu att de två exemplen INTE är från kontrollerade demoleringar?

Citat:
Jag har inte missat någonting - det är uppenbarligen fler än du som låter sig luras av manipulerade filmer och rena lögner. Det är precis det jag hela tiden ägnar mig åt att belysa och motarbeta - förhoppningsvis är det i alla fall några som får upp ögonen för de uppenbara lögnerna som t.ex. filmsekvenserna uppspelade i fel hastighet som du länkade...
Jag tror inte på dig när du säger att ditt uppsåt är ärligt och att du vill motarbeta lögner. Jag är nu helt övertygad om att det är tvärtom. Att du främst med semantiska absurditeter försöker trasa sönder varje vettig diskussion om vilka som faktiskt låg bakom vår tids enskilt viktigaste händelse.

Varför du gör det är däremot fortfarande en öppen fråga.

Citat:
Slutligen - ännu ett försök: Har du exempel på någon cd som i normal uppspelningshastighet "ser ut som" wtc 7s fall? Har du exempel på någon cd med sprängmedel som på inspelning låter som wtc 7s fall? Kan du slutligen förklara ditt påstående att alla cd sker i fritt fall under en tid av förloppet?

Konstigt. Jag fick upp den här som första träff: https://m.youtube.com/watch?v=e2E_m7l2Rww

Visst, man ser lite av ett fåtal ljusblixtar högre upp i byggnaden, men det är knappast svårt att föreställa sig explosiver av en annan natur och/eller att samtliga är placerade längre ner. I synnerhet om syftet var att dölja vad som faktiskt utspelade sig.

Jag återkommer med fler exempel inom kort.
Citera
2017-06-21, 18:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har inte räknat på uppspelningshastighet eller annat. Det man vill visa med filmerna är primärt att NIST's Shyam Sunder i bästa fall är vilseledande när han låter påskina att CD's kännetecknas av waves of explosions.

Jag bryr mig inte om vad du inte har räknat på - bara vad du påstår, och såhär skrev du när du länkade till filmen:
Citat:
CD's kan mycket riktigt utföras på en mängd sätt beroende på diverse omständigheter. Det de har gemensamt är att byggnaden faller fritt/accelererar till synes fritt under en viss tid av förloppet. Det är det "klassiska" momentet.
Visa nu att dessa byggnader föll i fritt fall. Visa nu att alla cd's sker i fritt fall.
Sen kan du stå där med skammen när du simultant har bevisat att wtc7 i sånt fall föll i 2xfritt fall.....

Citat:
Menar du nu att de två exemplen INTE är från kontrollerade demoleringar?
Nej, jag vet inte var de är ifrån. Det jag menar är bara att det filmerna visar är totalt irrelevant.. Och att trutherrörelsen är falsk. Om du ska säga emot mig så får du visa att dessa byggnader hade dubbelt så höga våningsplan som wtc7 alternativt förklara varför wtc7 i sånt fall föll i 2xfritt fall samt förklara hur alla kunnat missa denna sensation...

Citat:
Konstigt. Jag fick upp den här som första träff: https://m.youtube.com/watch?v=e2E_m7l2Rww
Nej det är inte konstigt - det är för att du inte läste vad jag skrev. Du sökte på youtube - jag skrev att jag sökte videos i google....
Dock spelar det förstås ingen som helst roll eftersom din film inte heller liknar kollapsen av wtc7 då det varken syntes eller hördes massiva explosioner i hela byggnaden under wtc7's kollaps...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in