2017-06-14, 19:53
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwannarock
Det ligger en liten cykel/gångväg in till höger direkt efter bron Ja. Med all säkerhet
1992?
Citera
2017-06-14, 19:55
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Som jag skrev i inlägg 12455. Direkt efter bron går en gångväg längs vattnet. Fanns säkert där även -92. Det finns flera vägar att ta ganska direkt till skogsstigen. Den här mannen kanske blev inblandad på något sätt. Därav tystnaden.
Skog?
Sankmark kallas det väl ?
Citera
2017-06-14, 19:58
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Låter helt fel för mig!! Fler som med säkerhet kan bekräfta Låter som du passerat fängelset innan svängandet då Men tack för att du hjälper mig med detta Som du sade, minnet...

Inne på fängelsegården fanns även en dörr och där fanns ett solarium för de som arbetade på kriminalvården.
Trodde helt klart att den gick att fortsätta på...
Och dessa mynnar nog ihop ner mot kohagen..

Men minnet sviker kanske då..?? Minns vi var rädda att gå in när det var kor där...
Tur andra har minnen som en annan verkar tappat.....
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-06-14 kl. 20:03.
Citera
2017-06-14, 19:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Eller är man lite intresserad av varandra så kan man välja en omväg ... bara för att hinna snacka .Har jag själv gjort även promenerat m trevligt sällskap istället för taxi 😀 Och kände Helena honom så vore det inget konstigt med det.

Precis. Inget konstigt alls. Men med tanke på att H sagt till U att hon skulle komma hem snart, så kanske H inte hade tänkt sig någon längre "träff"?

Enligt vad som uppgavs i avsnitt 1, så frågade Helena: "Ingen som ska gå åt mitt håll?" Kanske någon
(som var intresserad av H, men hon inte var intresserad av) som "nappade", och det sedan spårar ur? Eller den H är intresserad av? Oavsett torde H ha känt/känt till denne kille.

Kanske bodde inte killen som var intresserad av H - och som var ömsesidigt - åt samma håll som hon gjorde, och att hon därför frågade andra?
Citera
2017-06-14, 20:06
Medlem
Citat:
Har jag ochså läst om ... står i Lisa Holm tråden
Sonen ska ha varit boende där i närheten om jag minns rätt.
Äh, det var rätt mycket konspirationsteorier (mycket mer än här) i den tråden. Nopomil som just skrev här var väl inblandad i det bl a. Tror de bodde i Fägre el liknande på den tiden sägs det. Vet inte. Många ville tro att godsägarfamiljen i Blomberg var inblandade/skyldiga till det avskyvärda, fruktansvärda mordet på Lisa Holm. Har för mig att det även sas att denne son skulle varit med på Pernillas inflyttningsfest i Töreboda. Ta det med en stor nypa salt.
Citera
2017-06-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Precis. Inget konstigt alls. Men med tanke på att H sagt till U att hon skulle komma hem snart, så kanske H inte hade tänkt sig någon längre "träff"?

Enligt vad som uppgavs i avsnitt 1, så frågade Helena: "Ingen som ska gå åt mitt håll?" Kanske någon
(som var intresserad av H, men hon inte var intresserad av) som "nappade", och det sedan spårar ur? Eller den H är intresserad av? Oavsett torde H ha känt/känt till denne kille.

Kanske bodde inte killen som var intresserad av H - och som var ömsesidigt - åt samma håll som hon gjorde, och att hon därför frågade andra?

Och enligt syrrorna så skulle hon aldrig slå följe med någon okänd ! Så de tog nog en promenad något gick väldigt fel .. kan det vara att mannens bil stog i närheten och han efteråt mordet hämtade bilen för att frakta bort Helena.. samtidigt slängde han ut sakerna ( som Lisa Holms mördare ok N.B va mer korkad) men för att förvilla polisen och hundarna och få dessa att söka i närområdet ? Han hade då tid att köra henne längre bort och gömma henne ... tydligen väldigt bra eftersom hon fortfarande är borta.Sedan om flera röster hörts så kan mycket väl en kompis hjälp till ? Har ju hänt förrut .
Citera
2017-06-14, 20:09
Medlem
Rudges avatar
Vem kom på att de kan ja gått denna påstådda väg? Och när?
Det har väl aldrig ens räknats in i historien? Med tanke på att bron ofta nämnts borde vägen ni pratar om räknats in med?
Citera
2017-06-14, 20:12
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tror att det sitter mer än EN person här och vet VEM killen i pilotbrillorna är!!!
Jag hoppas verkligen att de förstår att det är dags att berätta vad de vet nu.

För Helena och hennes familj!!

Vi vet ju inte att killen i pilotbrillorna är den skyldige, men isåfall
hoppas jag att han träder fram och berättar vad han vet för det var ju
troligtvis han som såg Helena det sista utav alla.....
Citera
2017-06-14, 20:16
Medlem
Vill också minnas att man kan svänga höger direkt efter bron ner mellan fängelset och vattnet och på så sätt komma till campingen bakvägen så att säga. Men det är inte en väg man skulle ta om man var på väg till ekuddens villaområde. Det är en stig i mörker som på intet sätt är en genväg.

Möjligen kan hon svänga in där i ett försök att skaka av sig någon stalker, hon känner naturligtvis till området som sin egen bakficka tack vare hundpromenader i området. Men annars känns det bara som en onödig omväg i mörk terräng.
Citera
2017-06-14, 20:16
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Vem kom på att de kan ja gått denna påstådda väg? Och när?
Det har väl aldrig ens räknats in i historien? Med tanke på att bron ofta nämnts borde vägen ni pratar om räknats in med?

Det var väl ett vittne som sett någon som liknade Helena svängt där med en man??
Men det vittnesmålet blev liggandes av ngn anledning och hittades efter 6 år.. GHA!
Citera
2017-06-14, 20:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Och enligt syrrorna så skulle hon aldrig slå följe med någon okänd ! Så de tog nog en promenad något gick väldigt fel .. kan det vara att mannens bil stog i närheten och han efteråt mordet hämtade bilen för att frakta bort Helena.. samtidigt slängde han ut sakerna ( som Lisa Holms mördare ok N.B va mer korkad) men för att förvilla polisen och hundarna och få dessa att söka i närområdet ? Han hade då tid att köra henne längre bort och gömma henne ... tydligen väldigt bra eftersom hon fortfarande är borta.Sedan om flera röster hörts så kan mycket väl en kompis hjälp till ? Har ju hänt förrut .

Vet du hur det såg ut där -92? Fanns det parkering/parkeringmöjlighet i anslutning av den stig de ev. gick ner på? Då skulle han ha haft nära till sin bil efteråt. Kunde ev. också ha gjort "avslutningen" själv - åtminstone fraktat bort Helena, även om det kanske skulle ha gått lättare att kontakta en kompis då på natten för att få hjälp. Dock bättre - för gm - att så få som möjligt blev varse om detta illdåd.

Jag tror att skorna kastades ut i skogen av gm. Ringarna och resten är jag mer osäker om, men inte omöjligt.

OM Helena och killen ev. gick ner på stigen, så finns ju en bra förklaring till varför ingen sett Helena efter bron.

Ja, det har ju hänt förut.
Citera
2017-06-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Som jag skrev i inlägg 12455. Direkt efter bron går en gångväg längs vattnet. Fanns säkert där även -92. Det finns flera vägar att ta ganska direkt till skogsstigen. Den här mannen kanske blev inblandad på något sätt. Därav tystnaden.
Efter att ha hört på dagens program i radion och vittnesmålet med den vad det verkar utmärkta beskrivningen av bl a byxorna kvinnan vittnet såg bar samt att en man med pilotglasögon (visst var det så?) varit intresserad av Helena och blivit avvisad ett antal gånger under kvällen så är jag rätt övertygad om att här är gärningsmannen. Det verkar alltså troligt att det var Helena i sällskap vittnet såg. Hur det i så fall kom sig att de hade sällskap går inte att veta. Han kan ha slagit följe med henne utan att hon ville det. Så länge
man inte blir rädd i ett sådant läge så sätter man inte igång och springer direkt även om inte önskar detta sällskap. Rädd kan hon ha blivit senare och börjat springa men då var det ingen i närheten som kunde se det eller hjälpa. Kanske. Jag är inte alls övertygad om att det måste vara någon hon kände väl eller kände alls. Kan ha varit en efterhängsen typ bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in