2017-06-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har för mig att detta var första gången som han var på semester utomlands på egen hand. Han kan ju förstås varit utomlands tidigare men då tillsammans med sin familj.

Tycker nog att det är litet märkligt att man i en ålder av 28 år är ute för första gången utomlands i egen regi. Så han var en mycket ovan utlandsresenär. Tyvärr slutade också hans semester i en katastrof.

Hans beteende i både Goldstrand och Varna är mycket egendomligt.

Det var han första utlandsresa i vänners lag, ja.
Citera
2017-06-14, 21:45
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur länge en kropp flyter men det är ett ganska bra tag. Den befinner sig ju vid två tillfällen liggande på vattenytan.

Det är nog inte omöjligt att Mittanks kropp kan ha blivit registrerad med okänd identitet i t. ex. Rumänien. Beror förstås på hur starka strömmarna är.

(FB) Den huvudlösa kroppen vid piren, Degerhamn (Öland), 1978.

Polisen borde ha kollat upp eventuella "okända" kroppar i närliggande länder. Jag tror inte nagot sadant har skett, att Mittanks kropp hittats som okänd i ett annat land.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2017-06-14 kl. 21:45. Anledning: korr
Citera
2017-06-14, 22:05
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Inget av länkarna besvarade min frågeställning om hur länge en död kropp flyter. Det stod bara om processen tills kroppen flyter.

Då får jag beklaga.😪
Internet är fantastiskt.
How long will a dead body float in water?
How long do dead bodies remain intact in the ocean?
What happens to a dead body in the ocean?
Here's what happens to a dead body at the bottom of the sea

Citat:
Jag vet inte hur länge en kropp flyter men det är ett ganska bra tag. Den befinner sig ju vid två tillfällen liggande på vattenytan.

Det är nog inte omöjligt att Mittanks kropp kan ha blivit registrerad med okänd identitet i t. ex. Rumänien. Beror förstås på hur starka strömmarna är.

(FB) Den huvudlösa kroppen vid piren, Degerhamn (Öland), 1978.

Svarta havet tycks ha en hel del strömmar. Rumäniens kust, exempelvis, ligger ju relativt nära och där finns både städer och ett glesbefolkat Donaudelta. Om inte Varnasjön var det sista vatten han såg, om han drunknade?
Citera
2017-06-14, 22:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Resor på egen hand tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det var han första utlandsresa i vänners lag, ja.

Mittank hade alltså gjort utlandsresor tidigare på egen hand innan den olycksaliga resan till Bulgarien?
Citera
2017-06-14, 22:36
Medlem
Citat:
Mittank hade alltså gjort utlandsresor tidigare på egen hand innan den olycksaliga resan till Bulgarien?

Nej, hur kan du tolka det sa? Det finns inga uppgifter om resor pa egen hand överhuvudtaget. Och med tanke pa hans egendomliga uppträdande i vänners lag utomlands, har jag svart att tänka mig honom företa utlandsresor pa egen hand.

Det enda som sägs i Youtube-programmet, är just sa som jag formulerade meningen; "Det var Lars första utlandsresa i vänners lag".
Senast redigerad av dubbelbottnad 2017-06-14 kl. 22:39. Anledning: korr
Citera
2017-06-14, 22:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Till ett annat land via strömmarna?

Citat:
Polisen borde ha kollat upp eventuella "okända" kroppar i närliggande länder. Jag tror inte nagot sadant har skett, att Mittanks kropp hittats som okänd i ett annat land.

Jag säger inte att så har skett men jag tror att det kan finnas möjligheter till att så kan ha skett.
Citera
2017-06-14, 22:38
Medlem
Citat:
Jag säger inte att så har skett men jag tror att det kan finnas möjligheter till att så kan ha skett.

Med tanke pa hur uppmärksammat försvinnandet var, är det mindre troligt.
Citera
2017-06-14, 22:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
En ovan utlandsresenär.

Citat:
Nej, hur kan du tolka det sa? Det finns inga uppgifter om resor pa egen hand överhuvudtaget. Och med tanke pa hans egendomliga uppträdande i vänners lag utomlands, har jag svart att tänka mig honom företa utlandsresor pa egen hand.

Det enda som säga i Youtube-programmet, är just sa som jag formulerade meningen; "Det var Lars första utlandsresa i vänners lag".

Då är vi helt inne på samma linje.

Jag har också svårt att tänka mig att han skulle ha gjort några utlandsresor på egen. Kanske däremot tillsammans med sin familj.

Mittank måste ha varit en mycket ovan utlandsresenär.
Citera
2017-06-22, 23:49
Medlem
Maff1as avatar
Var nere i varna för två veckor sen kom och tänka på detta , har mobilpejl gjorts när han försvann ?
Citera
2017-06-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maff1a
Var nere i varna för två veckor sen kom och tänka på detta , har mobilpejl gjorts när han försvann ?

Mobiltelefonen lämnade han kvar när han försvann. Sa att pejla in den hade inte givit nagot.
Citera
2017-06-23, 16:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittank hade tyvärr inte sin mobil med sig när han försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Maff1a

Precis som dubbelbottnad skrev så var det inte möjligt att mobilpejla eller att göra masttömning. Hade han haft sin mobil med sig när han sprang iväg i en rasande fart så hade detta försvinnande kanske varit uppklarat.
Citera
2017-07-03, 01:34
Medlem
13579111317s avatar
Enligt privatdetektiven Wasserthal är det 50% chans att Mittank gömmer sig i en närliggande skog, i vilken det bor ett antal hemlösa. Flera av dessa har vittnat om att en ung man uppehåller sig i området och att denne man håller sig för sig själv. Wasserthal säger också att Mittank har god vana vid friluftsliv och kan klara att överleva utomhus.

Efter att Mittanks mor medverkat i Bulgarisk tv har också ett 15-tal vittnen hört av sig och sagt sig ha iakttagit Mittank i området mellan de c:a 15 kilometer som skiljer flyplatsen från skogen.

Detta ska wasserthal sagt i en intervju i mars i år.

Det är oklart vilken skog som avses men det finns flera tänkbara områden inom den angivna 15-km radien.

Källa: http://www.forensicweb.org/v/wMXsJY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in