2017-06-16, 18:49
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Någon på Reddit länkade till ett inlägg på twitter som säger att Ronaldo inte finns med på en endaste bild i de nya matchtröjorna. Kollade upp det lite snabbt och det ser ut att stämma.

Detta kan tyda på att det media skriver om att Ronaldo vill lämna verkligen är sant.

Ronaldo sponsras av Nike. Jag tror inte de blir glada om han står där med en Adidas-tröja.
Citera
2017-06-16, 18:55
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ronaldo sponsras av Nike. Jag tror inte de blir glada om han står där med en Adidas-tröja.

Just ja, ja det kan ju också vara en anledning till att han inte finns med. Tycker dock att det är konstigt och lite dumt att man inte har med sin absolut största stjärna när man gör reklam för sina nya matchtröjor, men ja det kan absolut vara Nike som spökar i bakgrunden.

edit: Hur har det varit tidigare? Har han aldrig funnits med? Och sen tycker man att det ändå går att sköta lite snyggt, typ genom att zooma in så inte Adidas-märket syns, eller om man fotar ryggen eller något.
Citera
2017-06-16, 19:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Just ja, ja det kan ju också vara en anledning till att han inte finns med. Tycker dock att det är konstigt och lite dumt att man inte har med sin absolut största stjärna när man gör reklam för sina nya matchtröjor, men ja det kan absolut vara Nike som spökar i bakgrunden.

edit: Hur har det varit tidigare? Har han aldrig funnits med? Och sen tycker man att det ändå går att sköta lite snyggt, typ genom att zooma in så inte Adidas-märket syns, eller om man fotar ryggen eller något.

Jag vet inte och är för upptagen för att kolla upp hur det varit tidigare men oavsett hur man försöker tricksa med det ser det inte snyggt ut. Fråga Nike själv.

Citat:
To celebrate his achievements, Nike put together a new advert for social media

But it later emerged that the undoctored photo featured him in an adidas jumper

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4573692/Cristiano-Ronaldo-wore-adidas-jumper-new-Nike-advert.html
Citera
2017-06-17, 15:19
Medlem
foool13s avatar
Citat:
"It should also be noted that sources close to Ronaldo called the offices of all Spanish newspapers last night to inform them of the impending front cover story in A Bola."
This is a decent campaign this...

Och enligt uppgifter har han informerat sina landslagskompisar också..
Citat:
"I'm leaving Real Madrid, there's no turning back"
http://www.bbc.co.uk/sport/football/40307407
http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2017/06/16/5944153e468aeb9d468b462c.html
Citera
2017-06-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
This is a decent campaign this...

Och enligt uppgifter har han informerat sina landslagskompisar också..

http://www.bbc.co.uk/sport/football/40307407
http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2017/06/16/5944153e468aeb9d468b462c.html

Kändes som rappakalja först när man läste om det men nyheterna verkar ju ta sig och det verkar ju ligga någonting i det; frågan jag undrar är vilka attraktiva klubbar som kan tänka sig betala en miljard eller mer då han ändå är 32.
Sen undrar jag hur lågt Real kan tänka sig att gå för släppa honom, ett rakt byte mot De Gea kanske?
Citera
2017-06-17, 23:55
Medlem
bludderbladders avatar
Om nu ryktena stämmer känns det som den enda vinnaren på sikt är klubben. Real M får 200 milj plus löneutrymme för att investera i framtiden. Ronaldo hade nog gått fritt eller pensionerat sig om två-tre år i vilket fall. Och även om han inte är mätt så har han vunnit allt han velat med klubben. Kanske blir ett mellan år men de kan bygga fint framåt.
Citera
2017-06-18, 10:24
Medlem
Citat:

Ronaldo har varit med innan på såna foton, senast var för två säsonger sedan: http://www.footballkitnews.com/wp-content/uploads/2015/08/Blue-Real-Madrid-Third-Kit-2015-16.jpg. Sergio Ramos är också sponsrad av Nike.

Men det kan finnas andra orsaker till varför han inte var med på fotot, kanske juridiska skäl: för han var ju inte med denna säsongen heller (16/17). Jag noterade även att Bale, Marcelo och James oftast är de som posar i ställen och de är sponsrade av Adidas så de måste vara något juridiskt bakom det som du säger.

Jag har svårt och se att Ronaldo lämnar nu vid toppen av sin karriär. Han är nog medveten om att hans enda chans till att vinna Ballon D´or är i Real Madrid. Det priset är bevisligen väldigt viktigt för honom.
Senast redigerad av xeezer 2017-06-18 kl. 10:50.
Citera
2017-06-18, 19:11
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Jag vet inte och är för upptagen för att kolla upp hur det varit tidigare men oavsett hur man försöker tricksa med det ser det inte snyggt ut. Fråga Nike själv.

Haha, såg det där. Inte snyggt
Som Xeezer skriver så har Ronaldo alltså varit med och gjort reklam för matchtröjorna innan. Och när jag tänker på det så har Barcelona inga problem att göra reklam för sina tröjor med Messi, som är sponsrad av Adidas. Hoppas att detta innebär att Ronaldo lämnar, och inte att det är något juridiskt Det blir svårt eller tom omöjligt att ersätta alla mål Ronaldo gör.
Citera
2017-06-18, 22:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Ronaldo har haft möjlighet att säga till om ryktena på sociala medier eller efter matchen idag men har tigit. Jag tycker det är så pass starka rykten att han borde gå ut och säga det är felaktigt ifall det nu är så.
Citera
2017-06-18, 22:41
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ronaldo har haft möjlighet att säga till om ryktena på sociala medier eller efter matchen idag men har tigit. Jag tycker det är så pass starka rykten att han borde gå ut och säga det är felaktigt ifall det nu är så.

Han leker, och visar hur "arg" han är.. han stannar tillslut.
Citera
2017-06-18, 22:42
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Han leker, och visar hur "arg" han är.. han stannar tillslut.

Pinsamt av Ronaldo om det är pengar han är ute efter. Perez ska ju enligt ryktena ha sagt nej.
Citera
2017-06-18, 22:46
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Pinsamt av Ronaldo om det är pengar han är ute efter. Perez ska ju enligt ryktena ha sagt nej.

Va fan, det här kan betyda vad som helst.. tror Ronaldo-campet bara droppar hej vilt. (eller påhitt av Sky..)
Citat:
"Cristiano Ronaldo is interested in the possibility of returning to Manchester United this summer, Sky sources understand."
http://www.skysports.com/football/news/11095/10919653/cristiano-ronaldo-interested-in-manchester-united-return
Tror fortfarande inte han vil flytta.. om han inte har förlorat motivationen i Real. (efter 2 raka CL och ligatitel)

Någon jävla nytändning i PSG ser jag inte och i United blir det tufft.. de är inte på den ytterst nivån än, och när de är där kanske Ronaldo är slut som spelare.

Så jävla mycket mer lön får han nog inte i Europa heller.. hans lön är ju redan rejält saftig.

Det är kanske Mendes som vill ha pengar.
Senast redigerad av foool13 2017-06-18 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in