2020-02-29, 12:10
Medlem
invisuss avatar
Ni behöver inte läkemedel för att fixa problemet smartskaft, lösningen heter fibrer, lägg till några husmansbröd till varje måltid eller inled dagen med havregrynsgröt så är alla problem lösta, ni måste dock se till att få i er fibrer varje dag. Mycket billigare än att lägga pengar på laxermedel
Citera
2020-03-01, 04:03
Avstängd
Eller så ber ni bara läkaren skriva ut Moventig(Naloxon i tablett form) Det är mot opiatorsakad förstoppning. Anledningen den inte används så frekvent är för att den är så dyr att skriva ut. För att en läkare ska kunna skriva ut den med subvention krävs det att man testat 3 olika laxermedel. Jag fick gå igenom Movicol(Pulver) Laxoberal och något mer innan jag fick det. Laxermedel hjälper inte mot opiat förstoppning för den har redan stannat tarmrörelserna så Moventig är det enda som fungerar.

Innan jag kom upp i kostnadsskyddet så kostade ett 30-dagars pack 2,100kr så det är dyrt för staten men bara pusha på läkaren, jag sket inte på 2,5 vecka innan läkaren gav med sig och skrev ut det.
Citera
2020-03-03, 22:02
Medlem
Hoppeloppans avatar
Be din läkare skriva ut movicol pulver eller handla receptfritt. (Vanligast på sjukhuset, används alltid i första hand)

Det finns också cilaxoraldroppar kan skrivas på recept men också köpas receptfritt..

Laktulos + lax-droppar eller laktulos och movicol brukar lösa problemet..

Ta laktulos 30ml + 15-20 cilaxoraldroppar
Citera
2020-03-03, 22:11
Bannlyst
Bli bättre ju högre tolerans man har och ju längre man tagit opiater. Minns också när jag blev fett förstoppad, nu skiter jag typ redan nästa dag. Tog även 4 kartor immodium mot AT en gång, kunde skita redan efter två dagar så opiater påverkar inte kroppen så mycket som dom gjorde i början,
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in