2017-06-16, 23:35
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Okej! Inteslutas heller med andra ord! Tack!
INTE uteslutas ska det vara....
Citera
2017-06-16, 23:38
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
INTE uteslutas ska det vara....

Hon kom inte fram till att han var oskyldig utan kan ej styrka brott.
Citera
2017-06-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Hej hittade tidigare detta i tråden:
Är det någon av dessa som nu är anhållen ?

EA: Erik Anderssen. Den som sågs av vittne. Att Helena ska ha hoppat in i bilen med EA. Utrett och avfört från Polis men behöver ändå finnas med i periferin.

D.L: Daniel lillietjierna (Har eller haft tillgång tilll stuga gruvområdet Kusabron med omnejd och har bra lokalkännedom om gruvområdet. Ligger i hans intresse Mineraler och och stenar m.m)) Har som intresse Mysticism. Körde gärna Qija bord med sin Mor eller med flera som nämns i tråden -92 och andra och sökte andliga saker under påverkan med Hasch eller annat stimulans preparat.

K.L : Karl Larsson (inte släkt med D.L men kärn polare med denna.) För övrigt också en ivrig samlare av stenar (geologiska fynd.) Och även intresserad av Mysticism som D.L med flera som ex som M. Rodvik som bott på Hasslegatan Mariestad. Där en skalle av en avliden person "uppgrävd eller inte" skall ha synts från flera vittnen ! och namn skall visst ha funnits på denna skalle.

P.U :Per Ullberg (Pundar kompis/Hasch och amfetamin och annat speed) med D.L och K.L och (AB)! "Nicklas Magnusson." Och även polare med Peter Kremer. DE sågs ofta ofta Köra en ljus/vit peugeot 205 tiden -92. Och även körde styrketräning! uppgifter finns de tränade på samma gym som Helena.

B.B: Björn Bergren (Googla Bergren Mariestad och det ploppar upp en del bilder på denna person och även på hans son.) En Gubbe som är svag för yngre tjejer och sprit!.

U: Uno Holmgren (bara en enkel Lärare på Tunaholmskolan tiden senare 80-tal till 90 tal.)

HM,J: Henrik magnusson nu Ljungert. (foto finns facebook och även om ni söker på Uwelast.) Vän med Helena och kompis med Björn Vallberg.

B.W : Björn Vallberg eller Wallberg. (Foto finns på facebook.) Vän med helena. Men intressant med kopplingar till Personer som Brunnhagen och även enligt uppgifter vän med Per ullberg.

M.RÖ: Mikael Rönnlund (Finns fotopå media som svt m.m.) Finns reggad på flashback! svarar på frågor tråden.
Men det det finns personer övrigt som inte har behandlats med koppling till Micke.R ännu.

AB: Niklas Magnusson/Björk (Finns på bild tråden.) Har koppling till Per Ullberg, Peter Kremer , D.L och K.L. Gemensamt är intresset för preparat som stimulerar hjärnan och att dessa personer är kärn polare som inte golar på varandra (skvallrar!) Hör till sakens natur eftersom de gör så i de kretsarna de rör sig i.

En liten fråga bara: Varför benämns N M/B som AB? Är det något smeknamn jag missat?

Var inte Niklas en av dem som kört "rally" uppe vid ekudden den natten ? vilka mer var han med där uppe ? och varför berättar ingen av dessa minderåriga ungdomar om detta och deras iakttagelser ? Har det något att dölja ?
Citera
2017-06-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Inte så vitt hon visste, bara att det var en man som ägde bilen bredvid.

Möjligtvis. Som sagt det jag säger nu är bara det jag har hört och även jag försöker ta detta med en nypa salt. Men varken min mamma eller mormor tenderar att vara de som ljuger om något, speciellt när jag frågade dem separat så berättade de samma historia. Dock så svarade mormor mer utförligt. Jag har pratat med min mormor och det här vad det jag fick ut av vår konversation:

Inristningarna var på passagerarrutan och inte på framrutan som min mor hade sagt. Helena hade ristats in i glaset på rutan. Marie och hennes väninnor trodde att det var inristat med en sten eller liknande vasst föremål. Maries bil var en gul volkswagen, den bil som stod med bakluckan ut mot skogen är av okänd färg, märke och typ. Personen som ägde denna bil var en kille och inte flera som tidigare befarat. Skälet till att det var ovanligt att bilen stod annorlunda var att bilen inte hade använts tidigare på flera veckor och dessutom inte med bagageluckan mot skogen.

Marie upptäckte inte att det var inristat förens hon skulle använda bilen. Det var då två dagar efter försvinnandet så det kan ha funnits gott om tid att någon skulle ha ristat in det efter försvinnandet. Marie fick då panik eftersom hon inte ville bli inblandad i försvinnandet och sa berättade endast för ett fåtal personer. Även dessa skulle ha sett inristningen på passagerarrutan. Eftersom det inte gick att få bort ristningarna på rutan så sålde Marie strax sedan bilen till en individ på en närliggande ort för att hon inte ville veta av detta. Min mormor gick sedan till Marie när hon var sjuk strax innan hon gick bort och skrev ner det som Marie berättade. Min mormor lämnade det då in till en polis som i sin tur gav det till den ansvarige kriminalaren. Detta var då ca 15 år efter försvinnandet.

Skälen till att mormor tror att det kan ha varit något med brunnar är pga att dagen efter Helena försvann på morgonen så var hundarna galna vid skogsdungen där brunnarna fanns. Marie hade ingen aning om att helena hade försvunnit i för tillfället. Hundarna höll på att lukta och betee sig konstigt runt brunnarna. Detta var deras dagliga spår som de brukade gå med hundarna men just denna gång var hundarna upprörda. Detta lämnade hon även in till polisen.

Efter jag hade ställt frågorna till mormor så frågade jag ifall det var något ytterligare hon visste. Mormor berättar då om en annan man i samma område som försvann hastigt efter Helenas försvinnande. När jag frågade mormor ifall hon visste vilket fordon han hade så svarade hon att han hade en vit bil. Detta är sannolikt ett sammanträffande men hon kände ändå att det var värt att ta upp.

En ytterligare händelse skedde två dagar försvinnandet. En släkting till oss har arbetade dessutom i skogen nära den höga pulka backen bakom sjukhusbacken. Två dagar efter helenas försvinnande satt han och åt lunch så körde en bil i hög hastighet från skogen fram till korsningen vid brunnarna som jag tidigare nämnt och vek av. När jag frågade vilken färg bilen hade så svarade hon vit. Det var en förare och en passagerare som färdades i bilen eller åtminstone vad man kunde se. Varav passageraren verkade extremt uppjagad och stirrade runt när de körde. Detta kan också vara ett sammanträffande men ändå värt att nämna.

Vill bara tillägga att Marie och Helena har inte kännt varandra sen tidigare utan det var första gången Marie fick vetskap om Helena. Återigen vill jag poängtera att Marie har avlidit och det går ej längre att verifiera. Även vår släkting som såg bilen köra fort vid sjukhusbacken har också avlidit.

Kan du inte fråga mormor vad hon menar med att en annan man på området "försvann hastigt"? Flyttade han? Försvann spårlöst? Körde därifrån hastigt? Höll sig undan ett tag? Hur såg den mannen ut, var bodde han? Hur gammal ca var han?Bar han kanske pilotglasögon? Något kanske hon kommer ihåg kring mannen.
Citera
2017-06-17, 00:04
Medlem
Ingen som kan ge en ledtråd om vem den "nya" misstänkta personen är? Många bör veta vid den här tidpunkten. Så slipper oskyldiga felaktigt pekas ut.
Citera
2017-06-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Ingen som kan ge en ledtråd om vem den "nya" misstänkta personen är? Många bör veta vid den här tidpunkten. Så slipper oskyldiga felaktigt pekas ut.

Ingen verkar veta.
Citera
2017-06-17, 00:18
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det här inlägget borde ju "nålas" fast i början på tråden. Vi som inte följt ärendet sen -92 blir rätt förvirrade av alla initialer i tråden.
Då kanske initialer bör dubbelcheckas först då där finns uppenbara fel som en annan i tråden påpekat, jag därefter även påpekat och nu ifrågasätter igen. Är AB förkortning på N Björ*/Magnusso*n?
Citera
2017-06-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Ingen verkar veta.

Folk vet! Dock ingen som vill säga någonting, ännu... Det kommer ut så småningom.
Citera
2017-06-17, 00:21
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Var inte Niklas en av dem som kört "rally" uppe vid ekudden den natten ? vilka mer var han med där uppe ? och varför berättar ingen av dessa minderåriga ungdomar om detta och deras iakttagelser ? Har det något att dölja ?
Var inte rallyförarana minderåriga? Eller var de bara körkortlösa? Finns länk till något om dem?
Citera
2017-06-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Gissar att det kommer att läcka ut så småningom. Det måste inte vara någon som mariestadsborna härinne känner till, åtminstone inte särskilt bra, det envisas med att nämnas gamla kända namn trots allt. Sådant kallas väl för nåt. Så länge det inte finns någon större anledning att tro något annat så väljer i alla fall jag att tro på det som sägs, att det inte är någon tidigare nämnd.

Det här kan vara någon rätt anonym person som inte så många tänkt på. Kan vara. En person som säkert svettas rätt bra nu.
Citera
2017-06-17, 00:30
Medlem
Citat:
Var inte rallyförarana minderåriga? Eller var de bara körkortlösa? Finns länk till något om dem?
Rallyförarna var utan körkort ! därav deras beteende. Polisen sa det i P4 dokumentären .
Citera
2017-06-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Rallyförarna var utan körkort ! därav deras beteende. Polisen sa det i P4 dokumentären .
Tror det var i avsnitt fyra..... men osäker .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in