2017-06-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja det är ju helt otroligt. Jag trycker hellre på rapportknappen än att svara på sådant fullständigt trams. När det är en internationellt känd affär och vi länkar både till tillverkarens hemsida och rapportering om saken från när och fjärran så finns det inget mer att göra. Det skulle inte räcka om vi så byggde en tidsmaskin (eller köpte en färdig från Iran...) och lät de här gossarna vara med vid leveransen, de skulle inte erkänna det ändå.

Det jag tycker är så märkligt är att man inte bara kan erkänna att de köpte dessa båtar från Sverige. Vad är det för jobbigt med det liksom? Att de tillverkat andra båtar själva säger vi ju inte emot men de här båtarna var ju svensktillverkade, inget snack om saken. Iranierna beväpnade säkert båtarna själva däremot för den typen av båtar använder vi ju inte militärt.

Tillägg: Det var ju en bra länk du gav nyss och här är en till: http://www.upi.com/Archives/1987/08/09/Swedish-speedboats-spearhead-Iranian-naval-warfare/7051555480000/

Kan man inte erkänna att detta var svenskbyggda båtar så finns det ingen heder i varken kropp eller knopp.

De är inte svenskbyggda.. jag såg när dessa byggdes.. i Save som inte ligger i Sverige.. du såg också bider på det.. tror jag! Vad har ni haft för er egentligen?
Citera
2017-06-20, 19:09
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
När du tagit ut allt.. så sitter du isolerad. Du kan ta ut men då överger du din strategi.. kom in igen.

En annan sak, hur tar du dig ut? Utan att Iran mägker något?

När Irans häftiga små motorbåtar tagit sig ut 25+ mil på öppet hav för att attackera USAs flotta...
Citera
2017-06-20, 19:11
Medlem
Strossels avatar
Citat:
De är inte svenskbyggda.. jag såg när dessa byggdes.. i Save som inte ligger i Sverige.. du såg också bider på det.. tror jag! Vad har ni haft för er egentligen?

Så du menar att alla de länkar vi presenterat för dig är felaktiga och bara ingår i en stor komplott mot dig.
Som jag sa tidigare, inte konstigt det går åt helvete för Iran med sådan idioter som dig, du måste väl inse att allt som vi presenterat är sanning över hela världen utom i ditt huvud.
Snacka med en imam om du inte gör bäst nytta med ett dynamitbälte runt midjan.
Citera
2017-06-20, 19:33
Medlem
Citat:
Jag vet Det är bra att alla tar sig ut med egen maskin. Är det så du vill resonera nu också? Då måste jag säga att det är inte samma typ av vapen idag..

Titta på den här klassen..

https://m.youtube.com/watch?v=JzCTVjrdFTg
Du ger mig ett svar med en länk där du skriver Boghammar vs fartyg, när det inte alls var en Boghammar, utan en mina, varför ljuger du hela tiden?
Var på jag ger dig ett svar som förklarar att inte skeppet aldrig sänktes utan tog sig därifrån, utan en enda död. Så vad ville du visa?

Jag gör inte något resonemang av det alls utan bemöter det du lägger fram som något slags bevis.

Enligt beskrivningen så har den en radar som täcker max 30km. Jorden är dock inte platt utan vi har fortfarande radarhorisonten så du måste ändå in närmre, vilket gör att du kommer hamna under bekämpning från fartygen, utan att du kan göra något åt det. Både med vapen men också elektronisk störning, så du måste ännu närmare. Och då är du död.
Citera
2017-06-20, 19:47
Medlem
Literals avatar
(FB) Iran skickar militärt fartyg till USA:s kust
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Så du menar att alla de länkar vi presenterat för dig är felaktiga och bara ingår i en stor komplott mot dig.
Som jag sa tidigare, inte konstigt det går åt helvete för Iran med sådan idioter som dig, du måste väl inse att allt som vi presenterat är sanning över hela världen utom i ditt huvud.
Snacka med en imam om du inte gör bäst nytta med ett dynamitbälte runt midjan.
Hans inlägg från 2011 finns och den dokumentär som visade bilderna för första gången 2014 som säger samma sak.IR5 ändrade inte på versionen gosse.
Citera
2017-06-20, 19:48
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Du ger mig ett svar med en länk där du skriver Boghammar vs fartyg, när det inte alls var en Boghammar, utan en mina, varför ljuger du hela tiden?
Var på jag ger dig ett svar som förklarar att inte skeppet aldrig sänktes utan tog sig därifrån, utan en enda död. Så vad ville du visa?

Jag gör inte något resonemang av det alls utan bemöter det du lägger fram som något slags bevis.

Enligt beskrivningen så har den en radar som täcker max 30km. Jorden är dock inte platt utan vi har fortfarande radarhorisonten så du måste ändå in närmre, vilket gör att du kommer hamna under bekämpning från fartygen, utan att du kan göra något åt det. Både med vapen men också elektronisk störning, så du måste ännu närmare. Och då är du död.

Om jag inte minns fel har det ju påståtts tidigare från våra hjältar att i Iran kan man böja radarvågorna så man kan se bortom horisonten, det är bara vi dumma västerlänningar som inte begriper det.
Citera
2017-06-20, 19:51
Medlem
Literals avatar
Citat:
Jag ska tala om för sig vad det här handlar om..
Vi lyckades tillfångata över 70 vattenfarkoster och ska inte säga nationaliteten på dessa.. De bedrev spionage verksamhet i en del områden i persiska viken. Boghammer fick vi tag på så här .. de sålde Boghammer dessa jävlar men till vilka man gjorde det återstår för tiden att avslöja..
Vad fan ndnar du? Fick Irak boghammer?
Citera
2017-06-20, 19:51
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Hans inlägg från 2011 finns och den dokumentär som visade bilderna för första gången 2014 som säger samma sak.IR5 ändrade inte på versionen gosse.

Är du dum eller? Vad som diskuterades var om S sålt Boghammarbåtar till Iran eller om de tillverkat dem själva, kolla på länkarna vi lagt in.
Citera
2017-06-20, 19:53
Medlem
Literals avatar
Citat:
Är du dum eller? Vad som diskuterades var om S sålt Boghammarbåtar till Iran eller om de tillverkat dem själva, kolla på länkarna vi lagt in.
De var Iran tillverkade.De har ju filmer.
Citera
2017-06-20, 19:56
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
De var Iran tillverkade.De har ju filmer.

Men snälla läs länkarna.
Citera
2017-06-20, 20:00
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel har det ju påståtts tidigare från våra hjältar att i Iran kan man böja radarvågorna så man kan se bortom horisonten, det är bara vi dumma västerlänningar som inte begriper det.
Stämmer iofs att de kan böja sig så att de kan färdas längre, sen att man inte ser saker som inte finns får stora mängder störningar och saker som faktiskt finns visas på helt fel avstånd, får väl ses som en feature.
Citera
2017-06-20, 20:02
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Stämmer iofs att de kan böja sig så att de kan färdas längre, sen att man inte ser saker som inte finns får stora mängder störningar och saker som faktiskt finns visas på helt fel avstånd, får väl ses som en feature.

Jo sant jag läste den diskussionen med stort nöje när det begav sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in