Citat:
Ursprungligen postat av
kingstown
Behöver inte alls vara RS,kan lika gärna vara en privatperson som reagerat på den hårt vinklade dokumentären. Det kunde vara jag.Kanske du.
En dokumentär ska inte ta ställning som DJ gjorde,samt lura RS,harrysson att medverka i tron att det var en seriös dokumentär som tog upp ett gammalt fall.
Tycka vad man tycka vill om RS,Harysson,samt Robin,men Arvika-tidningen borde anmälas.
Eftersom anmälaren till granskningsnämnden inte får vara anonym så antar jag att namnet är en offentlig handling? Ge mig namnet så skall vi snart se vilken koppling den personen har till Sandberg & Co. Arvika är en liten stad och alla känner alla så om det är ett ombud för Sandberg så kommer vi att lista ut det.
Du har fel. En dokumentär kan visst ta ställning. Jag tycker inte synd om Sandberg, Harrysson mm i detta fall. Sandberg har satt på sig en offerkåpa och känner sig hotad och har fått skyddad adress mm. Men tydligen är han inte mer hotad än att han är ute och går med hunden i Arvika innerstad utan problem mm
Menar du att makten aldrig skall kunna granskas i framtiden då? Att man alltid måste redovisa dokumentärernas motiv innan? Då får vi samma program som i Nordkoreansk statlig TV! Men det är väl det du vill ha??
Dan Josefsson: HeJ Rolf Sandberg, vi skall göra en dokumentär där vi kommer att visa att bröderna som anklagades för mordet för Kevin troligen inte är skyldiga och att de har utsatts för grova övergrepp av dig och dina medarbetare och att ni troligen kommer att bli avskydda av folk och får stå där med Skammen efteråt?
Rolf Sandberg: Självklart Dan, jag ställer upp inga problem, eftersom ni berättar i förväg vad ni vill med dokumentären så ställer jag upp, inga problem. Vi skall naturligtvis inte dölja fel vi har gjort, och inte gömma undan vår skit, klart att allt skall fram! Jajamen man får ju inte ljuga för journalister vi berättar allt, även sånt som vi har gjort fel!
Dan: Men så bra Rolf, jag ränkte göra 3 program där vi bland annat visar de tuffa föhören av barnen, det var visst olagligt tillvägagångssätt hur detta genomfördes på, men du kanske inte har några problem med att vi tar upp det?
Rolf: Nej naturligtvis inte, kör på bara!
//
För övrigt har du kanske rätt om Arvika Nyheter, de borde kanske anmälas, granskas för intervjun, reportaget kändes inte genomarbetat (den ocensurerade versionen) och tidningen har slarvat.