2017-06-17, 02:09
Medlem
WarWarrens avatar
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/06/16/trumps-personal-lawyer-michael-cohen-hires-his-own-lawyer-in-russia-probe/?utm_term=.bd06163cb278

So... Michael Cohen anlitar en egen advokat. When the lawyers lawyers up...
2017-06-17, 02:16
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
President Domald Trump talar i Miami nu:

"Effective immediately, I am canceling the last administration's completely one-sided deal with Cuba."

Iran dealen nasta gang.

Obama pa Cuba:

Never.
Ever.
Ever.
Ever.
Ever.
Ever.
Ever.
Ever.
Forget.

https://twitter.com/bennyjohnson/status/875773654503653377

Det här är ett exempel på den den identitetspolitik som ni på högerkanten brukar ogilla, med viss rätta. Varför är irrationell handelspolitisk krigföring mot Kubas oskyldiga medborgare en dygd helt plötsligt?
2017-06-17, 02:22
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, och om Trump sparkar Rosenstein så kommer judarna att försöka tolka även det som "obstruction of justice". När det i själva verket handlar om att man vill bli av med en högst illojal anställd.

Judinnan Dianne Feinstein:
"I’m growing increasingly concerned that the president will attempt to fire not only Robert Mueller, the special counsel investigating possible obstruction of justice, but also Deputy Attorney General Rosenstein who appointed Mueller."

"Feinstein noted that Trump does not actually have the authority to fire Mueller, and that any effort to appoint a replacement for Rosenstein with an eye toward shutting down the investigation would result in a “rude awakening” for the President."

http://talkingpointsmemo.com/dc/feinstein-trump-tweets-concerned-fire-rosenstein-mueller

Blir det inte krångligt med judandet när Trumpens advokater, dotter och svärson är av den mosaiska tron? Och när Bibi N pussar mezuza samtidigt som Dompan, iförd kippa, smeker klagomuren.

"Who paid for you?" He asks. But the old wall keeps her secrets.
2017-06-17, 03:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Blir det inte krångligt med judandet när Trumpens advokater, dotter och svärson är av den mosaiska tron? Och när Bibi N pussar mezuza samtidigt som Dompan, iförd kippa, smeker klagomuren.

"Who paid for you?" He asks. But the old wall keeps her secrets.

Fast det är ju självklart att det i det här sammanhanget inte handlar om samtliga personer i hela världen med som du uttrycker det "mosaisk tro".

Så antingen spelar du dum eller så har du helt enkelt ingen aning om vad det handlar om. Personen som jag svarade har dock koll på läget.
2017-06-17, 06:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
WarWarren skrev

Det här är ett exempel på den den identitetspolitik som ni på högerkanten brukar ogilla, med viss rätta. Varför är irrationell handelspolitisk krigföring mot Kubas oskyldiga medborgare en dygd helt plötsligt?

Clownen Obama stodde diktaturen Cuba.

President Donald Trump vill hjalpa Cubas befolkning att bli fria fran diktauren.
2017-06-17, 07:10
Medlem
HelloChrists avatar
Donald J. Trump Retweetade
Sean Hannity ‏Verifierat @seanhannity
#Hannity Starts in 30 minutes with @newtgingrich and my monologue on the Deep State’s allies in the media

Jag strök under det viktiga.
Jag tror det är första gången Mr. Trump (re)twittrat om deep state!

Många från deep state har gjort bort sig på senaste tiden, det känns som att Trump lägger grunden för att kunna slå tillbaka, så det är skarpt läge nu för träskmonstren att hålla uppe trycket med "utredningar" och rökridåer och villospår för att inte åka i finkan!
Spännande
2017-06-17, 11:48
Medlem
Man kan ju undra om detta kaos Trump ställt till med kommer att ge republikanerna en vink om hur seriösa framtida ledare skall vaskas fram. Flertalet republikaner anser tydligen att Trump är en tok men kanske än så länge användbar för att forma politiken till att gynna höginkomsttagarna, banker och aktieägare. Men att stå utan en riktig ledare kan var farligt för USA. Vad händer i ett krisläge om Trump sitter vid makten och ingen under honom vågar agera. Att Trump har gjort USA svagare och världen lite oroligare borde ju få demokraterna att återta makten i kongress och senat. Demokratera har ju trots allt majoriteten av väljarna bakom sig även om snedfördelningen mellan delstaterna gjorde att Trump blev vald. Att man inte kan få arbetsro i vita huset på grund av Trump och hans oerfarenhet är nog det allvarligaste för både utrikes och inrikespolitiken. Inget av värde blir ju gjort och signalerna till väljarna och näringsliv är kaotiska minst sagt. Den kurva som pekar mest uppåt är ju kurvan om Trumps impopularitet och hans förmåga att leda. Hur kunde en person som Trump bli vald till landets högsta ämbete. Han öppna vurm för diktaturer och hans lågpannade kritik av allierade i kombination med uruselt självförtroende visar ju på ett totalt ointresse för ämbete om det inte gynnar honom själv. Att tunga politiker öppet gör narr av Trump är väl inte helt ok men det visar hur illa omtyckt han är ute i världen. T.om Putin skämtade och sa att Comey kan söka asyl i Ryssland om han vill. Trump är ett enda stort skämt och tyvärr dra han med sig USA i den rollen.
2017-06-17, 11:59
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Donald J. Trump Retweetade
Sean Hannity ‏Verifierat @seanhannity
#Hannity Starts in 30 minutes with @newtgingrich and my monologue on the Deep State’s allies in the media

Jag strök under det viktiga.
Jag tror det är första gången Mr. Trump (re)twittrat om deep state!

Många från deep state har gjort bort sig på senaste tiden, det känns som att Trump lägger grunden för att kunna slå tillbaka, så det är skarpt läge nu för träskmonstren att hålla uppe trycket med "utredningar" och rökridåer och villospår för att inte åka i finkan!
Spännande

Vilka är "träskmonstren" som du tror riskerar att hamna i finkan?
För du menar väl inte gänget kring Trump, antar jag.
2017-06-17, 12:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni som är motståndare mot Trump. Vad vill ni egentligen?
Är ni bara motståndare mot Trump för att det är Trump?

Jag tror att ni är motståndare emot Trump för ni vill se en globaliserad värld för att ni personligen ska kunna göra klassresor. Ni är motståndare emot Trump för att han river ned som Obama har byggt upp. Inte för att Trump river ned det som är "gott", utan för det som gynnar klassresor.

Orsaken varför jag ställer denna fråga är för att ni i denna tråd uttrycker inte era politiska åsikter alls, om vad ni vill och vad ni tycker är bra. Ni vill bara ungefär se nya USA regeringen falla. Varför då?
2017-06-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ni som är motståndare mot Trump. Vad vill ni egentligen?
Är ni bara motståndare mot Trump för att det är Trump?

Jag tror att ni är motståndare emot Trump för ni vill se en globaliserad värld för att ni personligen ska kunna göra klassresor. Ni är motståndare emot Trump för att han river ned som Obama har byggt upp. Inte för att Trump river ned det som är "gott", utan för det som gynnar klassresor.

Orsaken varför jag ställer denna fråga är för att ni i denna tråd uttrycker inte era politiska åsikter alls, om vad ni vill och vad ni tycker är bra. Ni vill bara ungefär se nya USA regeringen falla. Varför då?

Till stor del för att en korkad, okunnig, obildad, oerfaren, lynnig pajas helst inte ska leda världen. Det hade varit i princip lika illa om han varit klassisk demokrat. Han är helt enkelt inte kompetent för jobbet, oavsett politisk inriktning.
2017-06-17, 13:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Till stor del för att en korkad, okunnig, obildad, oerfaren, lynnig pajas helst inte ska leda världen. Det hade varit i princip lika illa om han varit klassisk demokrat. Han är helt enkelt inte kompetent för jobbet, oavsett politisk inriktning.

Fast detta är en personfråga som man själv uppfattar grundat på olika faktorer. Du uppfattar honom som korkad och okunnig samt pajas. Men uppfattar andra honom som det? Om inte, varför gör dem inte det då?

Jag drar slutsatsen att du är motståndare till Trump grundat på en fördom endast, inte av hans politiska beslut.
2017-06-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fast detta är en personfråga som man själv uppfattar grundat på olika faktorer. Du uppfattar honom som korkad och okunnig samt pajas. Men uppfattar andra honom som det? Om inte, varför gör dem inte det då?

Jag drar slutsatsen att du är motståndare till Trump grundat på en fördom endast, inte av hans politiska beslut.
Det är lite en märklig slutsats, men du får dra precis vad du vill. Fördom hade det varit om han inte gjort bort sig offentligt var och varannan dag. Men det är inget vi behöver debattera. Som sagt, min uppfattning är att han är gravt inkompetent och instabil. Det har inget med eventuella fattade beslut att göra.

Jag har inga som helst problem att förstå varför i stort sett alla tänkande människor jag känner avskyr honom. Men det gäller såklart mest svenskar och andra europeer. Bor man i USA hundratals mil från Washington och dessutom aldrig skulle kunna tänka sig att rösta på något annat än R är det möjligt att han framstår som ett vettigt val, men det är omöjligt att sätta sig in i.
Senast redigerad av tymme 2017-06-17 kl. 13:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in