Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Kan du inte fråga mormor vad hon menar med att en annan man på området "försvann hastigt"? Flyttade han? Försvann spårlöst? Körde därifrån hastigt? Höll sig undan ett tag? Hur såg den mannen ut, var bodde han? Hur gammal ca var han?Bar han kanske pilotglasögon? Något kanske hon kommer ihåg kring mannen.
Det kan jag göra. Den information jag fick kring honom var att han dagen därpå eller strax därefter sa upp sitt hyreskontrakt utan större förvarning och flyttade därifrån. Om det var till en annan ort eller till en annan del av staden vet jag inte. Jag fick uppfattningen att han skulle vara mellan 20-25 eftersom hon beskrev honom som " en ungdom". Han skall också även ha betett sig konstigt de sista dagarna han bott där, såsom att undvika ögonkontakt, konversation, synas ute generellt osv. Enligt min uppfattning så bodde han i en av lägenheterna på Lockerudsvägen. Enligt min mormor trodde hon att han hade finskt ursprung eller annat ursprung annat än svensk men ändå europé.
Problemet med att få fram ytterligare inforamtion är ju det att Marie (som för övrigt hette något annat) har avlidit sen dess och vi kan därmed inte gå direkt till källan. Detta är vad min mormor skrev ner om det Marie berättade innan hennes död. Jag kan ta upp de frågor som du ställde här och med lite tur kanske vi kan få svar.