2017-06-21, 11:25
Medlem
anothes avatar
"Det är ingen stärkt säkerhet. Det är fyra ordinarie transportörer, två som går på introduktion för kommande tjänst som transportör som följt med i observerande syfte samt två säkerhetsutbildare som följt med på den här transporten, även de i rent observerande syfte."

Vilket bullshit, har nån här nånsin sett krimvården passa på att göra egna utbildningar under pågående rättegång ?

Antingen är de sjyssta mot henne och döljer nåt hon gjort idag eller så är kärringen ett utmärkt tilfälle att öva säkerhet.
Citera
2017-06-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
"Det är ingen stärkt säkerhet. Det är fyra ordinarie transportörer, två som går på introduktion för kommande tjänst som transportör som följt med i observerande syfte samt två säkerhetsutbildare som följt med på den här transporten, även de i rent observerande syfte."

Vilket bullshit, har nån här nånsin sett krimvården passa på att göra egna utbildningar under pågående rättegång ?

Antingen är de sjyssta mot henne och döljer nåt hon gjort idag eller så är kärringen ett utmärkt tilfälle att öva säkerhet.

Nej, inte när jag varit åhörare iallafall, och det varit häktesvakter med.
Hon har något på gång kanske, vi får se vad hon hittar på.
Citera
2017-06-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Hon kan ge den goda dottern mycket medan hon lever. Lite synd att tvillingarna och 13 åringen kanske blir utan pga sin morsa. Kanske tänker mormor Anki ut ngt bra för dem. Sommarstugan blir nog svårsåld.
Ingen har med någons ekonomi att göra, speciellt inte utomstående.

Jag hade gett barnbarnen pengarna. Ingen behöver veta det. Varför ens prata om sina pengar. Speciellt AG och tvillingarna de äldre barnen hade jag tvekat. Men Amanda hade också fått.

AM och GM kunde ha varit tysta om sina miljoner, det har ingen av döttrarna något med att göra eller någon annan.
Citera
2017-06-21, 11:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe

Jag får det bara till åtta transportörer, jag tror att de är förberedda på ngt om inspelningen kommer, de kör väl inspelningen efter lunch isf så inte JM ska tappa aptiten.
Citera
2017-06-21, 11:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Å andra sidan kan livet vara så banalt som att introducera semestervikarier och nyanställda.
Det här handlar visserligen om Johanna Möller så fantasin sätter inga gränser, men låt den inte skena vilt - ta kontroll över den!

Eller så är det en tillfällighet att de väljer just den här rättegången för att lära upp nykomlingar (det finns ju andra rättegångar de kan skolas in på istälket för att trängas runt JM), precis som det är en tillfällighet att polishundförare gärna rastar sina hundar i kvarter där det finns kvinnor som utsatts för våld i nära relationer.

Undrar hur det påverkar JM att ha så många vakter runt omkring sig? Om hon blir mer irriterad?
Citera
2017-06-21, 11:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Ingen har med någons ekonomi att göra, speciellt inte utomstående.

Jag hade gett barnbarnen pengarna. Ingen behöver veta det. Varför ens prata om sina pengar. Speciellt AG och tvillingarna de äldre barnen hade jag tvekat. Men Amanda hade också fått.

AM och GM kunde ha varit tysta om sina miljoner, det har ingen av döttrarna något med att göra eller någon annan.

Hur menar du att AM och GM skulle vara tysta om sina miljoner? De pengarna kommer ju bland annat från ett riksbekant företag GM och dottern Ulrika hade tillsammans och sedan sålde. Det stod i tidningarna, så det var allmän kunskap för den som ville veta.
Citera
2017-06-21, 11:44
Medlem
Näj men oj då.

Kvittot hittades inte.

Återigen ett blindskott. JM vill skapa förvirring i ledet.
Citera
2017-06-21, 11:45
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hon och partnern LI fick var sin insättning på kontot i mars i år på 2,4 miljoner (efter skatt) som vinst från flyktinghanteringen i företaget Pangelius som hon och LI ägde och drev.
Åklagarna reserverade ca 1 miljon av JMs utdelning för kommande skadestånd.

Hur JM väljer att använda sina pengar återstår att se...

Ja så är det ju. Tack för att du påminde mig om den insättningen.
Citera
2017-06-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Ja så är det ju. Tack för att du påminde mig om den insättningen.

Rätta mig om jag har fel.

JB har ju hand om JMs ekonomi. 2,4 miljoner är ju ganska mycket pengar.

Hur kan det vara så att JB och DB försökt låna pengar av mormor när de kan disponera JMs pengar som de vill?

Känns som om något inte stämmer.
Citera
2017-06-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är givetvis hans mor. Han saknar henne garanterat och det är just denna AMBIVALENS som nu kommer vara svår för honom - inte att han talat sanning till polisen, inte att hans förhör spelats upp inför rätten:
Den här sortens mödrar slår och smeker med handen på samma gång.
Hon äter själar som vi vanliga äter frallor till frukost. Hon suger, hon tär och hon slukar folk med hull och hår. Hon kräver och hon är gravt störd.
Samtidigt är hon garanterat kul, spontan och det är full rulle. Hon myser med barnen på sina villkor.

Detta är vad AG behöver förstå och inte belasta sig själv det minsta. Att det tar tid - och det får ta tid - att bearbeta råder ingen tvekan. Om han får vägledning för att förstå att hon inte är normal, att hon är störd så behöver han heller inte hamna i varken bitterhet eller hat.
Det är sjuka bindningar som inte nåt av barnen kan klandra sig själva för - men det är oerhört viktigt att komma loss ur hennes grepp. Han har därmed gjort ett stort steg via sina val att säga sanningen.
Först då kan det börja normaliseras och på sikt kan han se det på annat sätt.
Fantastiskt insiktsfullt inlägg av dig!
Citera
2017-06-21, 11:49
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Rätta mig om jag har fel.

JB har ju hand om JMs ekonomi. 2,4 miljoner är ju ganska mycket pengar.

Hur kan det vara så att JB och DB försökt låna pengar av mormor när de kan disponera JMs pengar som de vill?

Känns som om något inte stämmer.
JM's pengar är frysta
Citera
2017-06-21, 11:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
JM's pengar är frysta
Alla hennes pengar?
Jag har för mig att åklagaren frös en miljon eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in