2017-06-15, 20:14
Medlem
Spliffmeisters avatar
Står på 8 mg buprenorfin om dagen i och med jag går på LARO. Men jag blir så förbannat hård i magen så det känns som jag ska klämma ut en tallkotte med taggarna utåt varannan dag då jag skiter. det är ganska smärtsamt faktiskt.

Har provat Laktulos 2 x 30 ml om dagen men med ganska dåliga resultat och det är ju inte jättegott heller direkt. Hur gör ni som också går på LARO, några tips? Finns det bättre alternativ?
Citera
2017-06-15, 20:17
Medlem
Watumeennes avatar
"Tallkotte", tack för garvet.

Jag har en lösning, du kan ju börja med att knarka mindre.
Citera
2017-06-15, 20:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
I samband med förskriven morfin så har jag alltid fått någon slags pulver som skall brusas upp i vatten & drickas. För att motverka hård mage. Fråga din läkare. (jag minns inte namnet på pulvret tyvärr)
Citera
2017-06-15, 20:22
Medlem
Watumeennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I samband med förskriven morfin så har jag alltid fått någon slags pulver som skall brusas upp i vatten & drickas. För att motverka hård mage. Fråga din läkare. (jag minns inte namnet på pulvret tyvärr)

Oxytarm tänker du nog på, magnesiumpulver.
Citera
2017-06-15, 20:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watumeenne
Oxytarm tänker du nog på, magnesiumpulver.
Kan vara så, minns inte, det var många år sedan sist.
Citera
2017-06-15, 21:03
Medlem
Spliffmeisters avatar
Ok tack för tipset.

Knarka mindre...obildade människa, vet du hur lite 8 mg är? Snittet ligger på 16-24 upp till 32 mg, jag har minst på hela mottagningen.
Citera
2017-06-15, 21:07
Medlem
Watumeennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Ok tack för tipset.

Knarka mindre...obildade människa, vet du hur lite 8 mg är? Snittet ligger på 16-24 upp till 32 mg, jag har minst på hela mottagningen.

Du kallar mig obildad när vanliga doser ligger på några få mg. Du har inte hört talas om opioidtolerans?
Citera
2017-06-15, 21:09
Medlem
Spliffmeisters avatar
Du tänker på Temgesic som folk med migrän får.. Inte tunga missbrukare som har skjutit heroin för 1000 kronor om dagen... Detta är Suboxone det handlar om. Då är 8 mg lägsta dosen som en mottagning skriver ut, ring du och fråga om du inte tror mig.
Citera
2017-06-15, 21:50
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Det som hjälpte bäst för mig var Laxoberal, droppar. Kvällen innan planerad sittning. Sådana där pulver funkade inte alls för mig.

En gång hade jag inte skitit på 21 dagar och började bli orolig, satt å nojjade framför wiki sidan för "tarmvred" etc. Köpte Microlax lavemang, hjälpte inte. Dagen efter är jag på jobbet och under lunchen trycker jag i mig två påsar torkade katrinplommon. En bit in på eftermiddagen fick jag upprepade gånger springa på toaletten i panik tills det till slut kom en korv stor som en termos. Fyfan! Gallskrek därinne på jobbtoan. Kom ut helt svettig efter säkert 30-45 minuter. En av mina bättre jobbdagar.
Citera
2017-06-15, 22:45
Medlem
drflipps avatar
Är också laro-patient står på 16 mg per dag. Ibland är jag också väldigt hård i magen pga subben... Jag har märkt att det är mycket lättare att skita om jag dricker väldigt mycket. Samt käka katrinplommon som tidigare nämnts... Är det omöjligt att skita så ta mikrolax! Är ju till för att lösa upp hård avföring i tarmen... Lycka till med toabesöken :-D
Citera
2017-06-16, 09:30
Medlem
Se mitt inlägg.

(FB) Lösning på hård mage orsakade av smärstillande..?
Citera
2017-06-16, 14:42
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Se mitt inlägg.

(FB) Lösning på hård mage orsakade av smärstillande..?
Men naloxon motverkar ju opiater och opioder?
Har läst så många gånger om något som börjar på L och finns receptfritt på apoteket.
Annars är de bara gå ner till apoteket o förklara vad du har för problem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in