2017-06-16, 05:23
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/man-skjuten-till-d%C3%B6ds-1.4368883

dom har bara ändrat den.

Någon som sitter på info om B.O?
Citera
2017-06-16, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeredspacket
http://www.gp.se/nyheter/man-skjuten-till-d%C3%B6ds-1.4368883

dom har bara ändrat den.

Någon som sitter på info om B.O?

Ops.
Mord.
Citera
2017-06-16, 05:34
Medlem
Avliden nu
Citera
2017-06-16, 06:09
Medlem
Är det fortfarande ingen som har en aning om vem den mördade är?
Citera
2017-06-16, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Den här macken okq8 har vart stängd i flera veckor när jag vart förbi, trots att de ska ha öppet så är den stängd. så har sett att skumt folk hänger där sedan dess.
verkar som en bra handelsplats för knark (spekulerar).

Det är OKQ8 vid Brilliantgatan som är automatstation, detta hände vid OKQ8 vid Beryllgatan/Guldringen som är öppen dygnet runt. Ligger en Sibylla där som jag hört varit stängd men tror den öppnat igen.
Guldringen och Beryllgatan är bostadsrätter.
Citera
2017-06-16, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalloSmisk
Den här macken okq8 har vart stängd i flera veckor när jag vart förbi, trots att de ska ha öppet så är den stängd. så har sett att skumt folk hänger där sedan dess.
verkar som en bra handelsplats för knark (spekulerar).

Den är nattöppen, kör med nattlucka och ringklocka.
Citera
2017-06-16, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AABBCC112233
Det är OKQ8 vid Brilliantgatan som är automatstation, detta hände vid OKQ8 vid Beryllgatan/Guldringen som är öppen dygnet runt. Ligger en Sibylla där som jag hört varit stängd men tror den öppnat igen.
Guldringen och Beryllgatan är bostadsrätter.

Funderade också på om han blandat ihop de två men jaja
Stämmer en fristående korvkiosk på denna.
Mittemot Ballograf på Klangfärgsgatan, Fiskebäcksmotet.
Citera
2017-06-16, 06:52
Medlem
Jag befann mig vid Botaniska Trädgården när detta skedde.
Först tyckte jag mig höra enstaka skott, funderade på om det var skott eller fyrverkeri.
Sedan kom skottsalvan från automatvapen och det var så många skott i tät jämn följd att det inte rådde några tvivel.

Någon mer som uppfattade enkla skott före och efter automatsalvan?
Funderar på om det kan ha varit någon skottväxling mellan rivaliserande gäng.

Ljudet färdas bra, fågelvägen är det 4,7 km.
Citera
2017-06-16, 07:06
Moderator
v50s avatar
Den avlidne uppges vara i 25-årsåldern

Citat:
En man i 25-årsåldern har skjutits till döds med flera skott på Beryllgatan i Västra Frölunda, Göteborg.
Polisen rubricerar händelsen som mord och området är avspärrat.
Mannens anhöriga har underrättats.
Larmet inkom klockan 01.00, enligt Johan Josarp, vakthavande befäl region Väst.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6EzRe/man-i-goteborg-skjuten-till-dods-med-flera-skott
Citera
2017-06-16, 07:24
Medlem
herrstorks avatar
den avlidna såg ganska avliden ut redan i början..

GM 2 st svartklädda sprang från platsen till fots. okänd riktningg. Tungt bevepnade dvs inga pistoler. 4 skott avlossade. dock så var det 5 eller 6 markeringar på marken som polisen satt upp.

BO somalier eller nåt annat afrikansk. troligtvis ringde efter förstärkningen precis innan för efter att han blev skjuten så kom hans bror i en svart bmw 1-serien och börja släpa in honom i bilen för att åka till Sahlgrenska. Samtidigt dök det upp en hel skolklass med afrikanska ungdomar i ålder mellan 14 och 19 kanske upp mot 23 svårt att se sånt.

Platsen är alltså Guldringen taxi fickan, BO kom från OKQ8 den som ligger vid den nedlagda sybilla och där man svänger av mot fiskebäck. området är svensk så det är tack vore OK som de vistas där ibland. OK i sig är tillhåll för patrask. ungar häller ut saker på golvet och garvar bara. därav nattlucka.
Citera
2017-06-16, 07:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-06-16, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
den avlidna såg ganska avliden ut redan i början..

GM 2 st svartklädda sprang från platsen till fots. okänd riktningg. Tungt bevepnade dvs inga pistoler. 4 skott avlossade. dock så var det 5 eller 6 markeringar på marken som polisen satt upp.

BO somalier eller nåt annat afrikansk. troligtvis ringde efter förstärkningen precis innan för efter att han blev skjuten så kom hans bror i en svart bmw 1-serien och börja släpa in honom i bilen för att åka till Sahlgrenska. Samtidigt dök det upp en hel skolklass med afrikanska ungdomar i ålder mellan 14 och 19 kanske upp mot 23 svårt att se sånt.

Platsen är alltså Guldringen taxi fickan, BO kom från OKQ8 den som ligger vid den nedlagda sybilla och där man svänger av mot fiskebäck. området är svensk så det är tack vore OK som de vistas där ibland. OK i sig är tillhåll för patrask. ungar häller ut saker på golvet och garvar bara. därav nattlucka.
Så du var vittne till händelsen? Enligt gt så flydde de två skyttarna på en moppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in