Citat:
Det har du rätt i att det blir svårt med tiderna att stämma. Men det är för att vi förutsätter att bilen som syns har med försvinnandet att göra. Ponera att den inte alls har det utan det är kanske rallybilen. Hur många var dem som körde rally den kvällen? Hur dags körde de där? Vilka bilar användes? Om det är så att bilen inte har med saken att göra då faller tidsramen helt. Vittnet hanna känns mindre trovärdigt än vittnet på bron då hon först inte ska ha sett eller hört någonting alls. De ramar vi alla följt under hela tidens gång med den vita bilen och vittnet hanna är den grund vi byggt upp frågorna kring men om de inte stämmer eller har med försvinnandet att göra då är de en bromskloss i det fortsatta letandet. Då kan piloten ha haft en helt annan tidsram att fullfölja undanröjningen.
Jag tror detta har en stor del i att GW inte är så förtjust i denna GM.
Det citerade här ovan måste vara det centrala när denne pilotman skall diskuteras vidare. Och då är ändå dessa tider rätt generösa. Sista vittnesuppgift av H utanför Statt är "någon gång efter 2"
(GW säger 02.05)
Enligt Google tar det gåendes 20/22 minuter till lekplatsen.
Enligt grabbarna som ser bilen på cykelbanan var tiden 02.30.
Att scenariot då skulle vara att H och Pilot gått hela vägen hem, Pilot berövat henne livet för att sedan hämtat en bil som dyker upp på cykelvägen 02:30 känns inte realistiskt.
Om jag förstått det hela rätt baseras detta på en iakttagelse av det så kallade brovittnet.
Några möjliga teorier skulle kunna funka då.
1. Att MR Pilot har sin bil parkerad efter bron och de kör sista biten.
2. Att en bil plockar upp dem efter bron.
3. Att vittnet sett fel.
Jag har förstått att folk i tråden tycker Brovittnet känns trovärdigt pga byxorna och jag kan till viss del hålla med. Vi ska dock komma ihåg att Polisen själva sagt att "det är ytterst osäkert om det faktiskt var Helena som befann sig där" vilket är ett citat jag tycker tyder på att de inte alls är så säkra på vittnets byxobservation.
Det citerade här ovan måste vara det centrala när denne pilotman skall diskuteras vidare. Och då är ändå dessa tider rätt generösa. Sista vittnesuppgift av H utanför Statt är "någon gång efter 2"
(GW säger 02.05)
Enligt Google tar det gåendes 20/22 minuter till lekplatsen.
Enligt grabbarna som ser bilen på cykelbanan var tiden 02.30.
Att scenariot då skulle vara att H och Pilot gått hela vägen hem, Pilot berövat henne livet för att sedan hämtat en bil som dyker upp på cykelvägen 02:30 känns inte realistiskt.
Om jag förstått det hela rätt baseras detta på en iakttagelse av det så kallade brovittnet.
Några möjliga teorier skulle kunna funka då.
1. Att MR Pilot har sin bil parkerad efter bron och de kör sista biten.
2. Att en bil plockar upp dem efter bron.
3. Att vittnet sett fel.
Jag har förstått att folk i tråden tycker Brovittnet känns trovärdigt pga byxorna och jag kan till viss del hålla med. Vi ska dock komma ihåg att Polisen själva sagt att "det är ytterst osäkert om det faktiskt var Helena som befann sig där" vilket är ett citat jag tycker tyder på att de inte alls är så säkra på vittnets byxobservation.