2017-06-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du hur det såg ut där -92? Fanns det parkering/parkeringmöjlighet i anslutning av den stig de ev. gick ner på? Då skulle han ha haft nära till sin bil efteråt. Kunde ev. också ha gjort "avslutningen" själv - åtminstone fraktat bort Helena, även om det kanske skulle ha gått lättare att kontakta en kompis då på natten för att få hjälp. Dock bättre - för gm - att så få som möjligt blev varse om detta illdåd.

Jag tror att skorna kastades ut i skogen av gm. Ringarna och resten är jag mer osäker om, men inte omöjligt.

OM Helena och killen ev. gick ner på stigen, så finns ju en bra förklaring till varför ingen sett Helena efter bron.

Ja, det har ju hänt förut.

Jag vet inte hur det ser ut där om du menade mig 😀 Bor i Jämtland så är inte alls bekant med området . Jag bara funderar och klurar som alla andra här inne .... förutom en eller flera ( som jag tror säkert kan svara på alla frågor , den som sist såg henne i livet! 🤔😕 om vi tänker så känner Helena denna kille eller han känner någon i hennes umgängeskrets ? Vittne har sett henne m en man och vittnet gav en exakt beskrivning av H byxor som var lite "ovanliga /mönstrade hon la märke till dessa för hon tyckte de var snygga ! något händer och efteråt får killen panik .. ringer en polare och dessa hjälps åt att frakta bort Helena .. ringar och skor slängs i skogen när hon lyfts in i bilen . Självklart så måste en bil på ett eller annat vis har använts ,annars har hon ju varit hittad för länge sedan och en människa orkar man inte bära långt plus att risken att bli upptäkt är stor.Tror att mannen som följde m henne mördade henne och fick hjälp sedan att gömma henne ?... så garanterat finns det minst två (som följer denna tråd) som sitter på hemligheten ... vad hände och vart gömde de henne ?
Citera
2017-06-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vet du hur det såg ut där -92? Fanns det parkering/parkeringmöjlighet i anslutning av den stig de ev. gick ner på? Då skulle han ha haft nära till sin bil efteråt. Kunde ev. också ha gjort "avslutningen" själv - åtminstone fraktat bort Helena, även om det kanske skulle ha gått lättare att kontakta en kompis då på natten för att få hjälp. Dock bättre - för gm - att så få som möjligt blev varse om detta illdåd.

Jag tror att skorna kastades ut i skogen av gm. Ringarna och resten är jag mer osäker om, men inte omöjligt.

OM Helena och killen ev. gick ner på stigen, så finns ju en bra förklaring till varför ingen sett Helena efter bron.

Ja, det har ju hänt förut.

Men varför togs ringarna av? Kan säga mycket om gm/gm:s. Det är ganska magstarkt att göra något sådant. Eller är det "medhjälparen" som haft den idén?

Hur går förövaren/arna vidare efter en sådan här händelse? Vad väljer man att göra för att kunna hantera skulden? Det är också av intresse.
Citera
2017-06-14, 22:18
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det är väl ganska naturligt att det går en stig eller liknande vid en å, är det inte? Förstår inte problemet riktigt. Jag gissar på att den har funnits där länge.
Givetvis .en vill man gå där? Det är viss skillnad om du ex ska fiska eller gå hem mitt i natten festklädd, trött, i mörker. En stor omväg dessutom.
Citera
2017-06-14, 22:20
Medlem
Shut up donnies avatar
Märklig minnesbild att spara. Två random personer som går över en bro, en helt vanlig utekväll. Blir alltid tveksam till liknande vittnesmål som värks fram när efter att man fått reda på att något fruktansvärt skett. Sker något ovanligt så är det ju en annan sak.
Citera
2017-06-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men varför togs ringarna av? Kan säga mycket om gm/gm:s. Det är ganska magstarkt att göra något sådant. Eller är det "medhjälparen" som haft den idén?

Hur går förövaren/arna vidare efter en sådan här händelse? Vad väljer man att göra för att kunna hantera skulden? Det är också av intresse.
Leif gvp hade ju en teori att hon kan ha tagit av sig ringarna och stoppat de i ryggsäcken (är den funnen ?) eller i fickorna .Är det sommar och varmt och efter en krogkväll tar jag alltid av ringarna pga fingrarna svullnar !! Så det är en teori .. de ramlade ut under bråket (eller vad som hände)
Citera
2017-06-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Märklig minnesbild att spara. Två random personer som går över en bro, en helt vanlig utekväll. Blir alltid tveksam till liknande vittnesmål som värks fram när efter att man fått reda på att något fruktansvärt skett. Sker något ovanligt så är det ju en annan sak.

Vittnet var trovärdig för hon beskrev Helenas byxor som hon bar ! ovanliga mönstrade .Kvinnan tyckte dessa var snygga och då lägger man märke till en sådan sak .Och då förmodar jag att Helenas byxor inte hade beskrivits för allmänheten vid den tidpunkten.
Citera
2017-06-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Leif gvp hade ju en teori att hon kan ha tagit av sig ringarna och stoppat de i ryggsäcken (är den funnen ?) eller i fickorna .Är det sommar och varmt och efter en krogkväll tar jag alltid av ringarna pga fingrarna svullnar !! Så det är en teori .. de ramlade ut under bråket (eller vad som hände)

Men det där är nys. Stämmer inte. Han tänkte på sina egna tjocka fingrar. Som Camilla Kvarftoft bemötte det med "det har aldrig jag gjort" dvs tagit av sig ringar på en festkväll. HA var 22 år. Man tar INTE av sig ringar då. Det förekommer inte.
Så frågan kvarstår - varför slängdes dom? Varför drogs dom av HA:s fingrar överhuvudtaget? Som sagt magstarkt gjort.
Citera
2017-06-14, 22:28
Medlem
Vart tog MickeR vägen med sin "säkra" info?!... Sen kallas han INTE "glasögonmannen" vilket
han nämner 3 gånger i ett av sina kortare inlägg...
Citera
2017-06-14, 22:30
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwannarock
Hmm, jag tror de men nu blir jag ju givetvis osäker. Jag tänkte inte så långt... Men jo de tror jag nog. Ska se om jag kan ta reda på de. Sorry
Jag finner detta nara märkligt då fler boende i området aldrig sett detta som en alternativ väg att ta. Och under omständigheterna, natt, fest, omväg, skorna borde varit väldigt sketna efter den promenaden..... Men det kanske de var, jag har inte sett dem!
Jag blev väldigt överraskad att ingen annan heller kommit att tänka på den vägen om det föll såg naturligt. Många här från stan Det känns jävligt konstigt helt enkelt! Det kan inte varit en enkel väg att ta sig. Hon ska ha kommit på att göra det frivilligt....
Citera
2017-06-14, 22:30
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Men det där är nys. Stämmer inte. Han tänkte på sina egna tjocka fingrar. Som Camilla Kvarftoft bemötte det med "det har aldrig jag gjort" dvs tagit av sig ringar på en festkväll. HA var 22 år. Man tar INTE av sig ringar då. Det förekommer inte.
Så frågan kvarstår - varför slängdes dom? Varför drogs dom av HA:s fingrar överhuvudtaget? Som sagt magstarkt gjort.

Sakerna kan ha planterats dagen efter försvinnandet om så fallet väldigt kyligt gjort.
Citera
2017-06-14, 22:31
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Vittnet var trovärdig för hon beskrev Helenas byxor som hon bar ! ovanliga mönstrade .Kvinnan tyckte dessa var snygga och då lägger man märke till en sådan sak .Och då förmodar jag att Helenas byxor inte hade beskrivits för allmänheten vid den tidpunkten.

Ok, då är det ju en annan sak. Vittnade hon om detta dagen efter kvällen ifråga? Tänkte annars att beskrivningar av hur den försvunne var klädd brukar väl komma rätt så snabbt i media.
Citera
2017-06-14, 22:31
Medlem
Citat:

Hur än människa hanterar skulden ? Finns ju olika sätt att göra det .. en del har förmågan att intala sig att de dom gjorde var inte deras fel utan offret tex Medans andra lever nog i ett rent helvete ... gissar på om Helenas mördare är en "vanlig kille utan drogproblem eller psykiska så har jag svårt att tro att denna person klarar av att leva ett "normalt liv ?Polisen borde nog söka efter en lite enstöring utan familj . OBS bara spekulationer från mig jobbat inom psyk i många år så har ett intresse i hur människor fungerar 🤔😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in