2017-06-16, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Tror säkert detta har skrivits tidigare eller undersökts men om jag skriver det här så har jag ett rent medvetande att jag gjort det lilla jag kunnat. Pratade med min mor ikväll och hon berättade följande:

En av våra bekanta ska ha fått inristat "Helena" med stora bokstäver sin framruta på hennes bil samma natt som Helena försvann. Detta ska ha skett vid parkeringarna på Lockerudsvägen vid en liten skogsdunge i Mariestad. Några tveksamma personer som bodde i samma hus överhördes att de också skulle också till stadshotellet samma kväll. Personerna hade bilen ställd parkeringen bredvid vår bekanta och de parkerade alltid med fören in mot skogen. Just denna kväll då Helena försvann så stod deras bil parkerad med bagageluckan ut mot skogen istället.

I skogsdungen finns även brunnar som man skulle kunna tänka att Helenas kropp kunde ha gömts antingen temporärt eller permanent. Våra bekantas hundar skulle även ha reagerat väldigt starkt vid en av dessa brunnar de följande dagarna när de var ute och gick. Den bilen som blev inristad med "Helena" på framrutan såldes av vår bekanta pga att hon inte ville bli inblandad i Helenafallet. Detta har självklart tipsats om till polisen tidigare men vi vet ej ifall det har tagits upp i utredningen. Den bekanta vi känner har sedan dess avlidit så kan ej verifiera att dessa uppgifter stämmer till 100%. Det är nog nästintill helt säkert att dessa uppgifter inte bidrar till något men nu har jag skrivit det här i alla fall.
Vad obehagligt detta måste ha varit för din mammas bekant! Ristat skriver du, vet du om det verkligen var ristat på glasrutan eller om det var skrivet på annat sätt? Rista på en glasruta tar tid. Underlig grej hursomhelst.

Man får tro och hoppas att detta tips har tagits emot och undersökts av polisen. MickeR kanske vet om det söktes något därborta.
Citera
2017-06-16, 04:24
Medlem
Förvirrande
Läst chatten.

Det var avspärrat redan på sön/kväll.
Polisen sökte innan för avspärrningarna hela natten till mån tills de fann andra skon under måndagen, och ringarna.
Att det inte spärrades av direkt efter första skon är då en lögn.

Att BW talade med H innan hon börjat gå hem utelämnas pga att det inte tillför något i granskningen av fallet.

Ingen komentar om hur U bemöttes när hon anmälde H som saknad kl 14.

Saknar även poängterande av att genvägen anv av endel bilburna ibland..av de som visste att detta var möjligt.
Tänkte 1 som stämde in i presentationen av pilot...och serien..
Men får nog tänka 2 och invänta GW.....
Rörigt.
Citera
2017-06-16, 05:25
Medlem
Angående B B så framkommer det kl13.34 in i chatten att BB INTE är mannen med pilotglasögonen.
Citera
2017-06-16, 05:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanovic
Angående B B så framkommer det kl13.34 in i chatten att BB INTE är mannen med pilotglasögonen.

Stämmer bra, citat från chatten:

Isa: Är det ‘piloten‘som nästan blev påkörd av ungdomarna och blev lite skadad. Killarna säger ju att de nästan körde på en gubbe ?

Mats, Sveriges Radio: Nej, det var en annan person som nästan blev påkörd.

13:34, 15 June 2017
Citera
2017-06-16, 05:59
Medlem
Det finns en Jonas B som har samma efternamn som BB . Han bor idag i Gbg och är från Mariestad. Är det någon som vet om det är en son? Han har inte BB som vän på fb. Hur gammal kan denne varit 92? I 20 års åldern? Var han på stadt?
Citera
2017-06-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Tror säkert detta har skrivits tidigare eller undersökts men om jag skriver det här så har jag ett rent medvetande att jag gjort det lilla jag kunnat. Pratade med min mor ikväll och hon berättade följande:

En av våra bekanta ska ha fått inristat "Helena" med stora bokstäver sin framruta på hennes bil samma natt som Helena försvann. Detta ska ha skett vid parkeringarna på Lockerudsvägen vid en liten skogsdunge i Mariestad. Några tveksamma personer som bodde i samma hus överhördes att de också skulle också till stadshotellet samma kväll. Personerna hade bilen ställd parkeringen bredvid vår bekanta och de parkerade alltid med fören in mot skogen. Just denna kväll då Helena försvann så stod deras bil parkerad med bagageluckan ut mot skogen istället.

I skogsdungen finns även brunnar som man skulle kunna tänka att Helenas kropp kunde ha gömts antingen temporärt eller permanent. Våra bekantas hundar skulle även ha reagerat väldigt starkt vid en av dessa brunnar de följande dagarna när de var ute och gick. Den bilen som blev inristad med "Helena" på framrutan såldes av vår bekanta pga att hon inte ville bli inblandad i Helenafallet. Detta har självklart tipsats om till polisen tidigare men vi vet ej ifall det har tagits upp i utredningen. Den bekanta vi känner har sedan dess avlidit så kan ej verifiera att dessa uppgifter stämmer till 100%. Det är nog nästintill helt säkert att dessa uppgifter inte bidrar till något men nu har jag skrivit det här i alla fall.
De tveksamma personerna så bodde där , har du initialer på dem? Och deras bil vad var det för bil och vilken färg hade den? Låter märkligt hela historien. Varför skulle någon vilja rista in hennes namn på någon annans bil?
Citera
2017-06-16, 07:34
Medlem
Vem är det som har blivit anhållen?
Citera
2017-06-16, 08:18
Medlem
Tänker på det där att GW är tvärsäker på att polisen är fel ute. Han har själv gjort bort sig i detta ärendet innan då han var så tvärsäker på PR så man tycker att han borde sitta med facit nu om han återigen går ut och tar ställning. Han har nog fått info från folk som vet och det är nog polisiärt uppklarat i hans bok annars är han ute på hal is. Vi som sitter här och tror en massa olika och brainstormar, vi har inte all info, förutom de/dem som är skyldiga då. Har bestämt mig för att jag tror att GW är rätt ute denna gång och polisen återigen är fel ute baserat på dels den egna magkänslan om GM och dels sannolikheten att GW ska vara dum nog att göra om sitt misstag att vara tvärsäker i detta fallet.
Citera
2017-06-16, 08:41
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, vitsen är att stressa personen ifråga. In med honom igen och låt hans omgivning märka att han är borta en vecka eller två. Har han dessutom en fru, sambo eller särbo lär det bli jobbigt. Han mjuknar till slut.

Absolut rätt tycker jag med. Menar bara att dom måste släppa honom. Läste även att polisen pratat med hans närstående. Nätet börjar nog dras åt nu. Hoppas innerligt.
Citera
2017-06-16, 09:20
Medlem
BlurryFace69s avatar
Bodde ett tag åt samma håll som Helena och skulle ALDRIG svänga av före fängelset när man
gick hem, det känns helt ologiskt när det gick att gå på en upplyst cykelbana framför polisstationen
och i så fall svänga av höger senare mot hennes hem..?

Men på den tiden var man inte lika rädd som idag att gå hem, men det känns konstigt
att gå ner där när man kan gå där mkt folk rör sig..

BB var väl mannen som skulle vara skadad dagen efter pga att nästan *blivit* påkörd..??

Det MÅSTE finnas flera som såg vem som visade intresse för Helena på Stadt och som hon avvisade..
Citera
2017-06-16, 09:31
Medlem
Nu gör jag väl något dumt men detta är allmängods och det blir nästan komiskt på tal om pilotglasögon (här pilotsolglasögon) när Expressen idag publicerar en artikel om det frivilliga sökarbetet -92. Riktig närbild dessutom.

http://www.expressen.se/gt/frivilliga-sokte-efter-saknade-helena-22-i-flera-manader/
Citera
2017-06-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Nu gör jag väl något dumt men detta är allmängods och det blir nästan komiskt på tal om pilotglasögon (här pilotsolglasögon) när Expressen idag publicerar en artikel om det frivilliga sökarbetet -92. Riktig närbild dessutom.

http://www.expressen.se/gt/frivilliga-sokte-efter-saknade-helena-22-i-flera-manader/
Han driver ju med det tidigare i tråden. Kolla några sidor bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in