2017-06-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Är nyfiken på vad som sades i det där sista samtalet till föräldrarna. Varför lånade han en mobil för att ringa dem, när han ändå skulle träffa dem inom några timmar? Vi har "bara" föräldrarnas ord på att han fått en psykos. Hur vet de det? Tänk om han ringde för att säga att han inte ville hem? Eller det blev någon form av gräl och så drog han. Kanske visste han mycket väl att han inte var i Mjölby. Men jag utgår från att folk på tåget hört samtalet och har återgivit vad som sagts. (Kanske något som gjort att polisen inte är så "på" som man tycker de borde vara.)

Massor med spekulationer, givetvis, men det är bra att vända och vrida på situationen. Vi vet ju bara det som föräldrarna sagt....

Det sista samtalet är klart intressant. Har damen som lånade ut mobilen hörts av? Sedan är det lite märkligt att föräldrarna påstår att han är deprimerad och fått en psykos, när någon från tåget hade motsatt åsikt. Det är också märkligt att han knallar iväg några kilometer för att dumpa sitt bagage.

Det är som du skriver massor med spekulationer men någonstans i denna massa kanske sanningen finns.
Citera
2017-06-16, 01:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Hittades väskorna vid en återvinningsstation? Flummig ide kanske men kan han ha hamnat i en conteiner?

Containeridén diskuteras i "Hitta Patrikgruppen!"
De skall leta reda på var containrarna töms och de, som tar sig till containrarna skall titta ned för, att se om Patrik finns där!
Skall de skrämma ihjäl stackaren???
Ha kommer ju, att få hjärtstillestånd om han tittar upp plötsligt för, att han känner sig iakttagen och ser främlingar titta ned på honom!
Citera
2017-06-16, 07:58
Avslutad
Blivit lite bättre ordning Facebook gruppen - eller så rensar admin ordentligt...
Igår är det bara några få som sett någon som skulle kunna likna P, om man jämför
Med tidigare då kleti och pleti tycktes se han överallt....

Missing people hade inte tänkt söka mer efter Patrik då dem redan sökt aktivt i 9 dagar,
Men på grund av massiv krirtik från allmänheten ordnades ett nytt sök med väldigt lite personer som faktiskt kom....

Sannolikheten för att han är i livet är minimal vid detta tillfälle, kanske börjar några i Facebookgruppen ana det också då aktiviteten där blivit ordentligt mycket mindre..
Citera
2017-06-16, 11:27
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det sista samtalet är klart intressant. Har damen som lånade ut mobilen hörts av? Sedan är det lite märkligt att föräldrarna påstår att han är deprimerad och fått en psykos, när någon från tåget hade motsatt åsikt. Det är också märkligt att han knallar iväg några kilometer för att dumpa sitt bagage.

Det är som du skriver massor med spekulationer men någonstans i denna massa kanske sanningen finns.

Det här kände jag inte till. Hade i går en riktig skräckfantasi: Patrik vill inte hem till föräldrarna. De gör dock allt de kan för att han ska komma tillbaka och går ut med att han har en psykos, vilket inte är sant. De startar en Fb-grupp och inom någon dag har tusentals personer i stort sett "omyndigförklarat" Patrik. Föräldrarna säger att det är ok att hålla fast honom. Han ska köras till sjukhus, ringas in, spåras upp, m.m. Han skall tillbaka till varje pris! Vad skulle man själv göra i ett sånt fruktansvärt scenario? Försöka försvinna totalt så att du inte kan spåras, givetvis.

Nu hoppas jag verkligen att detta bara är min vilda fantasi! Men, som sagt, något i det hela är konstigt...
Citera
2017-06-16, 12:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinen65
Medium Terry Evans är kontaktad i ärendet. Killen har psykos. Jag har kunskapen om det och han håller sig inte borta frivilligt för tillståndet är allvarligare än så. Vid psykos är man livrädd för allt främst människor och det är kraftig ångest som jagar därför han förflyttar sig hela tiden då hjärnan är förvirrad så han vet inte var han är eller vart han är på väg. Insatserna om att leta kan verka stora men inte många som deltar. Det är en mänsklig rättighet att bli hittad när man insjuknat så hårt efter djup depression.

Var har Du läst, att Terry Evans är kontaktad i ärendet?
Har han accepterat uppdraget+
Citera
2017-06-16, 12:32
Medlem
CallePhilles avatar
Full rulle i gruppen igen. Tyckte det var lugnt och sansat igår.
Bild på en GRÖN container med matrester, förpackningar och dylikt utanför. Bilden är från Östansjö, 10 juni. Kan det vara Patrik som letar mat? (Troligare är att det är en tiggare, en hemlös, en containerdykare eller ett gäng fåglar.)
En långsamtgående kille har klivit på ett tåg i morse. Polisen informerad och skickar en patrull till Strängnäs station. Patrik har en Facebook-vän i Strängnäs.
Kojan är aktuell igen. Någon har byggt på den. Förslag som att lägga dit ett brev för mottagaren skriver om den är Patrik eller inte har varit uppe. Även att ställa dit en colaburk för att se om någon öppnar den eller lägga dit en mobiltelefon. Om man nu lägger så stor vikt vid kojan, varför bevakar man den inte i skift då? Någon bygger ju tydligen på den med jämna mellanrum.
Citera
2017-06-16, 12:33
Medlem
Att väskorna ligger långt från stationen tyder på att de är dumpade där? Av vem? Nån med bil?
Citera
2017-06-16, 12:35
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62

"Motsatt åsikt"? Länka gärna till det inlägg där det nämns eller medialänk.

Det som har framkommit är väl att den som såg honom inte kunde se något ovanligt.

Det är ju något annat än att göra ett vittne från en flyktig iakttagelse på ett tåg till någon som sitter inne med kunskaper om hans sinnestillstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det här kände jag inte till. Hade i går en riktig skräckfantasi: Patrik vill inte hem till föräldrarna. De gör dock allt de kan för att han ska komma tillbaka och går ut med att han har en psykos, vilket inte är sant. De startar en Fb-grupp och inom någon dag har tusentals personer i stort sett "omyndigförklarat" Patrik. Föräldrarna säger att det är ok att hålla fast honom. Han ska köras till sjukhus, ringas in, spåras upp, m.m. Han skall tillbaka till varje pris! Vad skulle man själv göra i ett sånt fruktansvärt scenario? Försöka försvinna totalt så att du inte kan spåras, givetvis.

Nu hoppas jag verkligen att detta bara är min vilda fantasi! Men, som sagt, något i det hela är konstigt...

Det kanske fanns en oro för att hamna på psykiatrisk klinik, vilket i ett svårt läge säkert kan kännas ovant och stressande i sig. Även om grunden till det naturligtvis är att hjälpa en patient som antas behöva hjälp.

De anhöriga verkar inte ha gått ut med några detaljer om det fanns sådant i diskussionen, typ skräck för läkare mm.
Citera
2017-06-16, 12:38
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Att väskorna ligger långt från stationen tyder på att de är dumpade där? Av vem? Nån med bil?
Nån skrev nyss "några km", men stämmer det?

Om det var alldeles nordost (?) om Hallsberg så kan det ha varit bara 10-15 min promenad från stationen. 1 km?

Någon som kan (åter)länka till en karta där väskorna hittades?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-06-16 kl. 12:40.
Citera
2017-06-16, 12:40
Medlem
CallePhilles avatar
Glömde det "viktigaste" av allt... Förslaget att placera ut gatumusikanter, helst trumslagare för att locka fram honom.
Ett par kommentarer på det:
Citat:
Helst då tidigt på morronen, eller vilka tider e de han verkar rört sej mest på? Alltså ja tror stenhårt på min egen idé.. synd man inte vet med säkerhet i vilket område/stad han e i.. Killen måste hem nu❤❤❤

Alltså... vi söker efter en nål i en höstack. Men kanske på kvällen nu i helgen, vid nåt torg eller en park. Tänker mig vackert väder och en grupp yngre med sina instrument som sitter och "jammar" lite. Då kanske först och främst på någon av dessa orter som det sökts så intensivt i
Citera
2017-06-16, 13:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Nån skrev nyss "några km", men stämmer det?

Om det var alldeles nordost (?) om Hallsberg så kan det ha varit bara 10-15 min promenad från stationen. 1 km?

Någon som kan (åter)länka till en karta där väskorna hittades?

Om det stämmer som det skrivits i tråden så hittades väskorna vid Dollarstore:
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg
https://www.google.se/maps/place/%C3%96verste+von+Rosens+Gata+1,+694+34+Hallsberg/@59.0715557,15.0992596,1705m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c0c92a396f083:0x52246 925b57c61c2!8m2!3d59.0759248!4d15.0978467
Citera
2017-06-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Glömde det "viktigaste" av allt... Förslaget att placera ut gatumusikanter, helst trumslagare för att locka fram honom.
Ett par kommentarer på det:

Förslagen blir nästan sjukare och sjukare. Gruppen är full av förståsigpåare med spritt språngande galna teorier. Stackars föräldrar. Jag tror dessvärre han är avliden, någonstans i eller i närheten av Hallsberg. Alternativet är att han håller sig inomhus någonstans, vilket också skulle förklara varför ingen sett honom (alla påstådda iakttagelser har avfärdats som honom). Låg sannolikhet till det dock. Han har nog som sagt lämnat jordelivet, på ett eller annat sätt, även om jag verkligen hoppas att så inte är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in