Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Har följt utvecklingen med sorg och oro. Men jag måste hålla med några av er som postat tidigare - det känns som det är något konstigt med det hela. Många frågetecken och information som undanhålls.
Jag läste en artikel där det stod att "alla spår slutar vid väskorna." Utgår från att polisen haft hundar där. Och om de inte fått upp något spår betyder det att han åkt därifrån med bil (eller annat fordon). Någon han kände som plockade upp honom i så fall? Önskan om att börja ett nytt liv?
Innerst inne tror jag att han är avliden, tyvärr, men hoppas och ber att jag har fel.
Tycker också att det är något som inte stämmer. Att Patrik skulle blivit utsatt för brott förnekas av polisen, Hur de nu kan veta detta.
Sedan får man inte glömma att Patrik är 22 år och myndig och styr sitt eget öde. Vill han kliva av tåget i Hallsberg och försvinna spårlöst av någon anledning är han i sin fulla rätt att göra så. Att han inte meddelat föräldrarna kanske finns någon förklaring till också.
Sedan går det givetvis inte att utesluta att han lämnat det jordiska, av en anledning som kanske bara han vet.
Att han däremot skulle tomta runt i mellansverige verkar osannolikt.