2017-02-03, 18:25
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror dessvärre Farmen 2003 inte längre finns kvar på Tv4 play. Farmen Afrika ska dock finnas kvar ett tag till, så passa på att njut av Toula, Rösten, de enskilda samtalen, entledigandet av Frida och mycket mer! .

Finns på dreamfilm! De enskilda samtalen, entledigandet av frida och den psykologiska krigsföringen mot den blonda lilla killen (när sebastian till slut brister ut i garv) är ju priceless.
Citera
2017-02-03, 19:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Finns på dreamfilm! De enskilda samtalen, entledigandet av frida och den psykologiska krigsföringen mot den blonda lilla killen (när sebastian till slut brister ut i garv) är ju priceless.

Fast nu refererar du ju till Farmen Afrika (som ju finns kvar på Tv4 play). Men du menar alltså att 2003 finns på dreamfilm också?

Ja, Sebastian vs Gustav måste ju vara ett av världens främsta exempel på vuxenmobbing där mobbaren får full effekt genom att använda sig av urbarnsliga metoder
Citera
2017-02-07, 08:42
Medlem
Tv var bättre för😂
Citera
2017-03-09, 20:11
Medlem
LGDs avatar
Det jag tycker är mest intressant med hela Sebastians deltagande, är att det är ungefär så här det går till vid maktövertagande i en verklig situation. Finns ett uttryck som lyder:

"I en grupp av människor är det den värsta psykopaten som tar över rodret."

I det här finns inget förskönande, utan bara en bufflig, antisocial person, som tar över ledarrollen genom dominans och manipulation.
Citera
2017-03-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Det jag tycker är mest intressant med hela Sebastians deltagande, är att det är ungefär så här det går till vid maktövertagande i en verklig situation. Finns ett uttryck som lyder:

"I en grupp av människor är det den värsta psykopaten som tar över rodret."

I det här finns inget förskönande, utan bara en bufflig, antisocial person, som tar över ledarrollen genom dominans och manipulation.
Har det aldrig riktats någon kritik mot TV 4? Alla som såg programmen insåg att inget av det han sa var sant men TV 4 som påstår att de har psykologsamtal med deltagarna lyckas missa det uppenbara nämligen att deltagaren är ordentligt sjuk.
Citera
2017-03-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Har det aldrig riktats någon kritik mot TV 4? Alla som såg programmen insåg att inget av det han sa var sant men TV 4 som påstår att de har psykologsamtal med deltagarna lyckas missa det uppenbara nämligen att deltagaren är ordentligt sjuk.

Jo, det har det. Minns någon artikel där det skrevs om att TV4 tagit med en känd mytoman i Farmen. Det var uppenbart att det var Dawkins som avsågs.

Det kan också förklara varför TV4 var så extremt hårda i straffet mot honom i Farmen 2003. Produktionen visste att det var en gambling att ta med Sebastian och fick kalla fötter när han började bete sig hotfullt mot folk och gjorde lite som han ville.

Däremot kan man väl konstatera att Farmen Afrika inte sköttes professionellt. Det urartade ju fullständigt där utan att det hände något.
Citera
2017-03-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jo, det har det. Minns någon artikel där det skrevs om att TV4 tagit med en känd mytoman i Farmen. Det var uppenbart att det var Dawkins som avsågs.

Det kan också förklara varför TV4 var så extremt hårda i straffet mot honom i Farmen 2003. Produktionen visste att det var en gambling att ta med Sebastian och fick kalla fötter när han började bete sig hotfullt mot folk och gjorde lite som han ville.

Däremot kan man väl konstatera att Farmen Afrika inte sköttes professionellt. Det urartade ju fullständigt där utan att det hände något.
Tack för snabbt svar. Man undrar varför inte TV 4 såg någon risk med att någon deltagare ville slå mytoman och översittaren sönder och samman. Kalkylerade domen med att alla deltagare skulle vara pacifister?
Citera
2017-03-11, 00:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Tack för snabbt svar. Man undrar varför inte TV 4 såg någon risk med att någon deltagare ville slå mytoman och översittaren sönder och samman. Kalkylerade domen med att alla deltagare skulle vara pacifister?

De räknade nog med att de flesta deltagarna skulle förhålla sig till reglerna och inte riskera att åka ut pga våld.

Ska för övrigt mycket till för att nita en person som Sebastian (i alla fall om man är normal). Det är lättare sagt än gjort.

Är det förresten någon som kan uppskatta hur länge Sebastian befann sig i Sydafrika i Farmen 2004? Jag uppfattar det som att han var där lite mer än en vecka. Om han inte var där mer än en vecka så är det fullständigt makalöst att han lyckades bryta ner så många deltagare under så kort tid.
Citera
2017-03-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Terapeut är ingen skyddad ytkestitel. Vem som helst får kalla sig terapeut. Själv är jag knarkterapeut

Men med det sagt så tror jag hans faktiska utövande som psykoterapeut är mycket begränsat och endast existerar i hans huvud. Eller en vanlig trollning som han tyckte var rolig vid tidpunkten
På sin tid som farmendeltagare så körde han ju en sorts rå och oetablerad form av psykoterapi mot dom deltagare han inte gillade.
Men samtidigt hade han ju goda relationer (som det såg ut på dom sammanfogade "best of Dawkins" som är det jag sett) med några andra.
Om det var en uppriktig vänlighet eller ett iskallt teaterspel vet jag ju inte.
Citera
2017-03-29, 20:53
Medlem
insectqueens avatar
Hej ville bara berätta att när jag var liten bodde jag på samma gård son Sebastian men han hette något annat då. Minna inte vad. Vi hade en tennisbana på gården där han brukade vara han gick dit med shorts sprängfyllda med tennisbollar och hade med sig en kopp kaffe med fat. Hävdade att han var medium.och att han var en reinkartion av en känd person, minns tyvärr inte vilken.
Citera
2017-03-29, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Hej ville bara berätta att när jag var liten bodde jag på samma gård son Sebastian men han hette något annat då. Minna inte vad. Vi hade en tennisbana på gården där han brukade vara han gick dit med shorts sprängfyllda med tennisbollar och hade med sig en kopp kaffe med fat. Hävdade att han var medium.och att han var en reinkartion av en känd person, minns tyvärr inte vilken.

Slog han i väg tennisbollarna eller hade han dom i shortsen av andra orsaker?

Var det Tuula han var en reinkarnation av redan då eller kom hon när han var i Afrika?
Citera
2017-03-29, 21:20
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Slog han i väg tennisbollarna eller hade han dom i shortsen av andra orsaker?

Var det Tuula han var en reinkarnation av redan då eller kom hon när han var i Afrika?

Han slog iväg bollarna till andra sidan gick sedan och plockade upp dom och la dom i fickorna och slog tillbaks dom.
Har inte läst tråden så jag vet inte vem Tuula är minns ju inte vem det var han sa att han varit i ett tidigare liv men det var ett kändare namn som tex Lincon eller Ganhi eller så. Kommer ihåg att våra mammor varnade oss för honom men ibland pratade vi med honom ändå och han gav ett harmlöst intryck. Tror inte det är något ont i honom han är bara galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in