2017-06-17, 01:22
Medlem
Twiggygirls avatar
Ursäkta mina felaktiga uppgifter. Björn B har tydligen flyttat tillbaks till Mariestad. Då blir det en annan femma.
Citera
2017-06-17, 01:26
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Det jag fått information att det ska vara genom PM är. Björn Berggren. Mariestads höjdare numero uno.
Någon får gärna dementera om det inte är han.

Men B.B blev ju påkörd av en bil samma natt... Det var INTE den mannen som nu satt häktad, enl. Radio skaraborgs frågechatt. Man vet inte vad man ska tro.
Citera
2017-06-17, 01:28
Medlem
4Motions avatar
B och fru M finns fortfarande reggade på Timmersmangränd eller ?
Citera
2017-06-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Men B.B blev ju påkörd av en bil samma natt... Det var INTE den mannen som nu satt häktad, enl. Radio skaraborgs frågechatt. Man vet inte vad man ska tro.

Ok. Bra. Då är det inte Björn B.
Citera
2017-06-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Blev han verkligen det eller sa han det för att förklara skador som uppkommit på honom... Det kan ha funnits en man som anmält till polisen att han blivit påkörd och en annan som säger det till sin omgivning endast.
Citera
2017-06-17, 01:50
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Blev han verkligen det eller sa han det för att förklara skador som uppkommit på honom... Det kan ha funnits en man som anmält till polisen att han blivit påkörd och en annan som säger det till sin omgivning endast.
BB ska inte ha alibi för natten och ändå anmält detta till polis? Är inte det alibi nog om polis kommer till platsen, för då borde de åkt dit eller BB borde iallafall fått skadorna omsedda och dokumenterade? Vem blir påkörd utan att anmäla en sådan sak? Nu hade han ingen mobil antar jag men när han kom hem så borde han ringt osv ellr åkt direkt till sjukhuset
Låter för kraftigt för att förringa en sådan händelse.... Det är många hål här....
Citera
2017-06-17, 02:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
BB ska inte ha alibi för natten och ändå anmält detta till polis? Är inte det alibi nog om polis kommer till platsen, för då borde de åkt dit eller BB borde iallafall fått skadorna omsedda och dokumenterade? Vem blir påkörd utan att anmäla en sådan sak? Nu hade han ingen mobil antar jag men när han kom hem så borde han ringt osv ellr åkt direkt till sjukhuset
Låter för kraftigt för att förringa en sådan händelse.... Det är många hål här....

Även om nu BB är "pilot" så betyder inte det att han måste vart ensam gm trots sin ålder. Kan mycket väl vara så att han är en av flera gm.. Använd er fantasi....
Citera
2017-06-17, 02:30
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Även om nu BB är "pilot" så betyder inte det att han måste vart ensam gm trots sin ålder. Kan mycket väl vara så att han är en av flera gm.. Använd er fantasi....
Den är använd och jag har en man till med i den, som hjälper till.
För mig känns det som att bitarna trillat på plats 😁
Citera
2017-06-17, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Vad hade pojkarna i bilen för relation till honom? Dom ska ju ha uppgett att dom "nästan" körde på en man under natten vilket får förmodas ha varit B.B. Kan det hela ha varit uppdiktat och dom skyddar varandra?
Citera
2017-06-17, 04:10
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Helena lämnar stadshotellet strax efter kl:02:00. Det tar ca: 15-20min att promenera till den plats där man hittade hennes skor etc. då är alltså kl ca: 02:20 under förutsättning att hon inte stått och pratat med någon vilket inte mycket tyder på. vittnen ser en vit/ljusa bil kl 02:30 åka på cykelvägen.
Om nu GM har tagit sällskap med Helena och berövat henne livet i skogsdungen så har han alltså inte många minuter (sekunder) på sig att hämta "sin" bil för att kunna stämma in i tidsförloppet 02:30. (jag förutsätter att GM är i den vit/ljusa bilen vittnen ser)

Jag tror detta har en stor del i att GW inte är så förtjust i denna GM.
Det citerade här ovan måste vara det centrala när denne pilotman skall diskuteras vidare. Och då är ändå dessa tider rätt generösa. Sista vittnesuppgift av H utanför Statt är "någon gång efter 2"
(GW säger 02.05)
Enligt Google tar det gåendes 20/22 minuter till lekplatsen.
Enligt grabbarna som ser bilen på cykelbanan var tiden 02.30.
Att scenariot då skulle vara att H och Pilot gått hela vägen hem, Pilot berövat henne livet för att sedan hämtat en bil som dyker upp på cykelvägen 02:30 känns inte realistiskt.

Om jag förstått det hela rätt baseras detta på en iakttagelse av det så kallade brovittnet.
Några möjliga teorier skulle kunna funka då.
1. Att MR Pilot har sin bil parkerad efter bron och de kör sista biten.
2. Att en bil plockar upp dem efter bron.
3. Att vittnet sett fel.
Jag har förstått att folk i tråden tycker Brovittnet känns trovärdigt pga byxorna och jag kan till viss del hålla med. Vi ska dock komma ihåg att Polisen själva sagt att "det är ytterst osäkert om det faktiskt var Helena som befann sig där" vilket är ett citat jag tycker tyder på att de inte alls är så säkra på vittnets byxobservation.
Citera
2017-06-17, 05:05
Bannlyst
Mordet försvnnandet på den här flickan var väldigt stort på den tiden man var 30år på den tiden och tyvärr redan efter någon vecka så trodde man att hon låg någonstans och mord på den tiden var inte så vanliga.
När man ser bilder på henne i dag så ser hon så ung ut men då var man bara 8år äldre.

Jag har en åsikt som är min egen jag tror inte vi har lösningen det har gått så lång tid och det enda är nog ett erkännade och var kroppen ligger?
Man har följt det här i snart 25år och det är så hemskt speciellt att dom tog na så nära hemmet..

Vem skulle erkänna nåt sånt här det ger mist 8-10 år inlåst i verklig tid. Personen har nog levt ett vanligt liv sedan dess och har familj hus och jobb.
Citera
2017-06-17, 06:23
Medlem
pixiewings avatar
http://mariestadstidningen.se/asikter/fria-ord/2017/06/16/snalla-mariestad-hjalp-till-att#cxrecs_s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in