2017-06-17, 00:47
Medlem
Det jag fått information att det ska vara genom PM är. Björn Berggren. Mariestads höjdare numero uno.
Någon får gärna dementera om det inte är han.
Citera
Medlem
Vill bara påpeka att gärningsmannen som tog Helenas liv och med hjälp gjorde av med hennes kropp kommer inte att erkänna det hemska brottet som han gjort sig skyldig till.

En gärningsman har en familj, vänner och bekanta. De som ofta står en gärningsman nära kan få höra ett och annat i förtroende. De som tycker om en ser inte brottet utan bara förklaringarna bakom det.

Det finns inget tvivel hos mig att de personer som vet vad som hände har funderat på att berätta det för sin omgivning eller till polisen. Kanske har det gjorts, men bevisningen kanske inte räcker till eller så berättar man inte allt man vet för att inte behöva vittna så ens namn kommer fram utan hoppas att den lilla biten ska räcka.

Tänk vad som händer om sanningen kommer fram och Helenas familj äntligen kan få frid. Få en grav att gå till, tid att sörja. Något som alla hade velat ha om man råkat ut för detta. Helena var en ung tjej som hade hela livet framför sig och en gm tog slut på hennes dröm. Han var självisk och feg. Något som han fortfarande är.

De människor som känner denna gärningsman försök att sätta er in i vilken sorg Helenas familj och vänner har haft under alla dessa år. Varför hålla tyst när man vet vad som hänt stackars Helena.

Gärningsmannen har nog brutit ihop flera gånger och önskat att detta aldrig hänt, han intalar sig själv att det finns inget att göra nu när det hänt utan att gå vidare med sitt liv. Han skriver kanske till och med i denna tråden och försöker ge förklaringar att han är inte skyldig och har ingen aning om vad som hänt.

det finns vittnen och en vit eller ljus bil har synts i samband med Helenas försvinnande denna natten. det har hörts röster, skrik i skogen där Helena försvann.

Det finns personer som har alibi denna natten och det finns personer som inte har det.

Polisen har fått tips under flera år och man har nog en ganska klar bild av vad som hänt, men inte vem det var i alla fall inte vad allmänheten fått veta.

Slutsaten är att de som vet vad som hänt Helena, gör det rätta och berätta sanningen. Vi vet att ni finns därute. Förtjänar inte Helenas familj att få frid? Förtjänar inte Helena det? Leva med den vetskapen ni bär på kan inte vara lätt. Låt den bördan ta slut.

Mvh En som vill att Helena Andersson ska hittas
Citera
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Rallyförarna var utan körkort ! därav deras beteende. Polisen sa det i P4 dokumentären .
Så benämning minderåriga avsåg...?
Citera
2017-06-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan du inte fråga mormor vad hon menar med att en annan man på området "försvann hastigt"? Flyttade han? Försvann spårlöst? Körde därifrån hastigt? Höll sig undan ett tag? Hur såg den mannen ut, var bodde han? Hur gammal ca var han?Bar han kanske pilotglasögon? Något kanske hon kommer ihåg kring mannen.

Det kan jag göra. Den information jag fick kring honom var att han dagen därpå eller strax därefter sa upp sitt hyreskontrakt utan större förvarning och flyttade därifrån. Om det var till en annan ort eller till en annan del av staden vet jag inte. Jag fick uppfattningen att han skulle vara mellan 20-25 eftersom hon beskrev honom som " en ungdom". Han skall också även ha betett sig konstigt de sista dagarna han bott där, såsom att undvika ögonkontakt, konversation, synas ute generellt osv. Enligt min uppfattning så bodde han i en av lägenheterna på Lockerudsvägen. Enligt min mormor trodde hon att han hade finskt ursprung eller annat ursprung annat än svensk men ändå europé.

Problemet med att få fram ytterligare inforamtion är ju det att Marie (som för övrigt hette något annat) har avlidit sen dess och vi kan därmed inte gå direkt till källan. Detta är vad min mormor skrev ner om det Marie berättade innan hennes död. Jag kan ta upp de frågor som du ställde här och med lite tur kanske vi kan få svar.
Senast redigerad av Braxxilax 2017-06-17 kl. 00:53.
Citera
2017-06-17, 00:52
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Ingen som kan ge en ledtråd om vem den "nya" misstänkta personen är? Många bör veta vid den här tidpunkten. Så slipper oskyldiga felaktigt pekas ut.

De flesta som dras upp här gång på gång, bor inte kvar i Mariestad. Den sist anhållne mannen " bor kvar och lever ett till synes vanligt liv" enl. Radio skaraborg. B.W, B.B, P.U t.ex bor ej kvar. Än en gång frågar jag: Är det brukligt att en person som t.ex. bor i Göteborg, körs till Skövde polisstation för förhör.? Denne sannolikt misstänkte man satt anhållen i Skövde.
Citera
2017-06-17, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
De flesta som dras upp här gång på gång, bor inte kvar i Mariestad. Den sist anhållne mannen " bor kvar och lever ett till synes vanligt liv" enl. Radio skaraborg. B.W, B.B, P.U t.ex bor ej kvar. Än en gång frågar jag: Är det brukligt att en person som t.ex. bor i Göteborg, körs till Skövde polisstation för förhör.? Denne sannolikt misstänkte man satt anhållen i Skövde.

Det vet jag inte. Men jag skulle tro att det inte är brukligt. Skulle snarare tro att personen bor i närområdet till Skövde isåfall.
Citera
2017-06-17, 01:01
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ja, då de helst ser att åklagaren och förhörsledaren är från det område som håller i utredningen, där brottet begicks!
Citera
2017-06-17, 01:02
Medlem
Citat:
Fast BB bor ju i Mariestad på ekudden iallafall om man söker honom på hitta.se och birthday.se
Citera
2017-06-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Det kan jag göra. Den information jag fick kring honom var att han dagen därpå eller strax därefter sa upp sitt hyreskontrakt utan större förvarning och flyttade därifrån. Om det var till en annan ort eller till en annan del av staden vet jag inte. Jag fick uppfattningen att han skulle vara mellan 20-25 eftersom hon beskrev honom som " en ungdom". Han skall också även ha betett sig konstigt de sista dagarna han bott där, såsom att undvika ögonkontakt, konversation, synas ute generellt osv. Enligt min uppfattning så bodde han i en av lägenheterna på Lockerudsvägen. Enligt min mormor trodde hon att han hade finskt ursprung eller annat ursprung annat än svensk men ändå europé.

Problemet med att få fram ytterligare inforamtion är ju det att Marie (som för övrigt hette något annat) har avlidit sen dess och vi kan därmed inte gå direkt till källan. Detta är vad min mormor skrev ner om det Marie berättade innan hennes död. Jag kan ta upp de frågor som du ställde här och med lite tur kanske vi kan få svar.
Dansken P*r Ni*lsen ? Han ska ha bott där någonstans och varit borta i en veckas tid efter händelsen med HA. Han var också det vittnet som falskt pekade ut dansken som blev häktad i inledningsskedet.
Senast redigerad av divadnil 2017-06-17 kl. 01:10. Anledning: Fel
Citera
2017-06-17, 01:11
Medlem
Citat:
Dansken P*r Ni*lsen ? Han ska ha bott där någonstans och varit borta i en veckas tid efter händelsen med HA

Inte helt omöjligt! Hon sa att hon trodde det var en man med finskt ursprung men hon var säker på att det var ett ursprung "nära oss" för att använda hennes ord.

Mannen iallafall ska ha "försvunnit" från där han bodde då han sade upp hyresavtalet. Ifall det var han du frågade om kan jag varken bekräfta eller förneka.
Citera
2017-06-17, 01:13
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Fast BB bor ju i Mariestad på ekudden iallafall om man söker honom på hitta.se och birthday.se

Nej, nej. Björn bor i Göteborg sen rätt länge. Han flyttade när han slutade att vara "nöjesgeneral" i mariestad.
Citera
2017-06-17, 01:21
Medlem
Citat:
Nej, nej. Björn bor i Göteborg sen rätt länge. Han flyttade när han slutade att vara "nöjesgeneral" i mariestad.
Där är en Bjö*n Berg*en född 36 i Mariestad. Är BB född 39?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in