Citat:
Ursprungligen postat av
litesliten
Jag har inte skrivit någon artikel.
Visste du (du vill ju gärna tro att bara du vet allt) att kvarteret där Fältöversten ligger
så sent som tidigt 70tal var känt som Östermalms kåkstad ? Saker ändras, fast inte
din personlighet.
Inte SD, jag bara använder uttrycket sjuklövern alldeles av mig själv. Eller hur var det
du sade ?
1. Och?, relevans frågas kom?, Kåkstad är förövrigt ett äldre juridiskt uttryck som i princip bara använts sedan sextiotalet i ickejuridisk skrift och då för att försöka motivera expropriationer under falsk flagg.
2. Östermalm i sin helhet har under typ 1940-1990 varit expropriationsplanerat av diverse element inom Stockholms stads stadsbyggnad så det är ingen nyhet vilka tankegångar som föreligger utan vad du skriver är essentiellt gamla lobbyargument gentemot politikerna från extrema element inom arkitektskrået av typen "På Östermalm har man följt lagen och inte vår del av arkitektskrået, därför vill vi jämna Östermalm med marken och bygga nytt, snälla politiker, betala och låt oss riva Östermalm".
2.1. Arkitekter är väldigt enkla människor som du kanske förstår efter att läst hit.
Citat:
Ursprungligen postat av
litesliten
Utan planläggning sådär förstås ?
Vem som helst som vet det minsta om Stockholm vet också att Östermalmsdamerna måste
ha någonstans att rasta sina pudlar. Inga onödiga byggen på Gärdet alltså !
1. Inga problem.
2. Ifall man är en regelfantast så är det som så att reglerna inte hindrar på 30000m2 att en bottenplatta på 6000 kvadratmeter uppställs och att 4-5 våningar+2-3 plan placeras på den. Det överskrider behovet av dagisutrymme med 10x. Stängsling och väganläggning etc. osv. kan kommunen hantera efter egna önskemål. Skulle någon ha placerat en väldigt restriktiv plan med såkallade garantibestämmelser över området så kan den ändras med enkelt förfarande eller upphävas.