2017-06-21, 06:58
Medlem
Jag cyklade förbi kingen i förrgår, han hade varit på bolaget och inhandlat beer, det kan jag fan unna honom.
Har ett kort filmklipp ifrån ett annat tillfälle, slänga upp videos är inte min grej, på vilken sida gör jag det enklast?
Citera
2017-06-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utebajsarn
De va inte illa. Upp med den omg.

Här är kingen, håll till godo.

https://minfil.org/V3DcO9b8b2/20161103_144829.mp4
Citera
2017-06-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton

Stort tack! Han ser inte särskilt nedgången ut.

Nu vet vi någon som köper AB iaf..
Citera
2017-06-21, 22:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Mycket bra jobbat!

Känner knappt igen honom från Farmen-tiden. Håret är tunnare och ofärgat, precis som ögonbryn och skägg. Redig dubbelhaka också, dock svårt att avgöra om han är tjock.

Verkar dock inte alls vara lika livlig som förr i tiden (svårt att avgöra på 10 sekunder dock). Medicinering trots allt som gäller?
Citera
2017-06-25, 19:15
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Mycket bra jobbat!

Känner knappt igen honom från Farmen-tiden. Håret är tunnare och ofärgat, precis som ögonbryn och skägg. Redig dubbelhaka också, dock svårt att avgöra om han är tjock.

Verkar dock inte alls vara lika livlig som förr i tiden (svårt att avgöra på 10 sekunder dock). Medicinering trots allt som gäller?

Det handlar nog främst om att han är på god väg att bli en gubbe. Finns det någon möjlighet att få se denna dokusåpa-hjälte gör en stortartad comeback?

"Du är färdig Frida"
Citera
2017-06-25, 19:20
Medlem
Tyvärr är nog Sebastian Dawkins ganska entledigad från alla tv-produktions bolag, men så underhållande det skulle vara om dom slängde in honom i typ ett big brother hus eller nåt
Citera
2017-06-26, 18:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Tyvärr är nog Sebastian Dawkins ganska entledigad från alla tv-produktions bolag, men så underhållande det skulle vara om dom slängde in honom i typ ett big brother hus eller nåt

Hur länge skulle han få vara kvar i ett Big brother-hus? 3 dagar om man är överoptimistisk?
Citera
2017-07-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
De foton som har lagts upp här senaste åren har dessutom vad jag förstår tagits lite i smyg utan Sebastians vetskap. I en park, på bussen, på stan. Man ser honom, fotar lite diskret och går vidare.

Tveksamt om någon hade vågat stövla fram och fråga om man får ta en bild, även om det hade varit intressant att se hur hans agerande hade varit i och med det som skrivits här i tråden senaste åren om hans liv. Han framstår som medicinerad, nästan lobotomerad, lekandes med bollar i parker och ute på promenad på väg till mataffären. Inte sällan med en personal vid sin sida, i alla fall då det leks i parken, verkar det som.

För några år sedan försökte jag mig på det med att gå fram till honom och ta en bild ihop med honom. Citerar ett jag själv skrivit 2011 ( (FB) Farmen-diktatorn. Skvaller om Sebastian Dawkins?

Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Var på spaning efter Sebastian i helgas. Målet med spaningen var att framför allt prata med honom, be om en autograf och kanske till och med få ta ett foto på honom.

Vi åkte hem till hans adress på torsdagen, parkerade bilen utanför och gick och ringde på hans dörr.. Inne ifrån lägenheten hördes två hundar, och därefter en dam som frågade : "Vem söker ni?".. Vi svarade då: "Sebastian".. damen sa då: "han är här på midsommar". Vi svarade då: "Okej, vi kommer tillbaka".

Utanför Sebastians lägenhet så fanns en pizzeria som vi därefter beställde dagens mat på.. Då vi stod och väntade på Sebastian kom en dam i 50 årsåldern fram till oss och frågade vad vi ville Sebastian. Vi svarade därefter som det var: autograf och kort. Damen sa då att Sebastian inte mådde bra, Sebastian hade personliga assistenter dygnet runt, och hon kunde ringa vakter om vi kom tillbaka...
Vi accepterade givetvis vad hans mamma (?) sa om saken, och åkte därifrån.

Kvällen efter frågade jag runt lite bland helsingborgsborna om Sebastian, många visste inte vem han var innan jag visade filmen på youtube där han tar över som storbonde. Reaktionerna över vad de tyckte om Sebastian var "förvånade" nog negativa.. De flesta tyckte att han var en stor idiot, men enligt flera personer brukade han stå utanför en butik och sälja tidningar för hemlösa.

Vi bestämde oss därefter att gå upp och se om vi kunde se han i det området som personerna sagt, men dessvärre såg vi inte honom..

Mission failed med andra ord.. Men men.. Roligt var det!

Ni kanske tror att jag är något psykfall nu, men det hade varit så jävla coolt att träffa honom!
Varken han eller hans mamma var då i skicket att ta emot någon. Kan dock förstå deras reaktion av att okänt folk plingar på dörren just en midsommarafton.

Citat:

Tack! Men helvete vad han har åldrats!
Citera
2017-08-05, 15:49
Medlem
rytaris avatar
Har hört att han har personliga assistenter och bor på ett gruppboende också, det är ju för fan tragiskt, vi måste frita honom och ta undan hans mediciner så att han blir sitt forna jag!
Citera
2017-08-05, 15:51
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29

Det är Frida som är entledigad!!!
Citera
2017-08-05, 15:54
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nej precis, frågeställningen borde vara omvänd, dvs finns det några tecken på att Sebastian INTE skulle vara pyskopat. Schizofreni är nog troligt också, sen är frågan om den dykt upp efter dokusåpatiden eller om den fanns där innan också.

Fortfarande anser jag att Rösten är Sebastians mest underhållande ögonblick från Farmen. Hela det ögonblicket var ju så säsongsdefinierande också på ett sätt. Kvällen mynnade ut i att Gustav bröt ihop, Pia och Frida blev hotade av Sebastian och att gruppen i övrigt blev helt splittrad med de som var emot Sebastian och de som tog hans parti. Detta utan att Sebastian påverkades det minsta av händelserna.

Psykopat it is!

Schizofreni är nog troligt eftersom han har assistenter och bor på ett gruppboende tydligen, kan man egentligen tvinga en person till vård för att de är sociopater/psykopater sålänge de inte är direkt fysiskt farliga?
Citera
2017-08-05, 15:58
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Det skulle vara intressant att se säsong 2003 där han var med, finns det något sätt att få tag på den? Så vitt jag kunnat se finns endast några enstaka "best of dawkins" på youtube, det är allt.

han var inte med länge alls, tror de få klippen som finns på Youtube sammanfattar hans medverkan 2003 rätt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in