2017-06-21, 13:19
Medlem
anothes avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hemlig-ljudfil-kan-falla-42-aringen-for-mord

Enligt ex-pojkvännen tappade 42-åringen kontrollen när hon fick höra ljudfilen

– Hon tappade greppet... tappade kontrollen över sig själv. Hon kastade mobilen hårt ner på golvet och utdelade en örfil i mitt ansikte. Och så gick hon bara runt och pratade högt och sa att jag var dum

Kan förklara ovanligt stora vaktstyrkan runt JM idag.
Citera
2017-06-21, 13:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men se där, nu levereras det godsaker tydligen.

Kompletterar ditt citat lite grann bara.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

- Efter det vi berättade så har jag tillsammans med polisen vid ett flertal tillfällen försökt att lokalisera kamraten. Kamraten är namngiven, vi har fått kontakt med en annan person i utlandet, personen har bekräftat att de här sakerna finns och de ska nu vara på väg till Sverige. Det är de nya uppgifterna som finns i tilläggsprotokollet så att rätten vet vad det handlar om.
idag 13.06
Ja, hoppas detta material anländer snarast möjligt!
Hikes verkar ganska arg.
Då kan man undra hur arg JM är....
Citat:
Ann-Sofie Sannemalm SVT liverapportering
Hikes: Jag säger OM!
Wenna: Vad är det för komplettering du vill begära?
Hikes: Jag har inte fått begära någon ytterligare komplettering. Jag fick det här i går.
Citera
2017-06-21, 13:23
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det är din övertygelse.

De flesta barn älskar sina föräldrar oavsett vad dessa föräldrar gör. Det är märkligt men föräldrarskapets omvända kärlek: barn till förälder är förvånansvärt stark. Barn skyddar ofta sina supande, knarkande, kriminella föräldrar långt bortom vad som är rimligt.
Barns rötter - att leta upp en biologisk far eller mor, knyta an till biologiska föräldrar som adopterat bort barnet sker varje dag. Och då är det ändå barn som inte har några minnen av dessa föräldrar, som inte präglats eller knutit an.

Att AG som haft JM som sin mamma hela sitt liv nu skulle klippa helt med henne tror jag inte kommer hända. Inte för tvillingarna heller - de är 5 år och har bara en biologisk förälder.

Trots allt vansinne JM gjort - och det är ju extremt mycket hon står anklagad för - så verkar hon ju inte fysiskt misshandlat barnen eller sexuellt utnyttjat dem, inte heller varit full och låtit bli att ge dem mat. Ialla fall inte innan fyrarummaren fylldes av afganska flyktingpojkar och unga män.
Hon har kort sagt inte direkt skadad sina barn fysiskt.

Om barnen vill och även JM vill kommer de nog träffas regelbundet i besöksrummet där hon sitter.
Det är nog ingen som kommer att förhindra varken brev, telefon eller besökskontakter när det blir aktuellt. Inte heller att de träffas på permissioner - om hon får några år

Nu får du väl för fa-an ge dig. Sida efter sida samma sak. Tärningen är kastad, AG har vittnat och jag tycker gott att om du vill fortsätta älta denna sak så kan du starta en ny tråd

Han kan själv fatta beslut när han blir äldre vad han väljer att göra.
Citera
2017-06-21, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Men se där, nu levereras det godsaker tydligen.

Kompletterar ditt citat lite grann bara.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

- Efter det vi berättade så har jag tillsammans med polisen vid ett flertal tillfällen försökt att lokalisera kamraten. Kamraten är namngiven, vi har fått kontakt med en annan person i utlandet, personen har bekräftat att de här sakerna finns och de ska nu vara på väg till Sverige. Det är de nya uppgifterna som finns i tilläggsprotokollet så att rätten vet vad det handlar om.
idag 13.06
Intressant må jag säga.
Citat:
Jähresten pratar om den hemliga inspelningen som Mohammad Rajabi påstår sig ha gjort, av ett längre samtal mellan honom och Arbogakvinnan där Arbogakvinnan ska ha berättat om planeringen inför sommarstugemordet.

– Mohammad ville inledningsvis inte att vi berättade om det här för polisen. Vi ville se om det kom mig, åklagare eller polisen till handa på något sätt. Tiden gick och åtal väcktes och Mohammad och jag bestämde oss för att detta måste vi berätta, säger Lars Jähresten.
Polisen har lokaliserat en person med knytning den tidigare icke namngivne kompisen.
Inspelningen ska nu vara på väg till Sverige, enligt Lars Jähresten. Live expressen
Citera
2017-06-21, 13:33
Medlem
Nu steker man det kokta fläsket?
Hur mycket kan man tro på detta om inte någon fil och tröja kommer fram?
Vem är det som lyckats lokalisera godset, åklagare eller försvarare?
Citera
2017-06-21, 13:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hemlig-ljudfil-kan-falla-42-aringen-for-mord

Enligt ex-pojkvännen tappade 42-åringen kontrollen när hon fick höra ljudfilen

– Hon tappade greppet... tappade kontrollen över sig själv. Hon kastade mobilen hårt ner på golvet och utdelade en örfil i mitt ansikte. Och så gick hon bara runt och pratade högt och
sa att jag var dum

Kan förklara ovanligt stora vaktstyrkan runt JM idag.

Kära nån vilken missräkning för JM att den dumme afganen var smartare än hon trodde och inte lät sig överdoseras med JMs spruta i lugn och ro utan hade skaffat sig en "livförsäkringsinspelning".
Hon måste blivit topp tunnor rasande!
Citera
2017-06-21, 13:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
- Vi gick in där och han köpte med egna pengar en ljudinspelningsapparat (han nämner ett märke). När vi kom ut så berättade han kortfattat att jag skulle ta med mig den, och spela in ljudet. Om du någon dag skulle erkänna för polisen så har du det här med dig, sa han.
De här uppgifterna om vilken butik som avses och om de marknadsför ljudinspelningsapparat (han nämner ett märke). borde man också kunna kolla ganska omgående
Citera
2017-06-21, 13:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, hoppas detta material anländer snarast möjligt!
Hikes verkar ganska arg.
Då kan man undra hur arg JM är....

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressant må jag säga.

Troligen jättearg och hon ångrar att hon inte eldade upp MR tillsammans med bilen, men lagt kort ligger och vi får se vad som händer nu, Hikes är inte nöjd i alla fall, i och för sig är det förståeligt men som Wenna sa, de visste inte om det var ett blindskott eller inte så Hikes får gilla läget.
Citera
2017-06-21, 13:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De här uppgifterna om vilken butik som avses och om de marknadsför ljudinspelningsapparat (han nämner ett märke). borde man också kunna kolla ganska omgående
Nära "plattan" finns t.ex Teknikmagasinet som säljer sådant. Även Clas Olsson-butik i närheten.
Är nog inte mer avancerad inspelningsutrustning än sånt de säljer, skulle jag tro.
Citera
2017-06-21, 13:48
Medlem
OJOJOJ dödsspännande det här Jag tror att om åklagaren inte hade lokaliserat mannen och dessa grejer och redan har det i sin ägo så hade åklagaren förmodligen inte tagit upp detta. Frågan är när denna vännen till MR dyker upp och infinner sig i vittnesbåset
Citera
2017-06-21, 13:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Troligen jättearg och hon ångrar att hon inte eldade upp MR tillsammans med bilen, men lagt kort ligger och vi får se vad som händer nu, Hikes är inte nöjd i alla fall, i och för sig är det förståeligt men som Wenna sa, de visste inte om det var ett blindskott eller inte så Hikes får gilla läget.
Kan rätten ta kaffe, jag behöver poppa mer popcorn.
Citat:
Rajabi har försökt att ta kontakt med kompisen och lyckats. Kompisen ska försöka ta sig till Sverige de närmsta få dagarna, berättar Rajabi.
Personen har familj i Danmark, där han huvudsakligen tillbringar sin tid.
Slänger in lite anledningar som MR uppger.
Varför?
Citat:
- Jag visste inte exakt vad som hade hänt men jag sa att hon också var med i det här. 42-åringen upprepade att det var skitsnack. Jag vet inte hur många örfilar jag fick."

"- Jag berättade kortfattat vad som hade hänt och sa att jag verkligen inte visste vad jag skulle ta vägen. Eller vad jag skulle göra."

- Då frågade han mig om 42-åringen som hade följt med mig, om hon var behjälplig på något sätt. Då sa jag att jag inte litade helt och hållet på henne. Jag var osäker på om hon skulle svika mig någon gång."

- För att jag tänkte att det kommer att behövas, 42-åringen lyssnade inte på mig, hon ville bara sticka. Jag tänkte att de här grejerna kan komma att hjälpa mig."

Wenna: Menade du att de här sakerna skulle få henne att lyssna på dig?
- Ja."

"Wenna: Varför spelade du upp det för henne?
- Jag ville tvinga henne att hjälpa mig. Jag litade inte på henne.
Wenna: Hur skulle hon hjälpa dig?
- Hon planerade allt själv, den enda hjälpen jag ville ha var att jag inte skulle åka dit, inte fastna hos polisen."
Live svt
Citat:
På så vis skulle Rajabi ha ett verktyg för att sätta press på Arbogakvinnan att inte svika honom, berättar han."

Planen var att vännen skulle förvara inspelningen på säker plats, för att ha vid ett senare tillfälle om det behövdes, enligt Rajabi." Live expressen
Senast redigerad av develi 2017-06-21 kl. 13:52.
Citera
2017-06-21, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nära "plattan" finns t.ex Teknikmagasinet som säljer sådant. Även Clas Olsson-butik i närheten.
Är nog inte mer avancerad inspelningsutrustning än sånt de säljer, skulle jag tro.
Det finns eller har funnits en affär för mer avancerad IT-utrustning och div. elektroniska mitt emot Åhléns. Praktiskt taget vägg i vägg med tobaksaffären och affären med turisttjafs. Jag har inte tänkt så mycket på vad där finns under det senaste året, men det lät helt rimligt - jag kunde se scenen framför mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in