Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Det sista samtalet är klart intressant. Har damen som lånade ut mobilen hörts av? Sedan är det lite märkligt att föräldrarna påstår att han är deprimerad och fått en psykos, när någon från tåget hade motsatt åsikt. Det är också märkligt att han knallar iväg några kilometer för att dumpa sitt bagage.
Det är som du skriver massor med spekulationer men någonstans i denna massa kanske sanningen finns.
"Motsatt åsikt"? Länka gärna till det inlägg där det nämns eller medialänk.
Det som har framkommit är väl att den som såg honom inte kunde se något ovanligt.
Det är ju något annat än att göra ett vittne från en flyktig iakttagelse på ett tåg till någon som sitter inne med kunskaper om hans sinnestillstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Det här kände jag inte till. Hade i går en riktig skräckfantasi: Patrik vill inte hem till föräldrarna. De gör dock allt de kan för att han ska komma tillbaka och går ut med att han har en psykos, vilket inte är sant. De startar en Fb-grupp och inom någon dag har tusentals personer i stort sett "omyndigförklarat" Patrik. Föräldrarna säger att det är ok att hålla fast honom. Han ska köras till sjukhus, ringas in, spåras upp, m.m. Han skall tillbaka till varje pris! Vad skulle man själv göra i ett sånt fruktansvärt scenario? Försöka försvinna totalt så att du inte kan spåras, givetvis.
Nu hoppas jag verkligen att detta bara är min vilda fantasi! Men, som sagt, något i det hela är konstigt...
Det kanske fanns en oro för att hamna på psykiatrisk klinik, vilket i ett svårt läge säkert kan kännas ovant och stressande i sig. Även om grunden till det naturligtvis är att hjälpa en patient som antas behöva hjälp.
De anhöriga verkar inte ha gått ut med några detaljer om det fanns sådant i diskussionen, typ skräck för läkare mm.