2017-06-14, 20:41
Medlem
BlurryFace69s avatar
Anders E*nglund kom upp som misstänkt tidigare idag,
vad var det som gjorde det inte var troligt?
Missade den biten....
Citera
2017-06-14, 20:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Lustigt hur fort man glömmer dom tidigare misstänkta vad säger att polisen har rätt denna gång.

Ingen vet om den har rätt eller fel denna gång. Men om de har rätt, så visar det sig förhoppningsvis framöver.
Citera
2017-06-14, 20:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
GM har nu tigit i 25 år och kommer troligen att fortsätta göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Tror att det sitter mer än EN person här och vet VEM killen i pilotbrillorna är!!!
Jag hoppas verkligen att de förstår att det är dags att berätta vad de vet nu.

För Helena och hennes familj!!

Vi vet ju inte att killen i pilotbrillorna är den skyldige, men isåfall
hoppas jag att han träder fram och berättar vad han vet för det var ju
troligtvis han som såg Helena det sista utav alla.....

Stämmer säkert. Kan kanske finnas flera som vet vem denne man är?

Har "Pilotglasögonmannen" tigit i 25 år så lär han fortsätta med detta. Om han nu skulle vara GM?

Det kan finnas ytterligare personer som känner till vad han ev. har gjort som t. ex. hans familj?

Även om mycket intressant information har framkommit så ser jag tyvärr ändå inte positivt på det hela. Att någon skulle komma att dömas för mord tror jag inte på. Synd att det inte finns lägre grader som inte hade varit preskriberade.

Att den som är skyldig skulle erkänna och utan att kunna bli straffad låter i högsta grad otroligt.
Citera
2017-06-14, 20:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Då var hennes skor väldigt smutsiga förstår jag Det var inte NU hon försvann Mycket har förändrats där Har du länkar till dessa uttalanden?

Nu är jag inte med. Länkar till vilka uttalanden?
Citera
2017-06-14, 20:45
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stämmer säkert. Kan kanske finnas flera som vet vem denne man är?

Har "Pilotglasögonmannen" tigit i 25 år så lär han fortsätta med detta. Om han nu skulle vara GM?

Det kan finnas ytterligare personer som känner till vad han ev. har gjort som t. ex. hans familj?

Även om mycket intressant information har framkommit så ser jag tyvärr ändå inte positivt på det hela. Att någon skulle komma att dömas för mord tror jag inte på. Synd att det inte finns lägre grader som inte hade varit preskriberade.

Att den som är skyldig skulle erkänna och utan att kunna bli straffad låter i högsta grad otroligt.

Ingen lär erkänna oavsett vad som sägs från polisen tiger en gm kan han knappast fällas för mord utan sökandet kommer fortsätta.
Citera
2017-06-14, 20:46
Medlem
Ge en stor summa pengar till den som kan berätta...Så Helenas familj får hem det som ev finns kvar av deras fina dotter
Citera
2017-06-14, 20:49
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vem säger att polisen inte visste om den och att vittnet sett dem gå ner där? De kanske bara inte har gått ut med det av någon anledning.

Källan till stigen och vittnet: Programserien om Helenafallet.

I programmet pratar dom om en intervju där en tidigare misstänkt säger(polisen får aldrig fast mig dom har inte ett skit) tycker det är ett konstigt uttalande.
Citera
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu är jag inte med. Länkar till vilka uttalanden?
Att där går en väg som promenerades på och att de setts promemera där.
När kom detta in i bilden och vem fick in det i bilden?
Har du hört något om genomgrisiga skor, för de hittades ju och hon ska ha promenerat i sankmark så det lär ge avtryck tycker man, om hon inte vadade barfota förstås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Det var väl ett vittne som sett någon som liknade Helena svängt där med en man??
Men det vittnesmålet blev liggandes av ngn anledning och hittades efter 6 år.. GHA!
Enligt programmet var det så olyckligt att polisen hade ett alldeles nytt datasystem då och som väl inte fungerade optimalt - tipset hade inte flaggats på rätt sätt och dök därför inte upp i sökningar som det borde ha gjort. Ska det djävlas så ska det.

När de gjorde en manuell genomgång av materialet -98 så hittades tipset (och de fick gåshud sas det). Tipset var alltså inlagt i systemet men fel.

Ni som inte lyssnat på programmen - gör det. Sista delen imorgon 10.30. Övriga avsnitt går att lyssna på fortfarande. Det har länkats i tråden av andra här i tråden.

--------------------------
Något jag äntligen blev varse är att Ulrika inte är äldsta syster vilket jag har fått för mig av någon dum anledning. Det skiljer bara ett år mellan H och U. Inte så viktigt men man ser vad fel man kan ha.
Citera
2017-06-14, 20:50
Medlem
Initialerna RA vem är det?
Citera
2017-06-14, 20:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Att där går en väg som promenerades på och att de setts promemera där.
När kom detta in i bilden och vem fick in det i bilden?
Har du hört något om genomgrisiga skor, för de hittades ju och hon ska ha promenerat i sankmark så det lär ge avtryck tycker man, om hon inte vadade barfota förstås.

Det framkommer i avsnittet i dag (del 3) på P4 Skaraborg. Vittnet var det kvinnliga vittnet som sett ev. Helena i slutet av bron ev. promenerandes med en man.
Senast redigerad av Prinzezzan 2017-06-14 kl. 20:54.
Citera
2017-06-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
I programmet pratar dom om en intervju där en tidigare misstänkt säger(polisen får aldrig fast mig dom har inte ett skit) tycker det är ett konstigt uttalande.
PR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in