2017-06-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ja, det är nog på den nivån hans forskning och intellektuella ådra hör hemma. Jag tycker regeringen bör spinna vidare på detta och utse honom till fredsmäklande fil.dr diplomat särskilda sändebud i Palestinakonfilkten. Lyckas han utses han till helgon, sankt Arnstadius. Tror ni inte han skulle gilla det?

Sankt Arnstadius ja det skulle smälla högt det -- Varför inte aspirera på att bli Påve eller Messias på en gång, när han ändå håller på ?

Det behövs antagligen mycket psykofarmaka när han kommer därifrån. Förmodligen så får han en egen sjukdomsdiagnos uppkallad efter sig - det är kanske någon som har ett namnförslag på diagnosen här ?

Psykiatrin gör då dessutom ett betydande kvanthopp i sin teoribildning i och med att de kan detaljstudera ett sådant unikt objekt såsom Arnstad är. Psykiatrin bildar en egen forskningsgren kring Arnstads diagnoser, och Arnstads bidrag till forskningen blir något annorlunda än vad han tänkt sig, typ
Citera
2017-06-19, 16:40
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det behövs antagligen mycket psykofarmaka när han kommer därifrån. Förmodligen så får han en egen sjukdomsdiagnos uppkallad efter sig - det är kanske någon som har ett namnförslag på diagnosen här ?

Några förslag;
- Arnstadianism
- Arnstads syndrom
- Arnflation
- Arnstadia Paralytica
Senast redigerad av JBernard 2017-06-19 kl. 16:42.
Citera
2017-06-19, 21:50
Medlem
Det här var ju bara för kul:

https://twitter.com/arnstad/status/876728535376855040

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Hej journalist! Söker du en expert till din artikel etc? Använd @Stockholm_Uni sommarexperter!

Vad fan är en sommarexpert? Expert är man väl året runt?
Citera
2017-06-19, 21:51
Medlem
AnnonsmannenRunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage

Jag är en Arnstadexpert. Var ska jag skicka in min ansökan?
Citera
2017-06-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnonsmannenRune
Jag är en Arnstadexpert. Var ska jag skicka in min ansökan?

Henrik Arnstad
c/o personlig assistent Carolina Farraj
Skyddad verkstad
Alfred Nobels allé 7
Huddinge
Citera
2017-06-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
det är kanske någon som har ett namnförslag på diagnosen här ?

Sinnessjuk.
Citera
2017-06-19, 22:29
Avslutad
Citat:

Antar att SU ställt samman en lista av akademiker som kommer vara tillgängliga för frågor från media under sommaren, då en del ordinarie väl har sommarlov. Dock lite underligt, akademiker bör kunna vara tillgängliga för sånt året runt.

Dock typiskt att Arnstad tvunget ska retweeta detta. Han vill verkligen ha sin slev i alla grytor (eller vad fan heter det? Det där var nog inte rätt, men ni vet vad jag menar.)

Tröttsamt förutsägbart sen att han ska tweeta massor om den där skåpbilsattacken i London. Men ingenting om vad som hände idag i Paris. Som ju är det som leder till det som hände i London.

Han är verkligen som en slags spegelbild till Avpixlat. Medan de tar upp varje nyhet där en muslim begår ett brott, tar Arnstad upp varje gång en nationalist eller rasist begår ett brott mot någon muslim.
Citera
2017-06-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Antar att SU ställt samman en lista av akademiker som kommer vara tillgängliga för frågor från media under sommaren, då en del ordinarie väl har sommarlov. Dock lite underligt, akademiker bör kunna vara tillgängliga för sånt året runt.

Om SU - som är ett forskningsinstitut - låter majoriteten av sina "experter" ta kollektiv ledighet i 10 veckor, så utgår jag ifrån att dessa "experter" är överflödiga.

På SU:s hemsida står det att sommarexperterna kan allt från algblomning i Östersjön till camping. Jag tycker att det låter som ett snävt kunskapsspektrum.
Citera
2017-06-20, 19:13
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Jag tycker regeringen bör spinna vidare på detta och utse honom till fredsmäklande fil.dr diplomat särskilda sändebud i Palestinakonfilkten. Lyckas han utses han till helgon, sankt Arnstadius. Tror ni inte han skulle gilla det?
Israelerna skulle göra en "Folke Bernadotte" med honom inom en vecka.
Citera
2017-06-20, 20:19
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Arnstad tar varje chans att sola sig i andras glans om han tror att det kan gynna hans renommé.
Som en sån där ovälkommen linslus som dyker upp när någon tar en bild.
Arnstad tyckte att "sommarexpert" lät bra nog för att blanda sig i det hela.

Favorit i repris:

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2009/05/07/dn-artikel-uppror-ur/

Citat:
Enligt uppgifter till Resume.se är stämningen på Utbildningsradion mycket upprörd efter DN:s artikel igår. Max 1800-tal är en av UR:s största satsningar i år och den visades efter Aktuellt på onsdagskvällen.

Huvudproducenter för serien är projektledaren Johan Romin och programledaren Max Landergård. Detta enligt UR.

Men när DN skrev artikeln igår utgav sig tidningens egen medarbetare Henrik Arnstad sig för att vara seriens exekutiva producent. Han intervjuades i en längre artikel och berättade om serien.

Citat:
UR skickade igår ut ett lite kryptiskt pressmeddelande där de påpekade:
”Ett missförstånd om vem som producerat serien har publicerats i vissa medier.”

Ulrika Arlert är biträdande redaktionschef på ungdomsredaktionen på UR.
– För oss är det hela väldigt enkelt. Han är inte exekutiv producent.
Citera
2017-06-20, 20:37
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Arnstad tar varje chans att sola sig i andras glans om han tror att det kan gynna hans renommé.
Som en sån där ovälkommen linslus som dyker upp när någon tar en bild.
Arnstad tyckte att "sommarexpert" lät bra nog för att blanda sig i det hela.

Favorit i repris:

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2009/05/07/dn-artikel-uppror-ur/
URs kommentar: – För oss är det hela väldigt enkelt. Han är inte exekutiv producent.

Ett milt sätt att säga: Vem i h-lvete tror Arnstad att han är?!?

Och här ser vi ju Arnstads barnsliga fixering vid just titlar. Han är en sådan ynklig liten
skitstövel att han måste maskera sina tillkortakommanden med en tjusig titel.

Historiker, Exekutiv producent, Plutonchef, Forskare o,s,v, Ingenting av detta har
han någon täckning för, men han använder dessa titlar till höger och vänster.
För att imponera på de som är dumma nog att lyssna på honom, eller för att
stärka sin antagligen mycket låga självkänsla. Patetiskt.
Citera
2017-06-24, 19:50
Medlem
Till och med Henrik Arnstad - det europeiska mörkrets långbågsbärande ärkefiende - blev blödig dagen innan midsommar:

https://twitter.com/arnstad/status/877964466251595776

Citat:
Passande tittning ikväll filmen om Midsommarkrisen 1941. Nazityskland-Finland tvingade sin vilja på Sverige;

Det måste ha känts tungt när han vaknade på midsommarafton efter att det förhistoriska nazistruset hade lagt sig. "Herregud, vad har jag gjort" antar jag att Henke skrek rakt in i sovrumsväggens Luke Skywalker-affisch. I panik letade han upp något som kunde agera motvikt, nu när landets hedonistiska svenskhetshögtid nummer ett hade getts offentligt stöd från honom själv i fyllan och villan.

Tursamt nog så visade det sig att ett gäng svenskar hjälpt till att integrera muslimsk kultur i Sverige. Det är svårt att utläsa stämningen i inlägget, men jag gissar att Henke är nöjd över att allt fler nazister har kommit till sans och lyssnat på hans vädjan om att motarbeta den påhittade svenskheten:

https://twitter.com/arnstad/status/878054830224416768

Citat:
Taffan, 21, stenades blodig. Inte i Saudiarabien. I Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in