Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
De tveksamma personerna så bodde där , har du initialer på dem? Och deras bil vad var det för bil och vilken färg hade den? Låter märkligt hela historien. Varför skulle någon vilja rista in hennes namn på någon annans bil?
Problemet är som sagt att den vi kände har tyvärr avlidit sen dess. Jag kallar vår bekanta Marie för att förenkla. Men enligt min mor var Marie generellt pålitlig person och hade ingen personlig vinning på det. Marie var inte den som rapporterade detta först utan en av hennes väninnor.
Varför någon skulle vilja rista in "Helena" på Maries bil har jag ingen aning om. Det skulle tydligen vara väldigt primitivt gjort alltså inte för utförligt utan slarvigt. Min mormor stod Marie betydligt närmre och ska ha varit en av dem som ville att hon skulle gå till polisen med det hon hade hittat. Jag kan försöka se ifall jag kan få fram någon mer information kring hur hennes eller de andra personernas bil såg ut samt ifall jag kan få fram vad de andra personerna kan ha hetat eller befinna sig nu.
Jag vet hur detta låter att det är en som känner en som känner en annan men från det jag tror så är det ärliga med vad de har hört. Som sagt ska försöka se ifall jag kan få fram ytterligare information.