Den misstänkte var ju felaktigt utpekad som Yuri Gurka, samma namn som torpeden. Och han hade väl dödat sin Helga. Som jag förstått det var det han som var eftersökt i DDR-förhöret.
Tycker andra säsongen var allra bäst, men den första säsongen hade den bästa karaktären. Billy Bob Thornton var helt fantastisk som den psykopatiska torpeden Lorne Malvo.
Tredje säsongen har visserligen börjat bra men tycker ändå inte den är exakt ika bra som varken första eller andra säsongen, men har du sett första och andra säsongen så ska du givetvis även se tredje.
Nu har jag kollat igenom säsong nummer 3. Måste säga att jag fastnade för den mer än vad jag gjorde SE 2. Intressanta karaktärer speciellt Varga, bulimi
och tandproblemen var klockrena. Har nu bara ett kvar att se om jag inte missminner mig. Tackar för tipset!
Den misstänkte var ju felaktigt utpekad som Yuri Gurka, samma namn som torpeden. Och han hade väl dödat sin Helga. Som jag förstått det var det han som var eftersökt i DDR-förhöret.
Så den ryska torpeden är typ 40-50 år? Jag tänker om han hade en fru i DDR.
Citat:
Ursprungligen postat av foodcoma
I förhöret när hon säger typ "what really happend emmit bla bla. påminde väldigt mycket om förhöret med kevin spacey i usual och det kan knappast vara en slump i samband med den andra referensen som du nämnde
När Emiit blir ivägkörd i bil så är det också likt hur Köze åker iväg i slutet på Usual Suspects.
Citat:
Ursprungligen postat av Rooban
Ngn mer än jag som reagerat på alla "okey then"? Välanvänd fras genom samtliga säsonger.
Var det likadant i filmen, finns det ngt ursprung?
Det är nog dialektalt. Jag lägger mina pengar på skandinaver som under 1800-talet inte övergav sitt språk och behöll vissa grejer. Säkert norrmänn med sina "glada" "jaaa" när de snackar som smittade sin omgivning.
Hur kan kinesen och Vagra ha tappat stinget så totalt. Låste inte kinesen dörren efter sig när han stod där med sitt prickskyttegevär?
har kört trean nu, mkt stabilt, hela serien har hållit en mkt hög klass rakt igenom, jävligt mkt bra dialog i säsong tre. fullproppat med idiotutläggningar av bl.a. Vargas o han polischefen. Den här serien lyckas verkligen med att göra en serie med hopkok av excentriska Coenska influenser.
Hade sett det där om economy class i den här tråden o satt o väntade på nåt sånt men det var tydligen bara ett påhitt här på flashback
Hade sett det där om economy class i den här tråden o satt o väntade på nåt sånt men det var tydligen bara ett påhitt här på flashback
Haha ja det var Kirk.Douglas i tråden som gärna hade sett en spin-off-serie om Vargas och då vore det klockrent om han reste världen runt i economy class fast att han egentligen av ekonomiska skäl inte behöver det utan skulle gott kunna resa runt i överflödig lyx istället. Tänk dig Vargas mellan alla utpressningsmöten med stora företagsledare sitta och trängas i sunkiga flyg och tåg med feta svettiga passagerare som han konstant driver med utan att de egentligen fattar det eftersom hans kultiverade humor är långt över deras fattningsförmåga. Fan det hade kunnat bli bra! Jag håller dock fortfarande säsong 2 som den klart bästa säsongen av Fargo.
Senast redigerad av Neofyten 2017-06-21 kl. 16:11.
Även om jag ser den tredje säsongen som den absolut svagaste så tycker jag ändå att det är svinbra och att det just nu är galet spännande. Det fina med Fargo är just att allt kan hända.
1. Så vargas hamnar i finkan och varför åkte han tillbaka till USA?
2. Varför dödade den döve snubben Emmit? Om det nu var som jag misstänker (för att knarkhoran blev dödad, så varför tog han 2 år på sig?
3. Vad hände med Vargas kompanjon som tog över Emmits företag?
om det som "knyter ihop" allt.
S3 betyg blir nog 3/5. Jag tyckte den tappade så mycket på slutet.
Helt OK säsong men ändå den som var minst bra. Den nådde inte upp i samma klass som ettan och tvåan. Varga var den karaktären som stack ut och verkligen gjorde denna säsong bra.
Jag irriterar mig dock på en ganska betydelselös sak och det är HBO Nordics undertexter där de gång på gång skriver Vargas när han heter VARGA. Inget jävla "s" på slutet, han är ingen latino.
Tyckte nog att S3 var sämre än de första 2 speciellt från början, men det var ändå nåt som höll intresset uppe hela vägen igenom.
Hade väldigt svårt för Varga men kom fram till att det nog tyder på att det är en välskriven karaktär, i motsats till bröderna Stussy som jag hade svårt för pga Ewan McGregors brist på variation i sitt uttryck.