Citat:
Citat:
Jag byter kameravinkel, till den gamla, vänder den så långt åt vänsterbacken jag kan och sen slår jag en "rutas" X-höjdpassning.
Funkar Nästan varje gång. Och när den inte gör det blir det inkast till motståndaren, och det är betydligt enklare att försvara mot än kaoskontringarna.
Funkar Nästan varje gång. Och när den inte gör det blir det inkast till motståndaren, och det är betydligt enklare att försvara mot än kaoskontringarna.
Tack för inspel. Korta passen gör jag gärna när jag har frisparken på andra ställen (kanten, motståndarnas planhalva) när det är enklare att slå två snabba pass inom laget och vara ute ur pressen. Just situationen jag länkade är piss dock. Det händer inte sällan att jag kallar till mig spelaren, slår en kort - sen springer backen som slog bollen in i bollhållaren, eller springer bakom, och jag kan inte passa mig ur situationen. Ytterbackarna gömmer sig i passningsskugga.
Raxies tips tar jag till hjärtat, det har testats och får godkänt. Jag lirar faktiskt redan så fast på bakåtspel till målvakten. En chipp mot kanten som seglar långsamt till min ytterback och jag är förbi hans pressande forwards. Enkelt, retfullt, effektivt. Att inte fler använder målvakten förvånar mig.
Läxan man lärt sig av FIFA både i år och förra året är som regel - snabba igångsättningar lönar sig som regel inte. Tålamod > tempo i 90% av fallen.
Citat:
-jag gör som ovanstående skriver. Trycker direkt på knappen som gör att närmsta spelare kommer och möter, slår en kort pass till honom och sätter igång spelet så. Aldrig varit några problem. Inte försökt så driven pass till spelare högre upp.
Skulle ju sätta mig o köra paketöppning i helgen, äntligen nu när Calcio TOTS kom. Hann han med att öppna 20 av 70 paket innan jag somna med kontrollen i handen o vakna till 3-4 timmar senare o klockan var 03... ungarna hade kört slut på mig under dan
Öppnade resterande dagen efter men hann tack vare det tyvärr inte köpa lag o lira. Fick inte heller några roliga kort i alla paket, 4 discard IFs och Benzema. Resten pisskort. Inte förväntat mig något annat heller men hoppas kan man!
Funderar på om man skall sätta sig o köra upgrade sbc / calcio sbc med alla discard-spelare jag har i klubben nu. Lär väl inte behövas till så mycket mer? Har för mig jag läste något att det diskuterades om det här med? Hur har ni gjort eller hur skall ni göra?
Skulle ju sätta mig o köra paketöppning i helgen, äntligen nu när Calcio TOTS kom. Hann han med att öppna 20 av 70 paket innan jag somna med kontrollen i handen o vakna till 3-4 timmar senare o klockan var 03... ungarna hade kört slut på mig under dan
Öppnade resterande dagen efter men hann tack vare det tyvärr inte köpa lag o lira. Fick inte heller några roliga kort i alla paket, 4 discard IFs och Benzema. Resten pisskort. Inte förväntat mig något annat heller men hoppas kan man! Funderar på om man skall sätta sig o köra upgrade sbc / calcio sbc med alla discard-spelare jag har i klubben nu. Lär väl inte behövas till så mycket mer? Har för mig jag läste något att det diskuterades om det här med? Hur har ni gjort eller hur skall ni göra?
Några härinne har kört Gold Upgrade + Premium Liga Upgrade + Tradable TOTW och sen kört repeat. Någon hade fått typ 3 TOTS-kort från La Liga eller vad det var på 25 försök, vilket får ses som bra. Jag själv har väl kört kanske... 15-20 gånger? Bara fått NIF Rakitic och IFs som gått för 20-25k. Hade jag lirat Calcio hade jag hellre kört repeatable SBC än att sälja spelarna, men nu avvaktar jag och ser om det kommer något roligt på fredag istället.
-------------
När jag ändå är inne och gnäller på moment i spelet jag inte får ordning på:
1. Hörnor - Känns helt random för mig. Har en taktik om att sikta på en nickstark gubbe på närmsta som skarvar snett inåt bakåt. Funkar sällan. Annars blir det en lyra på chans mot nickstark spelare. Funkar också dåligt. Finns det effektiva strategier här?
2. Straffar - Jag är så usel på straffar i FIFA 17 att det inte finns. Får ingen luft under bollen (blir som regel i lämplig höjd) eller så skjuter jag utanför. Conversion rate på kanske 50%. Helst skulle jag vilja slå den i nättaket nära mitten på målet - hårt (3/4 bars). Funkade väldigt bra i FIFA16 då de flesta chansade åt ett håll. Även de som stod kvar tog den inte eftersom den var så hård. Detta funkar inte alls i FIFA17 eftersom höjden styrs av kraften, och där finns ett random-element inbakat. Ska scouta youtube för guider, men tar gärna trådens tips också.