2017-03-29, 22:11
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Hej ville bara berätta att när jag var liten bodde jag på samma gård son Sebastian men han hette något annat då. Minna inte vad. Vi hade en tennisbana på gården där han brukade vara han gick dit med shorts sprängfyllda med tennisbollar och hade med sig en kopp kaffe med fat. Hävdade att han var medium.och att han var en reinkartion av en känd person, minns tyvärr inte vilken.

Han hette Phelps innan.
Citera
2017-03-29, 22:16
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Han hette Phelps innan.

Jag läste att han gick under namnet Johan innan.
Citera
2017-04-05, 09:10
Medlem
När kommer Sebastian tillbaka i tv rutan?
Citera
2017-04-05, 09:40
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Han hette Phelps innan.
I tråden finns ju alla hans namnbyten redovisade. Inget Phelps där. Han är född som Karl-Johan Rönngren: (FB) Farmen-diktatorn. Skvaller om Sebastian Dawkins?
Senast redigerad av AdamBomb 2017-04-05 kl. 09:43.
Citera
2017-05-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampushaha
När kommer Sebastian tillbaka i tv rutan?
Vi lär få vänta. Såg honom för någon månad sedan-han var inne i Närbutiken på Östraförstadsgatan
han hade parkerat sig vid travlopps-skärmarna- och försökte sig väl på att tippa -det uppstod nåt trubbel när han skulle lämna in kupongen.

Han är fortfarande svanförsedd och svansen var guldblonderad- annars är han flintskallig, var helt gråklädd och kutryggig,
Ser inte ut som vi minns från programmen - han har ingen frisk utstrålning, uppenbart är han inte intresserad att knyta sociala kontakter. Travfolket som sitter där och kollar travloppen små språkar sinsemellan men inte vår Sebbe.
Någon hund har inte synts till-de gånger jag stött på honom.
Citera
2017-05-24, 03:38
Medlem
Som tidigare nämnts undrar man om han fått diagnosen antisocial personlighetsstörning:

"Antisocial personlighetsstörning är en psykiatrisk diagnos som beskriver en person med bristande förmåga till det sociala ansvarstagande som samhället efterfrågar. Antisociala individer uppvisar ett mönster med upprepade kränkningar och bristande respekt gentemot andra människors rättigheter.

Dessa personer kan utmärka sig med ett beteende som kan innehålla aggressivitet, impulsivitet och hänsynslöshet. Det kan finnas en dragning till riskfyllda aktiviteter där man utsätter sig själv och andra för fara.

Individer med en antisocial personlighetsstörning kan ofta vara impulsiva och oberäkneliga, beslut kan snabbt tas utan att man oroar sig för konsekvenserna av sitt beteende.

Omgivningen kan uppfatta antisociala personer som lättkränkta och aggressiva, de har genomgående svårt för att anpassa sig efter regler och sociala normer. Dessa individer kan ha svårt för att etablera sig på arbetsmarknaden, ofta på grund av ansvarslösheten och oförmåga att följa uppsatta åtaganden eller regler.

Antisociala personer visar sällan ånger för de konsekvenser som deras agerande har skapat. Det förekommer att dessa personer anser att det har rätt att hantera andra personer illa."
https://www.sahlgrenska.se/w/a/antisocial-personlighetsstorning/

Att han fått diagnosen Schizofreni är också sannolikt. Jag tror inte att de skulle ta in honom i en dokusåpa igen med den sjukdomsbilden. Innan han blev sjuk fanns sannolikt inte diagnoserna på papper.
Citera
2017-05-25, 08:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Som tidigare nämnts undrar man om han fått diagnosen antisocial personlighetsstörning:

"Antisocial personlighetsstörning är en psykiatrisk diagnos som beskriver en person med bristande förmåga till det sociala ansvarstagande som samhället efterfrågar. Antisociala individer uppvisar ett mönster med upprepade kränkningar och bristande respekt gentemot andra människors rättigheter.

Dessa personer kan utmärka sig med ett beteende som kan innehålla aggressivitet, impulsivitet och hänsynslöshet. Det kan finnas en dragning till riskfyllda aktiviteter där man utsätter sig själv och andra för fara.

Individer med en antisocial personlighetsstörning kan ofta vara impulsiva och oberäkneliga, beslut kan snabbt tas utan att man oroar sig för konsekvenserna av sitt beteende.

Omgivningen kan uppfatta antisociala personer som lättkränkta och aggressiva, de har genomgående svårt för att anpassa sig efter regler och sociala normer. Dessa individer kan ha svårt för att etablera sig på arbetsmarknaden, ofta på grund av ansvarslösheten och oförmåga att följa uppsatta åtaganden eller regler.

Antisociala personer visar sällan ånger för de konsekvenser som deras agerande har skapat. Det förekommer att dessa personer anser att det har rätt att hantera andra personer illa."
https://www.sahlgrenska.se/w/a/antisocial-personlighetsstorning/

Att han fått diagnosen Schizofreni är också sannolikt. Jag tror inte att de skulle ta in honom i en dokusåpa igen med den sjukdomsbilden. Innan han blev sjuk fanns sannolikt inte diagnoserna på papper.

Nej precis, frågeställningen borde vara omvänd, dvs finns det några tecken på att Sebastian INTE skulle vara pyskopat. Schizofreni är nog troligt också, sen är frågan om den dykt upp efter dokusåpatiden eller om den fanns där innan också.

Fortfarande anser jag att Rösten är Sebastians mest underhållande ögonblick från Farmen. Hela det ögonblicket var ju så säsongsdefinierande också på ett sätt. Kvällen mynnade ut i att Gustav bröt ihop, Pia och Frida blev hotade av Sebastian och att gruppen i övrigt blev helt splittrad med de som var emot Sebastian och de som tog hans parti. Detta utan att Sebastian påverkades det minsta av händelserna.

Psykopat it is!
Citera
2017-05-25, 10:30
Medlem
Wastelandwolfes avatar
I nuvarande skick så tror jag att Sebastian skulle kunna göra ännu bättre tv. På med en peruk o släng in honom igen
Citera
2017-06-18, 00:39
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
I tråden finns ju alla hans namnbyten redovisade. Inget Phelps där. Han är född som Karl-Johan Rönngren: (FB) Farmen-diktatorn. Skvaller om Sebastian Dawkins?

I folkbokföringen från 1970, 1980 och 1990 hette han Phelps i efternamn.
Citera
2017-06-20, 22:18
Medlem
Ni som ser honom ibland, är det verkligen så svårt att försöka få till ett foto?
Citera
2017-06-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Ni som ser honom ibland, är det verkligen så svårt att försöka få till ett foto?

- Nu ger du mig den filmen, FÖR BÖVELEN!!!

Tror folk agerar med en viss försiktighet omkring honom faktiskt. Fast det har postats foton tidigare men det var ett tag sedan nu.
Citera
2017-06-21, 04:42
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Citat:
Ursprungligen postat av avec
- Nu ger du mig den filmen, FÖR BÖVELEN!!!

Tror folk agerar med en viss försiktighet omkring honom faktiskt. Fast det har postats foton tidigare men det var ett tag sedan nu.
De foton som har lagts upp här senaste åren har dessutom vad jag förstår tagits lite i smyg utan Sebastians vetskap. I en park, på bussen, på stan. Man ser honom, fotar lite diskret och går vidare.

Tveksamt om någon hade vågat stövla fram och fråga om man får ta en bild, även om det hade varit intressant att se hur hans agerande hade varit i och med det som skrivits här i tråden senaste åren om hans liv. Han framstår som medicinerad, nästan lobotomerad, lekandes med bollar i parker och ute på promenad på väg till mataffären. Inte sällan med en personal vid sin sida, i alla fall då det leks i parken, verkar det som.
Senast redigerad av emma80 2017-06-21 kl. 04:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in