2017-06-15, 23:10
Medlem
Alltså såhär är det, när man har en psykos så vet man inte om det och han skulle bli uppmärksammad om han irra runt lite varstans, dock har inte svensken civilkurage så att han kommit undan är inget konstigt, psykos innebär oxå vaneföreställningar och paranoia, ibland röster samt tala med sig själv. Att han är svårt deprimerad är inget tal om det syns på bilderna och märks i videosarna som lagts upp, men jag tror inte det är psykos. Han har stängt av telefon, dumpat sina grejer och inte använt sitt kreditkort/bankomatkort. Han vet precis vad han gör. Antingen är han död eller så vill han inte bli funnen.
Citera
2017-06-15, 23:14
Medlem
Liberty75s avatar
Har följt utvecklingen med sorg och oro. Men jag måste hålla med några av er som postat tidigare - det känns som det är något konstigt med det hela. Många frågetecken och information som undanhålls.

Jag läste en artikel där det stod att "alla spår slutar vid väskorna." Utgår från att polisen haft hundar där. Och om de inte fått upp något spår betyder det att han åkt därifrån med bil (eller annat fordon). Någon han kände som plockade upp honom i så fall? Önskan om att börja ett nytt liv?

Innerst inne tror jag att han är avliden, tyvärr, men hoppas och ber att jag har fel.
Citera
2017-06-15, 23:28
Medlem
yessyys avatar
Hittades väskorna vid en återvinningsstation? Flummig ide kanske men kan han ha hamnat i en conteiner?
Citera
2017-06-15, 23:41
Medlem
FittJannes avatar
Facebooktråden verkar ju helt efterbliven.
Fullt med medium, godhetsknarkare, allmänna fantasier och vanföreställningar.
Typ "Han kan vara i skrubben hos Molgan Molgansson i Herrljunga även fast han sist sågs i Hong Kong".
Tröttsamt med alla hobbydetektiver som skapar "red herrings".
Citera
2017-06-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har följt utvecklingen med sorg och oro. Men jag måste hålla med några av er som postat tidigare - det känns som det är något konstigt med det hela. Många frågetecken och information som undanhålls.

Jag läste en artikel där det stod att "alla spår slutar vid väskorna." Utgår från att polisen haft hundar där. Och om de inte fått upp något spår betyder det att han åkt därifrån med bil (eller annat fordon). Någon han kände som plockade upp honom i så fall? Önskan om att börja ett nytt liv?

Innerst inne tror jag att han är avliden, tyvärr, men hoppas och ber att jag har fel.

Tycker också att det är något som inte stämmer. Att Patrik skulle blivit utsatt för brott förnekas av polisen, Hur de nu kan veta detta.

Sedan får man inte glömma att Patrik är 22 år och myndig och styr sitt eget öde. Vill han kliva av tåget i Hallsberg och försvinna spårlöst av någon anledning är han i sin fulla rätt att göra så. Att han inte meddelat föräldrarna kanske finns någon förklaring till också.

Sedan går det givetvis inte att utesluta att han lämnat det jordiska, av en anledning som kanske bara han vet.
Att han däremot skulle tomta runt i mellansverige verkar osannolikt.
Citera
2017-06-15, 23:45
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Hittades väskorna vid en återvinningsstation? Flummig ide kanske men kan han ha hamnat i en conteiner?
Suck!
Förmodligen sitter han i packen på Atria Lithells och packar wienerkorv.
Citera
2017-06-15, 23:58
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Väskorna hittades inte där utan på ett fält.
Citera
2017-06-16, 00:05
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Alltså såhär är det, när man har en psykos så vet man inte om det och han skulle bli uppmärksammad om han irra runt lite varstans, dock har inte svensken civilkurage så att han kommit undan är inget konstigt, psykos innebär oxå vaneföreställningar och paranoia, ibland röster samt tala med sig själv. Att han är svårt deprimerad är inget tal om det syns på bilderna och märks i videosarna som lagts upp, men jag tror inte det är psykos. Han har stängt av telefon, dumpat sina grejer och inte använt sitt kreditkort/bankomatkort. Han vet precis vad han gör. Antingen är han död eller så vill han inte bli funnen.
Det har nämnts att det kan vara psykos och det framstår som trovärdigt.
Citera
2017-06-16, 00:05
Medlem
apelsinen65s avatar
Medium Terry Evans är kontaktad i ärendet. Killen har psykos. Jag har kunskapen om det och han håller sig inte borta frivilligt för tillståndet är allvarligare än så. Vid psykos är man livrädd för allt främst människor och det är kraftig ångest som jagar därför han förflyttar sig hela tiden då hjärnan är förvirrad så han vet inte var han är eller vart han är på väg. Insatserna om att leta kan verka stora men inte många som deltar. Det är en mänsklig rättighet att bli hittad när man insjuknat så hårt efter djup depression.
Senast redigerad av apelsinen65 2017-06-16 kl. 00:17.
Citera
2017-06-16, 00:19
Medlem
apelsinen65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det har nämnts att det kan vara psykos och det framstår som trovärdigt.
Ja han har psykos efter djup depression.
Citera
2017-06-16, 00:36
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Tycker också att det är något som inte stämmer. Att Patrik skulle blivit utsatt för brott förnekas av polisen, Hur de nu kan veta detta.
-------
Att han däremot skulle tomta runt i mellansverige verkar osannolikt.

Är nyfiken på vad som sades i det där sista samtalet till föräldrarna. Varför lånade han en mobil för att ringa dem, när han ändå skulle träffa dem inom några timmar? Vi har "bara" föräldrarnas ord på att han fått en psykos. Hur vet de det? Tänk om han ringde för att säga att han inte ville hem? Eller det blev någon form av gräl och så drog han. Kanske visste han mycket väl att han inte var i Mjölby. Men jag utgår från att folk på tåget hört samtalet och har återgivit vad som sagts. (Kanske något som gjort att polisen inte är så "på" som man tycker de borde vara.)

Massor med spekulationer, givetvis, men det är bra att vända och vrida på situationen. Vi vet ju bara det som föräldrarna sagt....
Citera
2017-06-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinen65
Ja han har psykos efter djup depression.

Hur vet man detta? Ingen tycks ju ha stött på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in