Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-21, 01:53
  #1933
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag la ut ett exempel från en annan bild för att visa hur enkelt det är att få reda på när en bild är tagen.


OK OK, men denna info får man fram ifrån bilderna som togs ikväll på parkeringen:

Citat:
June 20, 2017 7:28:11PM (timezone not specified)
(7 hours, 42 minutes, 3 seconds in the future, assuming image timezone of US Pacific)

Man kan inte lita på metadata, kameran kan vara felinställd och det går att fejka datan. Mina uträkningar däremot kan man inte ha några invändningar emot, det är hårda fakta - riktigt hårda.

/Provokatör
Citera
2017-06-21, 01:54
  #1934
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
08:16 säger jag ju, behövs ingen fejkad metadata som ingen kommer tro på iaf.

/Provokatör

Jag tror du skall vara försiktig med att peka ut tiden med sådan bestämdhet. Ange ett intervall med goda marginaler så att SR inte kan slingra sig ur detta pga överdriven optimism om modellens styrka. Det finns många tänkbara felkällor som gör att man bör hålla sig inom ett intervall på en timme eller två för att vara säker på att inte göra fel.
Citera
2017-06-21, 02:00
  #1935
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag tror du skall vara försiktig med att peka ut tiden med sådan bestämdhet. Ange ett intervall med goda marginaler så att SR inte kan slingra sig ur detta pga överdriven optimism om modellens styrka. Det finns många tänkbara felkällor som gör att man bör hålla sig inom ett intervall på en timme eller två för att vara säker på att inte göra fel.

OK, jag lägger på en 44 minuter och 50 cm men inte mer.

/Provokatör
Citera
2017-06-21, 02:09
  #1936
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör


Man kan inte lita på metadata, kameran kan vara felinställd och det går att fejka datan. Mina uträkningar däremot kan man inte ha några invändningar emot, det är hårda fakta - riktigt hårda.

/Provokatör

Jag håller med du har hårda fakta, men moderna mobiler och kameror har automatisk inställd tidszon och vad jag förstår så har fotografen absolut inget intresse i att fejka Meta-data i detta fall. Dessutom är två bevis bättre än ett och det skulle vara kul o se hur rätt du har i dina beräkningar.
Citera
2017-06-21, 02:15
  #1937
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Låter konstigt, My har pratat med DN och där kan man läsa:



Google har cachat DN's artikel i sin helhet så man slipper deras betalvägg: http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se



/Provokatör

Tack Provokatör för att du gav oss DN Google-cachat artikeln.

DN: s Hugo Lindqvist fick vad han ville ha av politisk forskare Marie Demker. Han ville avisa tanken att Sveriges Radio-journalist kunde vara partisk eller ljuga.

Jag är redo att tro My Rohwedders förklaring om hur skylten kom i bilen när det finns bevis.
Fram till dessa kommer fram är alternativa hypoteser värda att överväga.

Tanken att budskap "Jimmie = rasist" var inte var så hemskt till Lindqvist och det är bara en bekräftelse att de vill ha fortfarande bevara SD och Åkesson ute i kylan. Om skylten hade "Bonniers media = förrädare" skrivet på, så skulle Rohwedders inte ha ställde den i bilen.

Det skulle vara intressant att veta om svenska medierna ser Åkesson som den svenska versionen av Donald Trump. Visa kanske anser att alla medel för att stoppa SD är legit.

Rohwedder kan vara en av de vänster som skulle förstöra landet istället för att erkänna att alla män inte är bröder alltid och oberoende av sammanhang.

DN: s täckning av sexuella övergrepp på konsert borde ha varit en lektion, men DN vill ju envisas immigration som landet klara inte av.
Citera
2017-06-21, 02:28
  #1938
Avstängd
OK. nu finns det alltså bevis på att hela jävla SR-bussens personal visste att det fraktades anti-SD skyltar TILL demon. My kan knappast ha smygit med detta lilla projekt själv. Handstilen på skyltarna. Är de manliga eller kvinnliga? De ser lite manliga ut enligt mig. Kvinnor skriver vanligtvis rundare fonter. - Men det är inget proffs som skrivit dom. - Jag har jobbat på en reklamfirma tidigare och hade ett proffs skrivit hade det märkts direkt.

- Nån som vet hur man kan komma i kontakt med fotografen?
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-06-21 kl. 02:31.
Citera
2017-06-21, 02:44
  #1939
Medlem
Provokatörs avatar
Vi får se hur missmedia nu behandlar dessa fakta, om dom vill göra en seriös granskning och bättra på sitt redan dåliga rykte så tar dom snabbt kontakt med en riktig expert och låter vederbörande titta på uppgifterna och därefter så gör dom sitt knäck.

Att låta den politiske forskaren Marie Demker få uttala sig ännu en gång är dock inte att rekommendera.

Folk vill veta hur det förhåller sig SD'are eller inte, jag vill inte föras bakom ljuset (det var ju passande) av någon med en dold agenda. Vi vill ha KONSEKVENSNEUTRAL journalistik ska det vara så djävla svårt att fatta? Det är enda anledningen att jag la energi och gick till botten med denna gåta.

/Provokatör
Citera
2017-06-21, 02:50
  #1940
Medlem
Sådär nu har Granskning sverige börjat skriva om det. Låt spridningen börja.

Tack som fan Provokatör att du orkade leta reda på om my talade sanning eller inte.


Vad kan man vänta sig för konsekvenser nu för SR? Kommer ens etablerad media att ta upp detta?
Citera
2017-06-21, 02:58
  #1941
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladKyckling
Sådär nu har Granskning sverige börjat skriva om det. Låt spridningen börja.

Tack som fan Provokatör att du orkade leta reda på om my talade sanning eller inte.


Vad kan man vänta sig för konsekvenser nu för SR? Kommer ens etablerad media att ta upp detta?

Ursäkta men jag tycker det är problematiskt när 'Politikfakta' och 'Granskning Sverige' tar upp detta först av alla, det blir beröringsskräck hos MSM. Man lägger locket på, precis som när SD säger något då ska dom andra gå 180 grader emot fast alla vet att dom har rätt, det blir kontraproduktivt och når inte full effekt.

Med det sagt, dom har inte fel (alltid) men det jag önskar mig självrannsakan hos det som kallas etablerad media, att dom inser sakernas ordning för en gångs skull.

/Provokatör
Citera
2017-06-21, 04:18
  #1942
Medlem
HGs avatar
Jag tror personligen att My:s aktivitet är ett exempel på hur säkra anställda på SR/SVT känner sig i sitt dagliga arbete med att få in sitt dagliga bröd.

My och hennes kompisar har gjort detta förut. Antagligen var det en ren flux med varmt väder som gjorde att någon öppnade dörren till SR-bussen och avslöjade skyltarna. Ingen kände någon skuld eftersom detta var ett helt naturligt beteende. De har aldrig tidigare åkt fast när de har gjort samma sak tidigare. Vanan gör ju individen avslappnad och obetänksam.

För mig framstår det som att en man har skrivit den skylt som syns på bilden.

Intressant även att My hänvisar till hennes arbete och att få saker klart när hon förklarar skyltens placering i bussen. Om My verkligen hade varit intresserad av sitt jobb så hade hon väl bara skitit i skylten och gått vidare.........
Citera
2017-06-21, 04:27
  #1943
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladKyckling
Han kan dock ha pratat sanning, han ska tydligen ha varit och fiskat på mälaren då, kanske en kollega som la ut bilden?

Varför sa han då först att han hade hittat bilden på nätet men kom inte ihåg varifrån? Och brukar verkligen poliser dela twitterkonton med varandra? Det han säger stämmer inte. Det måste varit han som tog bilden men han var nog inte beredd på vad han satte igång.
Citera
2017-06-21, 04:30
  #1944
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag gav mig fan på att knäcka denna gåta och här har vi svaret, det finns ingen annan förklaring, denna stämmer på alla punkter, fotot är taget 08:16 på morgonen den 16 Juni 2017 på exakt denna plats. Allt finns redovisat i länken: LÄNK

/Provokatör

"PS" Det var det vaga ljuset som störde mig.

Politikerveckan är inte Almedalen. Området öppnade inte förrän 14:00 varje dag som du kan se här http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...qt2YyPxa7MlSA/. Varken SR eller några snutbussar var på plats så tidigt på morgonen.

Blev det lite snopet nu? Ni kan säkert slå era kloka hjärnor ihop och hitta på nån bra anledning till att både SR och en polispiket åker ut till Spånga IP klocka åtta på morgonen sex timmar innan det öppnar.
__________________
Senast redigerad av teasardig 2017-06-21 kl. 04:39.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback