2017-06-18, 10:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JMs egna barnperspektiv - lite mammasnack med barnen.

❑ Hon ber äldsta dottern AB att mörda hennes make bl.a. med ett basebollträ och för över pengar för att få det utfört. Även grov misshandel finns med på önskelistan.
JM ber advokaten fråga dottern hur hon mår psykiskt, vilken medicin hon äter och undrar om hon hör röster efter att hon lämnat vittnesmål.

❑ JM har bett sin mellandotter JB att mörda Aki. Hon har även försökt skylla på att det var hon som pippade i sexfilmen. Hon skriver brev och ber henne fixa ett alibi till kl 21.40 på Ica Maxi.
Hon skriver lappar att DB och JB ska skriva falska meddelanden till bl.a media med ordval "gubben pedofil", "pervo jäveln", "den sjuke fan", "horgubben" som förtjänade att dö om deras morfar.

För övrigt verkar de (JM/JB) vara på fortsatt god kant med varandra - de vinkar och ler i rätten.
ABs pojkvän berättar att JM tog med sig droger från Thailand och gav sin dotter.

❑ Gällande den äldsta sonen DB så har hon bett honom tappa en soffa på Aki nerför en trappa. Han fick sonika flytta ut då hon behövde plats för ensamkommande barn. Morfar ordnade lägenhet åt honom så han slapp hamna på gatan. Han snor hennes bankkort, bil, kör utan körkort och det är inga större repressalier. Hon uppger även att hon bett honom inhandla en pistol och beskyller honom att vara trolig gärningsman i sina brev - att han mördat sin morfar.

❑ Mellansonen AG begär hon falskt alibi av och hotar honom att familjen ska splittras. Hon uppmanar honom även att stjäla morföräldrarnas nyckelknippa några dar innan mordet.
Hon ber honom skicka sms några dar efter mordet så att B ska få skulden/bli misstänkt.

❑ De små barnen, tvillingarna, är med på hotellrummet när hon skrattar åt MR som beskriver hur han högg hennes pappa i ögat, det sista dödliga hugget ("morfar aj, aj, aj").
Det ena barnet är även aktivt i en dialog där hon tycker MR ska ta livet av sig med en överdos.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En riktigt helyllekvinna, sinnebilden för den småljugande mamman som någon så käckt lanserade som ett lämpligt försvar för den här sortens kvinnor, JM har förverkat all rätt att kalla sig mor och hennes hänvisande till barnperspektivet gör mig spyfärdig.

Tack gode gud att hon aldrig mer kan påverka de minderåriga, de av hennes barn som är vuxna får samhället försöka reparera så gott det nu går, AB verkar ju vara på god väg i alla fall.

– Jag hoppas verkligen att hon inte får träffa barn utan övervakare som skyddar barnen.
"Arbogakvinnan hänvisade till FN:s barnkonvention". "Närmast stötande." sa tingsrätten.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-krav-nobbas-stotande/

Att hon har mage att prata om barns rättigheter! Jag önskar att jag kunde säga att det är första gången jag ser någon med förmågan att "säga rätt saker" och i handling visa sig inte vara kapabel att göra rätt.

Gränsöverskridande kan låta fint, men det är tur att det finns en del gränser som, om dom passeras, leder till insidan av fängelsemurarna.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-18 kl. 10:58. Anledning: Gränsöverskridande...
Citera
2017-06-18, 11:01
Medlem
Lova33s avatar
Mördat sin make.
Mördat sin pappa.
Försökt mörda sin mamma.
Begått sexuella övergrepp på ensamkommande barn/ungdomar.
Grovmisshandlat ensamkommande barn/ungdomar.
Sålt sex.
Blandat in sina egna barn i mordplaner, alibiplaner och skyllt ifrån sig sexfilmsroll på sin dotter.

Utbildad socionom och sexbarnsmor.
Inget man i vanliga fall förknippar med mördare, pedofil, barnmisshandlare eller hora. Denna kvinna har legat i för att checka av samtliga.
Citera
2017-06-18, 11:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
– Jag hoppas verkligen att hon inte får träffa barn utan övervakare som skyddar barnen.
"Arbogakvinnan hänvisade till FN:s barnkonvention". "Närmast stötande." sa tingsrätten.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-krav-nobbas-stotande/

Att hon har mage att prata om barns rättigheter! Jag önskar att jag kunde säga att det är första gången jag ser någon med förmågan att "säga rätt saker" och i handling visa sig inte vara kapabel att göra rätt.

Gränsöverskridande kan låta fint, men det är tur att det finns en del gränser som, om dom passeras, leder till insidan av fängelsemurarna.

Med tanke på att hon hela tiden vill smuggla lappar och brev, så är förmodligen träffarna noga övervakade. Det vore konstigt annars.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-18 kl. 11:11.
Citera
2017-06-18, 11:05
Medlem
develis avatar
Citat:

Hon är fullständigt vedervärdig, helt inkompetent att diskutera barnperspektiv i relation till sonen AGs eventuella vittnesmål. Hon är helt gränslös och introducerar sina barn i grövsta formen av kriminalitet - med ett avskyvärt flamsande allt som oftast.
... empatistörda hånskratt och helt opassande skämt som hon viftar bort som morbid humor.

Jag vill ge cred till AB i denna fråga, som AG i sin tur har stort förtroende för och ser som pålitlig och jag hoppas att de två övriga vuxna barnen inser att blod absolut inte är tjockare än vatten sett till dessa galenskaper.
Citera
2017-06-18, 11:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Citat:
Hon är fullständigt vedervärdig, helt inkompetent att diskutera barnperspektiv i relation till sonen AGs eventuella vittnesmål. Hon är helt gränslös och introducerar sina barn i grövsta formen av kriminalitet - med ett avskyvärt flamsande allt som oftast.
... empatistörda hånskratt och helt opassande skämt som hon viftar bort som morbid humor.

Jag vill ge cred till AB i denna fråga, som AG i sin tur har stort förtroende för och ser som pålitlig och jag hoppas att de två övriga vuxna barnen inser att blod absolut inte är tjockare än vatten sett till dessa galenskaper.

Det var ju en komplett idiot som lanserade JM,s kättja som något positivt, en kättja som endast är destruktiv och handlar om JM,s personliga njutning och inget annat, vedervärdigt att påstå att det finns något positivt i ett sådant beteende.

Jag tror ju att AM och GM ska ha cred för att trots allt några av de barn som JM tyvärr har lyckats producera verkar klara sig bra, AM och GM fick ju bli de föräldrar som ungarna tydligen aldrig fick åtminstone när det gäller B-barnen, A har ju en far som bryr sig och verkar för att han ska bli en riktig människa, djävligt illa att hon tog ett sådant fast grepp om DB och JB, förhoppningsvis kan de bryta sig loss ur galenskaperna men jag undrar om de har styrkan egentligen.
Citera
2017-06-18, 11:27
Medlem
develis avatar
Citat:
En riktigt helyllekvinna, sinnebilden för den småljugande mamman som någon så käckt lanserade som ett lämpligt försvar för den här sortens kvinnor, JM har förverkat all rätt att kalla sig mor och hennes hänvisande till barnperspektivet gör mig spyfärdig.

Tack gode gud att hon aldrig mer kan påverka de minderåriga, de av hennes barn som är vuxna får samhället försöka reparera så gott det nu går, AB verkar ju vara på god väg i alla fall.
... jag får lust att väcka åtal på egen hand för psykisk barnmisshandel enbart via vad som framträder i förundersökningen.
Man blir som sagt spyfärdig av hennes hjärtlösa resonemang; vad hon utsätter barnen för psykiskt sett.
Skulle tippa att hon sen överkompenserat genom att vara lattjolajbans, öst över dem glass, utflykter och superlativ vilket skapar splittrad upplevelse och svårighet gällande ställningstaganden.
Det märks i breven och lapparna via överdos av hjärtan ♥♥ och hur hon bedyrar familjen är viktigast av allt, att de ska hålla ihop - enbart för att binda ännu hårdare gällande lojalitet, för egen vinnings skull.
Rena rama sektbeteendet.
Senast redigerad av develi 2017-06-18 kl. 11:31.
Citera
2017-06-18, 11:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
... jag får lust att väcka åtal på egen hand för psykisk barnmisshandel enbart via vad som framträder i förundersökningen.
Man blir som sagt spyfärdig av hennes hjärtlösa resonemang; vad hon utsätter barnen för psykiskt sett.
Skulle tippa att hon sen överkompenserat genom att vara lattjolajbans, öst över dem glass, utflykter och superlativ vilket skapar splittrad upplevelse och svårighet gällande ställningstaganden.
Det märks i breven och lapparna via överdos av hjärtan ♥♥ och hur hon bedyrar familjen är viktigast av allt, att de ska hålla ihop - enbart för att binda ännu hårdare gällande lojalitet, för egen vinnings skull.
Rena rama sektbeteendet.

Ja, nu kan ju fanskapet bara få "livstid" men åklagarna borde fan ha tagit med det du skriver i åtalet just för att få hennes vidriga beteende belyst, det är så sjukt att det inte finns ord för hur illa det är egentligen.

En genomvidrig människa helt enkelt, eller det är fan överord att kalla henne för människa.
Citera
2017-06-18, 11:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

När man läser förhören i FUP så får man ju en bild av personer. För JM saknar jag ord, men vedervärdig är ett som passar.
Jag imponerades av bl.a. AB, som du, men även av AG och Anki. Många andra, som inte formats av JM, är också mänskliga.
Jag vet inte hur jag ska sammanfatta MR, men han ger på något sätt ett mänskligt intryck som placerar honom i en annan kategori än JM.
Även om MRs historia nu innehåller inslag av "frisering" med syfte att minimera skador (strafflängd) så imponerades jag av hans ganska långa sammanhängande berättelse i tingsrätten 2017-06-02 då han under nästan en halv dag fritt berättar sin historia.

Bilden, som ju också har spridits om MR, att han är en av många knarkande, kriminella, våldtäktsbenägna unga afghaner, ofta över 18 som under sin turné utanför Afghanistan eller Iran, fått veta om landet i norr där allt ordnar sig bara man åker dit och säger att man är under arton, förefaller behöva kompletteras. Jag vill inte på något sätt ursäkta hans brott eller förorda att han ska undgå ett strängt straff, men i jämfärelse med JM verkar han ändå mänsklig. Återstår att se hur rätten väger samman allt.

Citera
2017-06-18, 11:38
Medlem
Citat:
Deras far är inte anonym men vad är vitsen med att luska i deras övriga familjekonstellationer?
Sen är Aki tvillingarnas pappa även om han varit tveksam nån gång med tanke på en promiskuös mor. Lägg ner ditt snack om abort och provrör - de hade en far som älskade dem och de är uppenbart älskade av alla andra och behöver inte diskuteras som om det vore en ägodel.
Exakt.Bra skrivet
Citera
2017-06-18, 11:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror ju att AM och GM ska ha cred för att trots allt några av de barn som JM tyvärr har lyckats producera verkar klara sig bra, AM och GM fick ju bli de föräldrar som ungarna tydligen aldrig fick åtminstone när det gäller B-barnen, A har ju en far som bryr sig och verkar för att han ska bli en riktig människa, djävligt illa att hon tog ett sådant fast grepp om DB och JB, förhoppningsvis kan de bryta sig loss ur galenskaperna men jag undrar om de har styrkan egentligen.
Ja, så är det när man lyssnar på AB, att det har funnits en närvaro, ett stöd och en styrning mitt i röran. Sett till systern U så har hon ordnade förhållanden och resonerar klokt i rätten.
JM är som en infekterad varböld mitt i alltihop.
Citera
2017-06-18, 11:47
Medlem
Citat:
Det var ju en komplett idiot som lanserade JM,s kättja som något positivt, en kättja som endast är destruktiv och handlar om JM,s personliga njutning och inget annat, vedervärdigt att påstå att det finns något positivt i ett sådant beteende.

Till JB och DB sök hjälp nu ..skit i eran Morsa hon förser er bara med pengar det är ingen hjälp..lycka till!
Citera
2017-06-18, 11:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Till JB och DB sök hjälp nu ..skit i eran Morsa hon förser er bara med pengar det är ingen hjälp..lycka till!

Frågan är om de kan, jag tror ju att de är för djupt insyltade i A*i,s död för att våga försöka bryta sig loss från JM,s destruktiva grepp, sviker de henne så kommer det garanterat surt efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in